  • 11. Data: 2010-11-05 11:17:36
    Temat: Re: wystawienie faktury
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 05 Nov 2010 11:37:42 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    <n...@s...pl> wrote:

    >A PA nie są przypadkiem ścigane z powództwa cywilnego?

    Chyba mylisz powództow cywilne z oskarżeniem prywatnym (albo ja mylę
    :-).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2010-11-05 11:22:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.11.2010 12:17, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Chyba mylisz powództow cywilne z oskarżeniem prywatnym (albo ja mylę
    > :-).

    No ale co, zgłaszam na policję, że ktoś nadużywa i co, policja ściga na
    jakiej podstawie? Przecież się nie znają na tym ani nie mają dowodów etc.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2010-11-05 11:24:35
    Od: Mane <m...@g...pl>

    > No ale co, zgłaszam na policję, że ktoś nadużywa i co, policja ściga na
    > jakiej podstawie? Przecież się nie znają na tym ani nie mają dowodów etc.

    Pewnie na takiej samej zasadzie na jakiej ścigają na wniosek zaiksów i
    innych tego typu złodziei :) chociaż od Ciebie pewnie nie dostana złotej
    balchy więc nie wiadomo czy się tym zajmą :d

  • 14. Data: 2010-11-05 11:33:19
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.11.2010 12:24, Mane wrote:

    > Pewnie na takiej samej zasadzie na jakiej ścigają na wniosek zaiksów i
    > innych tego typu złodziei :) chociaż od Ciebie pewnie nie dostana złotej
    > balchy więc nie wiadomo czy się tym zajmą :d

    To jest grupa o prawie więc wyrażaj się precyzyjnie - zgodnie z
    utrwaloną linią orzecznictwa złodziestwo jest wtedy jak ty nas, a nie
    jak my ciebie ;)

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2010-11-05 11:45:39
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-11-05 12:33, tomek pisze:

    > To jest grupa o prawie więc wyrażaj się precyzyjnie - zgodnie z
    > utrwaloną linią orzecznictwa złodziestwo jest wtedy jak ty nas, a nie
    > jak my ciebie ;)

    Ale oni nie mnie tylko artystow, bo jak inaczej nazwac fakt, że
    organizacja "non profit" umoczyla kupę kasy przez "inwestycje" :D

  • 16. Data: 2010-11-05 11:53:55
    Temat: [OT] Re: wystawienie faktury
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.11.2010 12:45, Mane wrote:

    > Ale oni nie mnie tylko artystow, bo jak inaczej nazwac fakt, że
    > organizacja "non profit" umoczyla kupę kasy przez "inwestycje" :D

    Mi bardziej chodziło o to co Vagla napisał ostatnio:
    http://prawo.vagla.pl/node/9249

    - a konkretnie o potencjalnym przymusie pośrednictwa OOZ przy nabywaniu
    zdjęć ze stocka. Pamiętam jak kiedyś restauratorzy na krakowskim rynku
    też mieli przymus pośrednictwa i wtedy interweniował ówczesny CBŚ.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-11-05 12:06:56
    Temat: Re: [OT] Re: wystawienie faktury
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-11-05 12:53, tomek pisze:

    > Pamiętam jak kiedyś restauratorzy na krakowskim rynku
    > też mieli przymus pośrednictwa i wtedy interweniował ówczesny CBŚ.

    Haha :D dobre :)

  • 18. Data: 2010-11-05 13:53:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/05/2010 08:56 AM), Piotrek wrote:
    [...]>

    > IMHO jedyna koszerna droga to wystawić FV, wezwać do zapłaty i iść do
    > sądu w trybie upominawczym/nakazowym.

    Nieszczególnie koszerna, bo ciężko będzie udowodnić że umowa była na
    tyle a tyle.

    Za to coś na co jest w miarę twardy dowód - to to że klient nie ma prawa
    mieć na stronie tego co ma (bo nie ma dowodu na to że dostał
    licencję/przekazanie praw autorskich itd...).

    > No chyba, że to był site "za 5 złotych" to wtedy pragmatyka by
    > zakazywała, żeby dać sobie spokój bo szkoda nerwów i czasu.
    > A cale zdarzenie potraktować jako (niezbyt kosztowną) lekcję.

    Z tego co wiem, to site było za dość drobną kwotę, więc nie kalkuluje
    się iść z tym do sądu.

    Ale z drugiej strony, uwiera świadomość że klient ma sobie za friko
    stronkę.

    p. m.