  • Data: 2021-01-10 14:41:40
    Temat: Re: Broszurowanie KPIR
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-10 o 13:24, Adam pisze:

    > Kupuję usługę w UE (bez VAT import 28b) w EUR w połowie miesiąca (płacąc kartą). I
    po kilku dniach mam ją rozliczoną w banku.
    > Miesięcznie mam jedną taką zakupową FV plus czasem 1-2 sprzedażowe (eksport usług).

    Czyli zakup masz rozliczany jakby na bieżąco, niezależnie jakim kontem
    obsługiwana jest karta.

    > Dogaduję się tak, że zawsze płatność (najczęściej w USD, EUR) za sprzedażowe jest w
    tym samym miesiącu (przez Paypal) co FV.

    "Dogaduję się" to zapewne ułatwia sprawę. Ja mam często płatność raz na
    jakiś czas za wiele faktur (czasem sprzed 4 miesięcy) i na rachunku
    walutowym muszę pilnować ile euro po jakim kursie mam na stanie i
    różnice liczę dopiero jak to się rozchodzi.

    > Do każdej transakcji robię DW z różnicą kursową na którym piszę kurs NBP, kurs
    przeliczeniowy banku lub paypal i wyliczam różnicę
    > (zawsze wychodzą ujemne ;).

    A u mnie to różnie bywa.