  • Data: 2004-04-27 16:39:51
    Temat: Re: VAT a eksport(??) UE>>Norwegia>>UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Apr 2004, Jola wrote:

    >+ Stawka VAT przy tej tranzakcji jest zero z dwoch powodow:

    ...już się czepiam ;) !

    >+ 1) faktury wystawiane na podmiot poza UE maja stawke zero

    Hm... powiadasz że *bez wywozu* mają zero ? Nie wiem,
    pytam :), dotąd tak nie było (warunkiem był wywóz).

    >+ 2) jezeli towar wysylany jest prosto z UE /PL do Holandii w fakturze
    >+ wystawionej firmie w Norwegii winien byc podany nr VAT EU odbiorcy w
    >+ Holandii

    Sugerujesz że nie obowiązuje zasada "uznaje się iż bierze udział
    każdy podmiot" ? Czyli powiadasz że liczy się odbiorca końcowy,
    a *nie* ten komu wystawiamy f-rę ?

    >+ oraz udkokumentowana trasa przewozu tego towaru
    >+
    >+ Aby wyjasnic to jeszcze z innej strony:
    >+ 1) w przypadku bezposredniej dostawy do odbiorcy w Holandii stawka
    >+ VAT przy podaniu nr rej VAT EU - zarowno pana firmy jak i odbiorcy
    >+ (oba numery musza byc podane na dokumentach) stawka VAT bylaby
    >+ zero.

    Otóż z 3 możliwości:
    - stawka 0%
    - zwolniony
    - nie podlega
    ...jestem z grubsza biorąc przekonany że 0% *nie* wchodzi w rachubę !

    >+ 2) w przypadku fakturowania f-y w Norwegii, za dostawe do
    >+ jakiegokolwiek kraju stawka VAT jest zero

    Mi tego przekonania brakuje. Pytającemu też :)
    On sprzedaje "podmiotowi nie będącemu podatnikiem VAT" - dopóki
    Norweg nie wystąpi (gdziekolwiek w UE) o nadanie NIP-UE !

    >+ Pozdrowienia z Unii Europejskiej :-)

    ...a skąd to, z ciekawości spytam ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd