    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy PPK jest waloryzowane?
    Date: Tue, 24 May 2022 08:53:02 +0200

    W dniu 24.05.2022 o 08:35, marios napisał:

    > To jakoś widać na tych kontach, czy za 30 lat się okaże?
    >
    > Straty na "upadających akcjach" nie są jakoś wyrównywane?

    nie - taki urok funduszy inwestycyjnych. W OFE było choć wyrównanie do
    pozostałych funduszy, jeśli któryś odstawał w dół.

    > Czyli mam inwestować w odpowiedni fundusz  -z tego co rozumiem mogę
    > wybierać i zmieniać jakieś tam x-enerali na coś innego.

    w zasadzie to pracodawca wybiera za ciebie fundusz, Ty możesz najwyżej
    wybrać rodzaj funduszu

    > Wychodzi mi z tego że mam "grać na giełdzie" - tylko w trochę inny,
    > uproszczony sposób -  miedzy tymi funduszami, jeżeli pozostawię sprawę
    > na lata bez nadzoru, to mogę obudzić się z ręką w nocniku.

    i tak jest lepiej niż w ZUS-ie, bo przynajmniej masz szansę... no ale...
    Tak wyglądają właśnie systemy kapitałowe i dobrze stworzony, pozwalający
    na dywersyfikację ryzyka system byłby dobrą odpowiedzią na to jak będzie
    się zmieniać świat pod względem technologii.

    > W sumie "ukraść" to bez znaczenia - czy rządowi - jeżeli siła nabywcza
    > "oszczędności" rok do roku spada o 100% (w budowlance to chyba z 200%),
    > to mało mnie interesuje kto - widzę że jestem grabiony i tyle.

    cóż, jeśli pozwala się właśnie ukraść rządowi pieniądze po to by ten
    mógł zaciągnąć większe zobowiązania (na tym polegała sztuczka PO), które
    później zostały przeznaczone przez PiS na rozdawnictwo - tak więc
    drukowanie pustego pieniądza, to pojawia się w końcu inflacja... To są
    podstawy ekonomii.

    --
    http://zrzeda.pl