  • Data: 2010-03-23 20:49:09
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Mar 2010, de Fresz wrote:

    > To że sprzęt na mocy pewnej ustawy jest przypisany albo do osoby albo do
    > firmy i to w obu przypadkach na różnych zasadach.

    Jakie jest kryterium "przypisania"?
    Zauważ, że Tom Ci pisze, iż z p. widzenia np. własności, "przypisanie"
    do SC sprowadza się do współwłasności.

    Dodać wypada, że:
    - to prawda, iż ta współwłasnosć *jest* szczególnie chroniona
    - w praktyce wszyscy to mają w <...>, pokaż mi wspólników SC (małej)
    którzy przejmują się przepisem, że zyski można dzielić *TYLKO* na
    koniec roku rozliczeniowego i dzień zakończenia spółki
    - owa "szczególna ochrona" (przed wierzycielami osobistymi) w niczym
    nie umniejsza punktu 1.

    pzdr, Gotfryd