  • 1. Data: 2003-03-05 21:10:37
    Temat: samochód prywatny w sp. z o.o. jeszcze raz
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    daję w nowym wątku, bo tamta wiadomość juz zniknęła była.

    > Jak zwrócić udziałowcowi sp. z o.o. (nie zatrudnionemu w spółce) koszty
    > przejazdów prywatnym samochodem do klientów??
    > - Czy można mu wypłacić ryczałt samochodowy? (wydaje mi się że nie)
    > - umowa użyczenia? (jak powinna wyglądać, wspólnik poza tym nie prowadzi
    > działalności gosp.)

    Coś sama wymysliłam, może ktoś z grupy powie o słabych stronach tego
    rozwiązania.
    Spisujemy jako spółka umowę najmu samochodu za jakąś opłatę (niezbyt dużą,
    chodzi o rzeczywistą potrzebę używania samochodu, a nie wyprowadzania
    pieniędzy z firmy), opłata ta, jak i koszty zakupu benzyny (oczywiście w
    cenach brutto) jest dla nas KUP.
    Udziałowiec (nie prowadzi dz. gosp.) zgłasza, że chce się ryczałtowo
    opodatkować na okoliczność wynajmu i płaci od tych przychodów zaliczkę na
    PDOF 8,5%.

    Czy widzicie słabe strony tego rozwiązania?? Może Maddy się wypowie??

    Imienniczka Maddy - Magdalena Piwowarczyk

  • 2. Data: 2003-03-06 07:49:57
    Temat: Re: samochód prywatny w sp. z o.o. jeszcze raz
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > daję w nowym wątku, bo tamta wiadomość juz zniknęła była.

    A czemu niby nie? Pracuje w sp. z o.o. i dostaje ryczalt.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2003-03-06 07:57:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 06-03-2003 08:49, Użytkownik B@ton napisał:

    > A czemu niby nie? Pracuje w sp. z o.o. i dostaje ryczalt.

    Baton, czy sformułowanie "nie zatrudnionemu w spółce" jest dla ciebie
    równoznaczne z "pracuje w spółce" czy po prostu nie chciało Ci sie
    przeczytać?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-03-06 08:04:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 06-03-2003 09:06, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Baton, zlituj się: jak może pracować nie będąc zatrudnionym ?

    [czepialstow ON]

    Gotfrydzie, przecież mozna pracowac nie będąc zatrudnionym.
    Mozna pracowac DLA spółki a nie W spółce:-)))
    To tez praca :-)

    [czepialstwo OFF]

    Maddy pracująca DLA wielu firm :-)))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-03-06 08:06:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, B@ton wrote:
    [...]
> [...]
    >+ A czemu niby nie? Pracuje w sp. z o.o. i dostaje ryczalt.

    Baton, zlituj się: jak może pracować nie będąc zatrudnionym ?

    wzajem ! - Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-06 08:36:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ [czepialstow ON]

    :)
    [tryb zwiększonej czujności włączony]

    >+ Gotfrydzie, przecież mozna pracowac nie będąc zatrudnionym.

    Ciekawym... ;) To pracodawca kilka ustaw łamie !

    >+ Mozna pracowac DLA spółki a nie W spółce:-)))

    Ależ oczywiście, ale w zacytowanym zdaniu nie ma mowy
    o zatrudnieniu "w spółce", ale o zatrudnieniu *w ogóle* !

    >+ To tez praca :-)

    Tylko jeśli jest *gdzieś* realizowana, chyba że w ramach
    przestępstwa skarbowego jest świadczona nieodpłatnie a nie
    są odprowadzane stosowne podatki ;) !

    >+ [czepialstwo OFF]

    >+ Maddy pracująca DLA wielu firm :-)))

    Jeśli pracuje - to pewnie *jest* (gdzieś) zatrudniona,
    ew.[potocznie] prowadzi własne DG - ale nie podejrzewam żeby
    próbowała wciskać coś w KUP *bez* umowy !

    - Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-06 08:46:22
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Baton, czy sformułowanie "nie zatrudnionemu w spółce" jest dla ciebie
    > równoznaczne z "pracuje w spółce" czy po prostu nie chciało Ci sie
    > przeczytać?

    Nie doczytalem ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2003-03-06 08:55:40
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Udziałowiec (nie prowadzi dz. gosp.) zgłasza, że chce się ryczałtowo
    > opodatkować na okoliczność wynajmu i płaci od tych przychodów zaliczkę na

    Pytanie: czy przejazdy samochodem prywatnym udzialowcow sp. z o.o sa KUP dla
    spolki? Czy US nie bedzie mial jakiegos "ale". Czy sa jakies wytyczne co do
    takiej umowy? No bo jesli wszystko jest ok, to chyba znalazl sie jeden z
    "najtanszych" sposobow wyprowadzania kasy z firmy ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 9. Data: 2003-03-06 19:05:12
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "B@ton" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > takiej umowy? No bo jesli wszystko jest ok, to chyba znalazl sie jeden z
    > "najtanszych" sposobow wyprowadzania kasy z firmy ;-)

    wiem że tani sposób, ale NIE O TO TU CHODZI. To jest spółka informatyków, na
    razie w rozruchu, chłopaki mają od czasu do czasu umowy o dzieło (robią
    progamy komputerowe) i jeżdżą na wzdrożenia do klientów i po to jest
    samochód potrzebny. Nie stać ich na wynajem czy kupno samochodu, chcą
    wynając samochód od jednego z udziałowców (za NIEWIELKĄ opłatę, pt.
    wynajmujemy samochód na 20 godzin w miesiącu, opłata ma pokryć zużycie
    samochodu) i kupowac paliwo na faktury i odpisywac te koszty.

    Czy to moje rozwiązanie ma sens??

    Magdalena

  • 10. Data: 2003-03-06 22:01:30
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Magdalena wrote:
> [...]
    > NIEWIELKĄ opłatę, pt. wynajmujemy samochód na 20 godzin w miesiącu,
    > opłata ma pokryć zużycie samochodu) i kupowac paliwo na faktury i

    IMO mozna jeszcze wypisac delegacje. Wydaje mi sie ze rozwiazanie jest
    sensowne, aczkolwiek dla bezpieczenstwa (kontrola US) powinna byc prowadzona
    dokumentacja: kto jezdzil do kogo i co z tego wyniklo (sprzedaz), bo w innym
    przypadku US moze tych wydatkow (paliwo etc.) nie traktowac jako KUP.

    Baton