  • Data: 2004-12-16 14:17:46
    Temat: Re: Ulga budowlana ...zakrecone
    Od: "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cpri50$47p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czesc
    >
    > Mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic i na razie nikt nie umial mi
    > podpowiedziec.
    >
    > Jestem zameldowany na stale w miescie A.
    > Obecnie mieszkam w miescie B (bez meldunku).
    > W miescie B niedawno kupilem mieszkanie w TBS'ie (jestem tam niejako
    > zameldowany, ale tylko w spoldzielni mieszkaniowej).
    >
    > Czy w takiej sytuacji moge skorzystac z ulgi budowlanej na to mieszkanie w
    > miescie B??? (nigdy wczescniej nie mialem z tego tytulu odliczen)
    >
    > Czy fakt, ze nie jestem wlascicielem lokalu, tylko najemca wplywa na
> [...]

    Dla szukajacych podobnych informacji:

    Nie dostalem od Was odpowiedzi, ale szukalem po internecie i dzwonilem do
    urzedu skarbowego i wynika z tego jak nastepuje:

    Ulga remontowa (a nie budowlana jak zle napisalem) obowiazuje do konca
    2005r. niezaleznie od jakiego momentu zaczynamy remont/modernizacje (czesto
    w necie spotyka sie zapis, ze warunkiem koniecznym jest rozpoczecie
    inwestowania w 2003r.).
    Musimy miec tytul prawny do nieruchomosci.
    Minimalnie na remont, zeby moc odliczac, musimy wydac 567zl - max 24868 (na
    remont mieszkania, na dom 29842zl) - limit za okres 3 lat!
    Oliczyc dzieki temu mozemy az 4725zł!!! i jezeli wartosc odliczen przewyzsza
    wartosc zaplaconego podatku, nadwyzke mozemy odliczac w pozniejszych latach
    (az do wyzerowania) - nie ma limitu lat!

    Najfajniejsze - tak naprawde nie musimy miec tytulu prawnego! Umowa
    uzyczenia wystarcza (gdy uzyczamy lokal, pomieszczenie, od rodziny nie
    trzeba placic podatku od domniemanego dochodu za wynajem, podobnie gdy osoby
    uzyczajace mieszkaja w tym samym lokalu (nie do konca sprawdzona
    informacja).

    Mam nadzieje, ze nie ma w tym wywodzie bledow. Jezli sa prosze o korekte. W
    sieci jest masa sprzecznych informacji.
    --
    Jacek M.