eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła › Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
  • Data: 2021-02-24 21:52:38
    Temat: Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Dzięki za info.

    > O. I to jest wg mnie kluczowe. Licencje (gry) sprzedaje firma w USA stając się
    > źródłem. I za tą przyjemność w rozliczeniu to już moim zdaniem możesz
    > mieć "podatek u źródła".

    Tak może być.

    > Jak chcesz mieć pewność, to ja bym skorzystał z usług doradcy podatkowego który
    > ogarnia bieżące prawo USA.
    >
    > Będziesz spokojniejszy. :)

    Pomyślę o tym.

    > Ja pracuję z USA, ale pośredniczy polska firma, więc temat mnie
    > bezpośrednio nie dotyczy. Ale WYDAJE mi się, że nie ma w tym przypadku
    > podatku u źródła z USA, bo TY jesteś źródłem, a nie firma z USA.

    W moim przypadku są zlecenia gdzie tworzę soft bezpośrednio dla końcowego klienta
    (firmy z USA czy UE). Ale też się zdarza, że wykonuję swoją część projektu dla firmy
    z USA.
    A ta firma (dodając swoją część pracy) dostarcza projekt do końcowego kontrahenta
    (firmowego) -
    choć w sumie czy mnie to obchodzi co oni dalej z tym projektem robią? ;)

    Więc troszkę podobne to do przypadku ze Steam, tylko oni sprzedają klientom
    indywidualnym (i masowy produkt).