  • Data: 2006-08-18 11:16:29
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów a kasa fiskalna
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Domagała powiada w dniu 2006-08-17 21:02:

    > Tak - jezeli sprzedajesz chocby Windows'y dla osoby fizycznej a sadze ze tak
    > robisz.

    Przynajmniej do tej pory. Obecnie po prostu wykreślę "oprogramowanie" z
    wpisu i nie będę go sprzedawał (zresztą, osoby prywatne jakoś nieczęsto
    kupuja soft, zupełn ie nie wiem dlaczego ;) )

    > Troche za malo informacji. To ze osobom fizycznym wystawiasz faktury
    > to nie wszystko. Jaki to jest udzial procentowy w calycm obrocie?

    W całym obrocie firmy - poniżej 10%
    W obrocie sprzętem komp. i częściami - jakieś 50%

    > Wystarczy - ale jak wyobrazasz sobie sprzedaz komputera bez OS?

    Owszem, robiłem to wielokrotnie, a nawet z reguły - dla osób fizycznych,
    bo z firmami to już insza inszość.

    > Teoretycznie mozna ale czy warto? Nie sprzedasz rowniez aparatu

    Może nie warto, jeśli sprzedaż dla osób fiz. jest głównym źródłem
    obrotu, ale jesli ubocznym - to mi się zwyczajnie nie opłaca przy
    dzisiejszych marżach na sprzęcie. Biorę pod uwagę nie tylko koszt kasy,
    ale i ogólną "upierdliwość" przez nią generowaną.

    > cyfrowego, kart pamieci do nich i zadnego oprogramowania.

    Tym akurat nie handluję, taka specyfika.

    > Koszt zakupu kasy to ok 1000 z czego 50% zwroci US.

    Wiem, ale IMO to w moim wypadku nieopłacalna inwestycja

    T.