  • 1. Data: 2009-02-27 21:41:10
    Temat: sprzedaz i kupno mieszkania - podatki - rozni wlasciciele
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    Rodzice maja stare mieszkanie jeszcze z lat 70-tych. Chcieliby je sprzedac i
    srodki przeznaczyc na zakup nowego mieszkania dla dziecka. Jak to najlepiej
    zrobic od strony podatkowej. Czy najpierw przepisac stare mieszanie na
    dziecko (pelnoletnie, by nie bylo watpliwosci ;)) i pozniej ono sprzeda
    mieszkanie i otrzymane w ten sposob pieniadze stana sie wkladem wlasnym przy
    kredycie na drugie mieszkanie. Czy tez lepiej sprzedac stare mieszkanie i
    darowac pieniadze?

    Z punktu widzenia oplat notarialnych lepszy wydaje sie pomysl, sprzedaz
    mieszkania przez rodzicow i przekazanie pieniadzy.

    Ale jak to bedzie z podatkami za sprzedaz mieszkania?

    Czy ktos moze widzial w sieci jakis dobry poradnik?

  • 2. Data: 2009-02-27 22:19:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lbz wrote:
> [...]
    >
    > Ale jak to bedzie z podatkami za sprzedaz mieszkania?
    >
    > Czy ktos moze widzial w sieci jakis dobry poradnik?

    Dlaczego nie skorzytasz z porad fachowców, którzy za swoją poradę
    ponoszą odpowiedzialność. Grasz setkami tysięcy złotych a zdajesz się na
    byle jaką odpowiedź.

  • 3. Data: 2009-02-28 20:52:59
    Od: Luke <l...@w...pl>

    odpowiedz jest prosta: mieszkanie trzeba sprzedać (nie będzie tu
    podatku) a pieniądze darować. Aby przy darowiźnie nie było podatku
    trzeba to zrobić przelewem na rachunek bankowy obdarowanego i zgłosić
    darowiznę w US w ciągu 14 dni.

  • 4. Data: 2009-03-01 07:34:19
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Luke pisze:
> [...]
    > podatku) a pieniądze darować. Aby przy darowiźnie nie było podatku
    > trzeba to zrobić przelewem na rachunek bankowy obdarowanego i zgłosić

    W ciagu 30 dni.

  • 5. Data: 2009-03-01 21:40:51
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    > Dlaczego nie skorzytasz z porad fachowców, którzy za swoją poradę ponoszą
    > odpowiedzialność. Grasz setkami tysięcy złotych a zdajesz się na byle jaką
    > odpowiedź.

    Po pierwsze na razie chce sie wstepnie zorientowac. A po drugie i doradcom
    zdarza sie mylic, wiec czym wiecej opinii tym lepiej.

  • 6. Data: 2009-03-01 21:42:52
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

> [...]
    >podatku) a pieniądze darować. Aby przy darowiźnie nie było podatku
    >trzeba to zrobić przelewem na rachunek bankowy obdarowanego i zgłosić

    z czego wynika brak podatku przy takiej sprzedazy? jaki dokladnie przepis to
    reguluje? czy wynika z wieku mieszkania (ok. 30 lat od zakupu)? i czy
    wlasciciele (oboje rodzicow) musza byc zameldowani? (jedna osoba jest, druga
    nie, jak ewentualnie to obejsc?)

  • 7. Data: 2009-03-01 23:33:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lbz wrote:

    > Po pierwsze na razie chce sie wstepnie zorientowac. A po drugie i doradcom
    > zdarza sie mylic, wiec czym wiecej opinii tym lepiej.

    Tylko oni od swoich pomyłek są ubezpieczeni.
    Grupowicze nie.
    Nawet ta odpowiedź o darowiźnie, która padła na grupie wprowadza w błąd.
    A skończyć się to może tym, że US naliczy wam podatek z racji nie
    zgłoszenia w terminie darowizny WE WŁAŚCIWYM urzędzie skarbowym.

  • 8. Data: 2009-03-03 19:44:11
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

> [...]
    > A skończyć się to może tym, że US naliczy wam podatek z racji nie
    > zgłoszenia w terminie darowizny WE WŁAŚCIWYM urzędzie skarbowym.

    a jaka jest wlasciwosc urzedu skarbowego w takiej sytuacji?

  • 9. Data: 2009-03-04 09:12:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Mar 2009, lbz wrote:
    [...komuś...]

    > a jaka jest wlasciwosc urzedu skarbowego w takiej sytuacji?

    Pewnie stąd:
    (nie, nie wiem nic żeby MF wydał rozporządzenie w sprawi właściwości
    naczelnika w sprawach podatkowych, ale jak widać z ustawy jest
    to możliwe).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-03-04 09:55:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2009 o 10:12:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > (nie, nie wiem nic żeby MF wydał rozporządzenie w sprawi właściwości
    > naczelnika w sprawach podatkowych, ale jak widać z ustawy jest

    Nie wiem czy jest już jakieś nowsze, ale ostatnio używałem tego:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 22 sierpnia 2005 r.
    w sprawie właściwości organów podatkowych

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek