  • Data: 2007-07-06 08:06:08
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jul 2007, witek wrote:

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    > Jak można przywłaszczyć sobie coś co jest jego.
    > Majątek jest wpólny, solidarny, a nie połowa moja, a połowa twoja.

    Hm... poszło o to, przynajmniej mi, czy takie rozporządzenie jest
    skuteczne. Patrząc na opis Roberta widać pułapkę: osoba trzecia (sprzedawca)
    nie wie czy sprzedaż jest opłacona z majątku odrębnego, co MOŻE
    mieć miejsce.

    > Każdy ma w pełni prawo rozporządzać całością majątku, a nie tylko połową,
    > z tym, że czynności przekraczające zarząd zwykły wymagają zgody obojga
    > małżonków.

    ...z wyłączeniem majątku w DG dla ścisłości, ale tak.
    No i teraz ktoś przekracza ów zarząd zwykły - bez wiedzy i zgody małżonka
    nabywa coś "na majątek odrębny", tak JAKBY to było z pieniedzy które
    ktoś mu (imiennie) podarował.
    Sam zakup będzie "na niego" czy "na małżonków"?

    pzdr, Gotfryd