  • Data: 2003-09-22 21:46:57
    Temat: Re[3]: Sprzedaz dwoch sprzedawcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ >>+ Szukam potencjalnych problemow,
    >+
    >+ GSn> <mruknięcie> ...Myślałby kto... <\mruknięcie>
    >+
    >+ No, a co powiesz, na spelnienie zaplaty wobec jednego ze
    >+ sprzedawcow, gdy drugi z nich rozlicza sie kasowo?

    IMHO ci to mają problem, czy na fakturze ma być "VAT"
    czy "VAT-MP" :) Popatrzywszy z grubsza w dokumenta
    widzę że kobinacji nie przewidziano...
    Nie, ja tylko mruczałem że sobie problemy znajdujesz ;) !

    [...]
    >+ A w jakiej wysokosci trzeba ujac fakture w ewidencji sprzedazy?

    To IMHO problem nie jest: jeśli sprzedajemy towar[1], będący
    współwłasnością - to wiadomo jaki ułamek jest "nasz".
    Uważam że ta informacja powinna się znaleźć na fakturze,
    ja bym umieścił *wszystkie* pozycje "z podziałem" oraz
    "łącznie" - na szczęście przepisy wymagają tylko tego
    co "musi być" więc dopisywać sobie wolno :) (razem
    z gwarancją :)).
    Acha: zajrzwszy przezornie w rozporządzenie - na szczęscie
    MinFin nie wpadł na to żeby wymusić że "kwoty łączne na
    fakturze to przychód i zobowiązanie podatkowe" :) (zresztą
    z przyczyn IMO różnych) - czyli "nie ma sprawy". IMHO :)
    [1] przy usłudze chyba nie ma motywacji żeby "na jednej
    fakturze" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)