  • Data: 2004-06-03 07:45:01
    Temat: Re: Faktury VAT z marca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Jun 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ spotkałam sie z interpretacją, która uniemożliwiała wpisania
    >+ kwoty brutto w koszty, jeśli była możliwość korekty ą

    To nie "interpretacja", to treść ustawy:
    +++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    43) podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania
    przychodów:
    a) podatek naliczony:

    - jeżeli podatnik zwolniony jest od podatku od towarów i usług lub nabył
    towary i usługi w celu wytworzenia albo odprzedaży towarów lub świadczenia
    usług zwolnionych od podatku od towarów i usług,

    - w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub
    zwrot różnicy podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od
    towarów i usług nie powiększa wartości środka trwałego,
    b) podatek należny w przypadku:

    - importu usług, jeżeli nie stanowi on podatku naliczonego w rozumieniu
    odrębnych przepisów,

    - przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na
    potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi
    przepisami,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd