  • Data: 2010-03-23 21:02:43
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Mar 2010, de Fresz wrote:

    > Oootaaaak ;-) Zupełnie nie mam do tego głowy i wolę zapłacić za święty spokój
    > (przynajmniej teoretyczny).

    Poszukaj ładnych kilka lat temu postów bodaj Slayera (mam nadzieję,
    że osób nie pomyliłem).
    Pięć zmian. I na koniec sam się zabrał ;)
    Liczysz że trafisz na "kogoś w rodzaju Maddy"?

    > No tak, to w miarę jasne, ale jak wygląda sprawa rozdzielenia działalności
    > w ramach spółk i poza nią? Generuje to jakieś praktyczne komplikacje?

    Podstawowa podstawa: nie mieszać ze sobą.
    Wtedy tak, nie ma przeciwwskazań.
    Ale np. jak koszt da się przypisać w dwa miejsca, to może być "ciekawie".
    Powody już znasz :) ("podmioty powiązane")

    > Pal sześć NIP, ale REGON musi chyba obejmować konkretną działalność?

    Jedną do trzech działalności "podstawowych", liczonych albo liczbą
    zatrudnionych, albo proporcją przychodów (tak, ustawę o statystyce
    też masz do przejrzenia ;))
    Aczkolwiek nie znam przypadku aby w minipodmiocie GUS zrobił
    kontrolę i kogoś ukarał za "nierzetelność", formalnie - jak
    faktyczne przychody będą z innego źródła niż podane, jest
    obowiązek aktualizacji.
    Piszę o *GUS*, nie o UM/UG! (tam też, ale to osobna sprawa
    i nie ograniczona do "trzech podstawowych").

    > A jak
    > wygląda kwestia rozliczania kosztów przychodu, przecież SC chyba powinna mieć
    > swoją własną KPIR?

    Art.8.2 PDoOF.
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd