  • Data: 2008-01-18 20:15:28
    Temat: Re: Wymiana usługi za towar?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Jan 2008, jureq wrote:

    > Ja tam nic nie wiem, ale zapytam głupio: dlaczego dostawa towaru
    > (notebooka) przez płatnika VAT jest nieopodatkowana?

    Przyznam, że sprawie opodatkowania miewam nieprawidłowy odruch
    uznania, że "podatnik może" (wiedząc, iż *przeznaczy* zakup
    na cel nieopodatkowany nie odliczyć VAT przy zakupie).

    Jeśli chodzi o to, iż uważasz, że podatnik VAT będzie *musiał*
    VAT doliczyć, to wychodzi że najpierw go odliczy a następnie
    doliczy (na FW).
    Po przejrzeniu aktualnej ustawy wychodzi mi, że masz rację - jeśli
    notebook został "zaliczony do majątku przedsiębiorstwa" (czyli
    np. był uznany za towar handlowy), to jest przymus opodatkowania.

    Znaczy skutek ten sam (VAT trzeba wykazać na FW i zwrócić
    do US), tylko wtopiłem na określeniu "nieopodatkowania", mea culpa!

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd