  • 11. Data: 2014-12-06 11:54:41
    Temat: Re: sprzedaż właśności prywatnej przez DG
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-12-06 11:42, Liwiusz wrote:
    > Że 1% i bez wyłączania do 1000zł? :)

    Nie.

    Hint: Które składniki darowizny podlegają pod PCC?

    Piotrek

  • 12. Data: 2014-12-06 14:45:03
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2014-12-06 o 10:18, Liwiusz pisze:

    > No to zdecyduj się - albo poważnie, albo niepoważnie. Przykład dobrego
    > laptopa na śmietniku i uznawanie, że został wyrzucony jest niepoważny.
    > Jest co najwyżej zgubiony, wówczas nie możesz go sprzedać, a co
    > powinieneś zrobić, reguluje kodeks cywilny.

    A to już zależy w jakiej dzielnicy mieszkasz.
    U nas też są co jakiś czas "wystawki" rzeczy których nie wolno normalnie
    do śmieci wyrzucać (czyli np. sprzęt elektroniczny), a ludziom nie chce
    się ich wozić do punktów utylizacji czy wystawiać na jakichś portalach
    internetowych, bo mają "wylane" na te kilka stów w lewo czy w prawo i
    szkoda im czasu na takie pierdoły. Zostawiają koło śmietnika i już.
    I może niektórym to się w głowie nie mieści, ale często ludzie wyrzucają
    sprawny sprzęt - modele sprzed roku czy dwóch. Monitory, TV, czajniki
    elektryczne, telefony komórkowe itp.. Bo się znudził, bo się porysował,
    bo wyszedł nowszy model...
    Uznawanie, że taki sprzęt został zgubiony jest niepoważne.

    A są i tacy, co pamiętają słynne wyprawy za zachodnią granicę (tak, było
    coś takiego jak granica na zachodzie) na takie właśnie "wystawki"
    sprawnego sprzętu. Zorganizowane grupy, co większe miasta podzielone na
    "strefy" - właśnie ze względu na bogatsze i biedniejsze dzielnice.

    Przykład dobrego laptopa na śmietniku jest jak najbardziej poważny. Po
    prostu go nie zrozumiałeś.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2014-12-06 18:56:54
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-12-06 10:18, Liwiusz pisze:
    > Przykład dobrego
    > laptopa na śmietniku i uznawanie, że został wyrzucony jest niepoważny.
    > Jest co najwyżej zgubiony, wówczas nie możesz go sprzedać, a co
    > powinieneś zrobić, reguluje kodeks cywilny.

    Zgubiony to jest na chodniku albo w krzakach. Jeśli leży w śmietniku, to
    nie widzę przeszkód w uznaniu, że został porzucony z zamiarem wyzbycia
    się własności.

    MJ

  • 14. Data: 2014-12-09 00:25:47
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Nie masz jakiegoś komisu albo lombardu w okolicy, z którym można ustalić
    > ile sobie doliczy za "okwitkowwanie" sprzedaży?

    Można chyba też zastosować taki wariant. Niech Piotr "wyobrazi" sobie,
    że ta "rzecz" jest własnością kolegi. Odkupi wtedy tę rzecz od kolegi na
    podstawie umowy kupna sprzedaży, umowę zarejestruje w US (PCC nie płaci,
    bo kwota niższa niż 1000 zł), kwotę zakupu zaliczy sobie w koszty co
    pomniejszy pod.dochodowy, i na końcu legalnie sprzeda tę rzecz klientowi.

  • 15. Data: 2014-12-09 10:17:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2014, adam wrote:

    > Można chyba też zastosować taki wariant. Niech Piotr "wyobrazi" sobie, że ta
    > "rzecz" jest własnością kolegi. Odkupi wtedy tę rzecz od kolegi na podstawie
    > umowy kupna sprzedaży, umowę zarejestruje w US (PCC nie płaci,

    To nie ma powodu do "rejestrowania w US".
    Po co? (a raczej JAK, skoro przepisy nie przewidują żadnego
    "rejestrowania w US" pojedynczej sprzedaży).

    > bo kwota
    > niższa niż 1000 zł), kwotę zakupu zaliczy sobie w koszty co pomniejszy
    > pod.dochodowy, i na końcu legalnie sprzeda tę rzecz klientowi.

    Proponujesz wątkotwórcy zostanie "skupującym od ludności"?
    Uwagę o "opapierkowaniu" sprzedaży komisowej zauważyłeś?
    O ile się nie mylę, "skup od ludności" to kolejne ewidencje
    (niewyrzucalne przez kilka lat) i dlatego nie wystarczy "byle
    przedsiębiorca" (w roli pośrednika), lecz ktoś komu nie zależy,
    bo papierkologię i tak już ma.
    Czyli istniejący komis lub lombard.

    A do wersji że to wyposażenie (znaczy coś potrzebnego do
    DG wątkotwórcy) komentarza nie dopisał, znaczy nie wchodzi
    w rachubę (ponadto jakby kupił jakiś czas temu a teraz
    sprzedał, byłoby wiarygodne, zaś zakup i natychmiastowa
    sprzedaż wskazuje na "zamiar handlowy").

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-12-09 10:25:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2014, Liwiusz wrote:

    > Że 1% i bez wyłączania do 1000zł? :)

    PCC nie dotyczy darowizn.
    Dotyczy zakupu, zamiany, pożyczki, dożywocia itp.
    Darowizny dotyczy tylko w takiej części, w jakiej ma miejsce
    swoista "zamiana", czyli wzięcie "przedmiotu darowizny wraz
    z długami" - w wysokości kwoty tych długów.
    Te długi stanowią faktycznie zakup (bo musisz spłacić wierzycieli),
    więc *ta część* wartości podpada pod PCC, za to wyłączona jest
    spod podatku od darowizn.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-12-09 10:29:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2014, Maciek wrote:

    > Zaraz napiszesz mi pewnie, że dokonałem kradzieży, bo ten odpad już
    > należał da ZOM :-)

    Sprostuję - w myśl aktualnych przepisów należał do gminy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-12-11 21:48:15
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

> [...]
    > sprzedał, byłoby wiarygodne, zaś zakup i natychmiastowa
    > sprzedaż wskazuje na "zamiar handlowy").

    Przepraszam że się nie oddzywałem, byłem odcięty od świata kilka dni.
    Faktycznie z tym komisem to fajny pomysł tylko nie bardzo znam kogoś takiego.
    To urządzenie jak najbardziej jest związane z moją DG - kupiłem je kilka lat
    temu i tak jak pisałem przed zarejestrowaniem DG - po prostu trafiła się
    okazja - więc w sumie można chyba by potraktować jako wyposażenie...

    Piotr

  • 19. Data: 2014-12-12 23:57:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2014, Piotr wrote:

    > Faktycznie z tym komisem to fajny pomysł tylko nie bardzo znam kogoś takiego.

    Ale nie chodzi o "znajomego", tylko jakikolwiek komis.

    > To urządzenie jak najbardziej jest związane z moją DG - kupiłem je kilka lat
    > temu i tak jak pisałem przed zarejestrowaniem DG - po prostu trafiła się
    > okazja - więc w sumie można chyba by potraktować jako wyposażenie...

    Hm... no to tu widzę potencjalny problem z hasłem "ewidencjonowane".
    Od 1500 zł (kiedyś 1000zł) wyposażenie podlega ewidencjonowaniu,
    a niemożliwość zaliczenia w KUP chyba jest dla odmiany przeszkodą
    (bo kto rozsądny zaewidencjonuje sprzęt, którego nie można
    zaliczyć w koszty, a przy ew. sprzedaży podpadnie pod przychód).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-12-13 23:31:21
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

> [...]
    > (bo kto rozsądny zaewidencjonuje sprzęt, którego nie można
    > zaliczyć w koszty, a przy ew. sprzedaży podpadnie pod przychód).

    Tyle że umówiłem się z kupującym na 990zł brutto więc może "nie musiałem" tego
    ewidencjonować? ;)

    Pozdrawiam
    Piotr