  • 1. Data: 2008-08-28 06:50:06
    Temat: zdalny odbiór wynagrodzenia za zlecenie
    Od: "honorata" <h...@n...pl>

    witajcie

    mam taki problem - podpisałam ze zleceniodawcą umowę-zlecenie na pół roku.
    Jest to zlecenie zdalne. Wynagrodzenie wg umowy ma być wypłacane co miesiąc,
    przelewem na konto. Jednak teraz okazuje się, że żeby otrzymać kasę muszę
    wystawić co miesiąc rachunek, pojawić się w firmie i osobiście podpisać
    papiery. Nie mam mozliwości raz na mies. jechać przez pół Polski, nie było
    z resztą o tym mowy. Czy istnieje wyjście z tej sytuacji - przesyłanie
    dokumentów pocztą lub upoważnienie kogoś do podpisu? Jeśli macie wzór
    jakiegoś upoważnienia proszę o podesłanie... Może macie inne pomysły jak
    wyjść z tej sytuacji.

    Dodam że współpraca przebiega świetnie i poza tym problemem jestem ze
    wszystkiego bardzo zadowolona.

    --
    pozdrawiam,

    honorata

  • 2. Data: 2008-08-28 07:13:58
    Temat: Re: zdalny odbiór wynagrodzenia za zlecenie
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    honorata <h...@n...pl> wrote:

    > przelewem na konto. Jednak teraz okazuje się, że żeby otrzymać kasę muszę
    > wystawić co miesiąc rachunek, pojawić się w firmie i osobi?cie podpisać
    > papiery. Nie mam mozliwożci raz na mies. jechać przez pół Polski,

    Drukujesz rachunek, podpisujesz i wysyłasz listem. Oni podpisują i jeden
    egzemplarz odsyłają do Ciebie. Nie widzę problemu.

    a.

  • 3. Data: 2008-08-28 08:09:14
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No też kiedyś miałem taką umowe.
    Za wszystko inne płacili przelewami, a wynagrodzenie ze zlecenia nie, tylko gotówka
    do ręki, rachunek sami drukowali na poczekaniu.
    Składki ZUS itp. od umowy opłacali, więc tu jakiegoś przekrętu nie było.
    Nie wnikałem, bo było blisko, ale przykładowo żałowałem braku tych wpływów z umowy
    zlecenia do historii konta bankowego itp.

    -----

    > żeby otrzymać kasę muszę wystawić co miesiąc rachunek, pojawić się w firmie i
    osobiscie podpisać papiery.

  • 4. Data: 2008-08-28 08:26:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "honorata" <h...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Polski, nie było z resztą o tym mowy. Czy istnieje wyjście z tej
    > sytuacji - przesyłanie dokumentów pocztą

    Oczywiście.
    Jak przy każdej innej sprawie.

  • 5. Data: 2008-08-28 11:36:55
    Od: Paweł Trzciński <t...@f...onet.pl>

    Witam.

    Mam podobną sytuację - do wystawionej faktury dołączam po dwa egzemplarze -
    podpisane - wymaganych "załączników".
    Po akceptacji i podpisaniu kopii odsyłają mi je, a płatność na r-k
    przelewem.

    Żeby było szybciej, to skanuję wystawioną fakturę i "oryginały" podpisanych
    załączników i wysyłam e-mailem.
    Dzięki temu, ich biurokracja może juz mielić, więc gdy dostaja prawdziwe
    papiery poleconym lub kurierem są gotowi do płacenia :)

    Pozdrawiam
    Paweł Trzciński

  • 6. Data: 2008-08-28 13:06:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2008, 666 wrote:

    > rachunek sami drukowali na poczekaniu.

    Dla porządku: w tym jest kiks.
    Rachunek powinien wystawiać zleceniobiorca, to że zleceniodawca
    razem z materiałami daje zleceniobiorcy usługę wystawienia r-ku
    jest "dodatkiem"!
    Często księgowy robi tak dla swojej wygody - aby nie musiał
    szukać ew. błędów w rachunku :), niemniej chyba w sprawie
    pierwotnego postu obie strony poszły za daleko, przyjmując
    ze tak ma być (że zleceniodawca ma dawać "gotowca do podpisu").

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-08-28 16:28:13
    Od: r...@o...pl

    On 28 Sie, 15:06, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > pierwotnego postu obie strony poszły za daleko, przyjmując
    > ze tak ma być (że zleceniodawca ma dawać "gotowca do podpisu").

    Ale to mozna latwo obronic - podpis wystawcy jest wymaganym elementem
    rachunku,
    wiec bez podpisu nie ma rachunku. Innymi slowy podpisujac -
    wystawia :)
    Przeciez w US-ach tez nad papierem siedzi jakis referent a podpisuje
    naczelnik
    - i przy podpisywaniu wpisuje date dokumentu - czyli dopiero wtedy ten
    dokument powstaje.

  • 8. Data: 2008-08-28 21:57:28
    Temat: Re: Re: zdalny odbiór wynagrodzenia za zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2008, r...@o...pl wrote:

    > Ale to mozna latwo obronic - podpis wystawcy jest wymaganym elementem
    > rachunku,
    > wiec bez podpisu nie ma rachunku. Innymi slowy podpisujac -
    > wystawia :)

    Nie mam zamiaru zaprzeczać :)
    Idzie o to, że post najwyraźniej zmierzał do pytania czy
    wykonawca *może* wystawić rachunek... czyli do absurdu :)

    pzdr, Gotfryd