  • 31. Data: 2005-05-17 13:43:19
    Temat: Re: spadek i podatek
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505161644160.1840@athlon>,

    > ...a raczej o "najpóźniej w" :)

    E, to później :)

    > art.22d.1 stanowi "w miesiącu", ale dotyczy tylko kosztu (!)

    Ano. Sam Ci zresztą zwracałem na niego uwagę jakieś pół roku temu, a Ty
    użyłeś na to brzydkiego słowa ;)

    > art.22d.2 stanowi "najpóźniej w miesiącu" ale *z wyłączeniem*
    > składników wymienionych w .1 :) - za to dotyczy "wpisania".
    >
    > Wychodzi na to że ustawa nie reguluje wpisania czegoś do EW :)
    > - za to robi to rozporządzenie ds. KPiR i robi to tak jak
    > podałeś :] - par. 18.4
    > Zmyliło mnie że odsyłasz do art.22d.2 (który nie dotyczy wyposażenia) :)

    A bo pokazywałem przykład, który znałem, a który przeczył konieczności
    wpisu do którejś z ewidencji *w dacie zakupu*. Ot, wredna natura -
    skupiłem się na dyskutowaniu, a nie na kompletnym wyjaśnieniu :)

> [...]
    > amortyzacji decydują o uznawaniu rat am. za KUP - w tym "w miesiącu
    > przekazania lub następnym" dla am. jednorazowej
    > - wpis do EW musi być dokonany "najpóźniej w miesiącu", wynika
    > to z rozporządzenia MF ds KPiR
    > - zaliczenie w KUP owego wpisu EW ma miejsce "w miesiącu przekazania"
    > (niezależnie od momentu wpisania) bez możliwości manewru a reguluje
    > to ustawa.
    > Oczywiście podatnik zawsze może twierdzić że "oddał do używania"
    > miesiąc czy dwa później - bo wcześniej robił "testy produkcyjne" !

    Nie wystarczy, że miał taki kaprys? Nie zauważyłem nigdzie obowiązku
    oddawania do używania zaraz po kupnie...

    > Uff... mamy wszystko ? :)

    MSZ tak.

    --
    Jarek