    From: Dawid <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: CLO/VAT
    Date: Mon, 14 Jul 2003 08:56:26 +0200

    In article <2...@6...148.85.164>, a...@w...pl says...
    > Witam.
    > Dostalem paczke importowa.Z firmy Szybka paczka sp.zoo dostalem papiery
    > do upowaznienia ich w sprawie odprawy celnej tej wlasnie paczki.
    > Sprawa w tym, ze licza sobie za odprawe 95 zl. Czy moge zalatwic odprawe sam
    > czy jestem skazany na zaplacenie im kasy. Ktos to przerabial? Na dodatek
    > pobieraja 40 zl
    > netto za magazynowanie paczki powyzej 8 dni. Jak dla mnie jest to straszne
    > naciaganie.
    > nie dostane paczki jak im nie zaplace. Wychodzi na to, ze bardziej by sie
    > oplacalo jechac
> [...]
    A odpowiedajac na pierwsze pytanie to mozesz sam odprawic tyle ze
    rzeczywiscie musisz tam pojechac. Szybka paczka nie robi tranzytow, a
    jesli bys ich zmusil to na pewno policza sobie wiecej niz za odprawe
    ostateczna. Moga byc oporni co do takiego rozwiazania, bo wiadomo ze
    traca w ten sposob kase, ale nie moga Ci zabronic. Uwaga 1: jezeli
    rzeczywiscie nigdy takich rzeczy nie robiles to naprawde lepiej zaplacic,
    bo juz samo wypelnienie dokumentow dla laika jest raczej kosmosem. Uwaga
    2: ta cena nie jest wygorowana (przynajmniej w stosunku do cen na rynku).
    Ja osobiscie mialem do czynienia z sytuacja w ktorej chcieli ok. 1500 zł.
    + (o ile dobrze pamietam) 3% od naleznosci celno-podatkowych, ktorych
    bylo naprawde sporo. Razem wychodzila koszmarna suma.
    To tela. Pozdrawiam.
    Dawid.