  • 11. Data: 2004-07-05 22:18:17
    Temat: Re: wejście w VAT - proporcja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, it was written:
    [...]
    >+ Klient ma rację. Limit jest liczony od pierwszego dnia sprzedaży w
    >+ proporcji: ilość dni do końca roku do 365.

    Hm...im dłużej szukam tym bliżej do twojej opinii... Chyba
    jedynym komentarzem powołującym się na "dni sprzedaży" (w ścisłym
    sensie) *oraz proporcję* (bieżącą !) był ten który zniknął :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-07-06 07:00:16
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > jedynym komentarzem powołującym się na "dni sprzedaży" (w ścisłym
    > sensie) *oraz proporcję* (bieżącą !) był ten który zniknął :(

    I tu jest problem, bo choc lubie czasem o czyms zapomniec,
    to zwidow niemam.
    PAMIETAM, ze czytalem w prawnej o przyladku, gdy klient
    po 3 latach dowiedzial sie, ze ejst wat-manem bo W TRAKCIE MIESIACA
    przekroczyl limit "powiekszany dziennnie w proporcji do dni sprzedazy"..
    Glowy sobie uciac nie dam (bo mam tylko te jedna), ale chyba byldo tego
    jakis wyrok..

    A tak poza tym to dziwie sie ludziom, co kombinuja by nie byc VAT-manem..

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-07-06 10:29:36
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > A tak poza tym to dziwie sie ludziom, co kombinuja by nie byc VAT-manem..
    A kombinuja, kombinuja... Np. glownym odbiorca jest nie-VATman...

    Pozdrawiam
    LG

  • 14. Data: 2004-07-06 11:31:09
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Łukasz Góralczyk pisze:

    > A kombinuja, kombinuja... Np. glownym odbiorca jest nie-VATman...
    >
    > Pozdrawiam
    > LG

    No i co z tego ?

    Moim glownym odbiorca jest nie VAT-man i do glowy mi nieprzyszli
    kombinowac, by przez 2 miesiace nei byc VAT-mane..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-07-06 18:09:11
    Od: "pomidoroffa" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykorzystania od pierwszego dnia, a ja twierdze że ten limit mu się
    > powieksza z upływem czasu prowadzenia dzialności ( w uproszczeniu
    > miesięcznie - bo i tak faktury będą wystawiane jedna na miesiąc).
    > I nie mogę znaleźc jakiejś podkładki do ustawy. Ustawa go nie przekonuje
    > a za chwilę wystawi fakturę na 10tys.
    >
    > Byłabym wdzięczna za jakiegos linka, może fakt że ktoś inny jeszcze
    > uważa tak jak ja go przekona?
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Witam
    z broszury informacyjnej Ministrstwa Finansów
    pt. ustawa z dnia 11 marca 2004 o podatku od towaów o usług
    podstawowe zagadnienia

    w rozdziale XXII Procedury szczególne
    1.zwolnienia podmiotowe str.70-73
    jest obszerne wyjaśnienie i m.in.:

    "Gdy wartość sprzedaży przekroczy w trakcie roku
    podatkowego kwotę 10000 euro, a w przypadku podatników rozpoczynających w
    trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności opodatkowanych, gdy faktyczna
    wartość sprzedaży,
    w proporcji do okresu prowadzonej sprzeadaży, przekroczy
    w ciągu tego roku ww. kwotę podatnik traci przysługujące mu zwolnienie w
    momencie przekroczenia tej kwoty."

    Dla mnie oczywiste jest, że jeżeli np. rozpoczyna działalność 1 lipca
    to do "wykorzystania " ma kwotę 10 000 euro/12 x 6,
    czyli 45 700 : 12 X 6 = 22 850
    I teraz bez znaczenia jak będzie się kształtowała jego sprzedaż,
    (tzn. w jakim czasie miesiąca , czy np. czterech miesięcy ) to po
    przekroczeniu tej kwoty staje się płatnikiem VAT.

    Temat jest bardzo szczegółowo opracowany w Poradniku Vat gorzowskim nr 12 z
    20.06.2004, ale jest taki długi, że hhhhhooooooo
    od 41-48 strony z dokładnymi wyliczeniami i przykładami.
    Nie jestem w stanie zacytować.
    pozdr. ellll

  • 16. Data: 2004-07-07 07:29:40
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    pomidoroffa pisze:

    [...]

> [...]
    >

    > Dla mnie oczywiste jest, że jeżeli np. rozpoczyna działalność 1 lipca
    > to do "wykorzystania " ma kwotę 10 000 euro/12 x 6,

    zwroc uwage na groznie brzmiacy zwrot
    "w proporcji do okresu prowadzonej sprzeadaży"

    co to jest okres PROWADZONEJ sprzedazy ?

    dla mnie na rozum jest to okres od dozpoczecia dizalnosci
    do "dnia dzisiejszego" a nie do konca roku.
    rozpoczalem sprzedaz w 1998 roku i prowadze ja DO DZIS i takijest moj
    "okres sprzedazy".
    > I teraz bez znaczenia jak będzie się kształtowała jego sprzedaż,
    > (tzn. w jakim czasie miesiąca , czy np. czterech miesięcy ) to po
    > przekroczeniu tej kwoty staje się płatnikiem VAT.

    dlatego jest to bardzo NIEBEZPIECZNE i nalezaloby miec jakas jasna i
    WIAZACA wykladnie.

    Boguslaw