    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Date: Sat, 14 Aug 2021 01:15:40 +0200
    <sduq0e$1sqv$1@gioia.aioe.org> <serqqb$tt4$1@gioia.aioe.org>
    <611184d4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6112ac85$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>
    <w04w66apodzs.177oc0ro77e6r$.dlg@40tude.net>
    <sf41c1$u7c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>
    <sf60rf$1isb$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 13 sie 2021 o 16:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Tankuję niemal wyłącznie w Auchan -- ale
    > moi Klienci tankują w różnych miejscach...

    Właśnie doświadczam krasztestu czy stresstestu... ;)
    Na granicy międzynarodowego prawa prowadzę obecnie prace
    badawczo-rozpoznawcze, celem których ma być osiągnięcie
    odpowiedzi na pytanie treści ~następującej:

    Co by było, gdyby Acer (główne narzędzie tortur)
    odmówił [różaniec?... nie... chyba nie... jakoś
    inaczej] mi posłuszeństwa?...

    W celu wyjaśnienia -- przygotowałem miejsca pracy na
    Fujitsu-Siemensie (właśnie zaczyna czternasty rok
    służby u mnie) i eMachines... Dziś testuję F-S...
    Idzie nieźle... Ale ja nie o tym chciałem pisać...

    -=-

    Otóż... Mam przed sobą fakturę z BP -- ślicznie wydrukowaną!!!! [4]
    I niemal czysty listek papieru, który (jak mniemam) trzeba
    zaksięgoMać ;) jako fakturę VAT wystawioną przez Shella...
    [nic dziwnego, że ma piekło w swej nazwie...] Mam dwie faktury
    z tej stacji -- z 27 lipca (niemal śnieżnobiałą) i z 29 lipca,
    w niemal idealnym stanie... Do tego mam paragony różnych
    wystawców, w różnym stanie...

    -=-

    Prawo zabrania mi używania księgującego programu na wielu komputerach...
    Mam jednak nadzieję, że to, co tu piszę -- zostanie pomiędzy nami... ;)
    Nie łamię prawa dla brudnego zysku, lecz jako badacz, co już wyjaśniłem
    wcześniej... Ach, czegóż to człek nie uczyni w imię Boga i Nauki?!...

    Fujitsu-Siemensa kupiłem 12 sierpnia roku Pańskiego 2008 (dwa tysiące
    ósmego) za 1950 (jeden tysiąc dziewięćset pięćdziesiąt) nowych złotych
    polskich...

    Laptop Fujitsu-Siemens EM V5545 T7300 2GB 250HDD 1,000 szt.
    Netto 1598,36 zł plus 22% VAT [jego] wysokości 351,64 złotych...

    Obecnie:
    - brak akumulatora
    - są dwa HDD (500GB i 320GB)
    - mam 4GiB RAMek
    - zasilacz [w niebezpiecznym wariancie Delta] stale ten sam;
    grzeje się tak mocno, że czasami nie można go ścisnąć ręką...
    bywa, że wyłącza się w efekcie przegrzania...
    [ale nie podczas księgowania -- podczas oglądania pornoli itp..]
    - cały laptop przegrzewa się, zwłaszcza przecią_żony...
    (zdecydowanie nie był przewidziany do 64W10)

    Księgowanie tu jest znacznie wolniejsze niż na Acerze, ale możliwe...

    -=-

    Acerowi sprawiłem nowy zasilacz... W starym kilkakrotnie przetopieniu
    uległ przewód niskiego (19V) napięcia a przetopienia wskazują na
    traumatyczne przejścia... ~Jednorodny przewód w efekcie przeciążenia
    przetopiłby się cały -- jednakowo... W rzeczywistym świecie nie ma
    jednorodnych [ani dwurodnych?] przewodów: druciki tkające żyły
    przewodu mogą różnić się przekrojem; izolacje przewodu może mieć
    różne przewodnictwo cieplne; przewód może być różnie chłodzony
    w swych różnych miejscach... W praktyce jednak przegrzany przewód
    wyglądałby ZUPEŁNIE inaczej, gdyby przed przegrzaniem nie był
    mechanicznie maltretowany...

    Nadto zasilacz ma sprawny bezpiecznik prze_ciąże_niowy -- co
    namacalnie sprawdziłem, obciążając ten zasilacz rezystorem
    bodajże 3?...

    Po kilku naprawach miałem dosyć -- kolejne przetopienia pojawiały
    się daleko od miejsc reperowanych, czyli dodatkowo osłoniętych
    termokurczliwymi koszulkami, co potwierdza przypuszczenie, iż
    przewód został mechanicznie zmaltretowany... (dodatkowe koszulki
    to dodatkowe ocieplenie sprzyjające przetapianiu przewodu)

    Acera (z fatalnym zasilaczem) kupiłem 08 lutego 2016 r. w Media Expert
    na Pietraszach w Białymstoku z półki -- rozpakowanego, eksponowanego,
    ale za normalną cenę...

    -=-

    Za kilka dni zamierzam zbadać możliwość współpracy z eMachines...
    Najpierw pod 32W10, następnie pod W7Starterem... Księgujący
    program teoretycznie potrzebuje chyba co najmniej 8GiB RAMek,
    ale być może ;) zadowolę go 2GiB eMachines -- netbooka
    z atomowym (N450) napędem...

    --