  • Data: 2008-01-16 08:36:12
    Temat: Re: Wymiana usługi za towar?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 23:35:30 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Otóż tego notebooka kupiłeś, pewnie odliczając VAT, prawda?
    > I teraz chcesz go *wydać* w roli *zapłaty*.
    > A ta zapłata, skoro ten komu go wydajesz nie wystawia f-r, najwyraźniej
    > nie jest opodatkowana VAT, prawda?

    Ja tam nic nie wiem, ale zapytam głupio: dlaczego dostawa towaru
    (notebooka) przez płatnika VAT jest nieopodatkowana? Mam wrażenie, że z
    jakiegoś powodu uważasz, że zapłata towarem jest czymś innym niż barter.
    Przy barterze byłoby po prostu obustronne wystawienie faktur/rachunków. W
    tym konkretnym wypadku wykonawca dzieła wystawia rachunek, dostawca
    notebooka fakturę VAT.

> [...]
    > zapłaty wartej 3500 zł) oraz odprowadzić VAT *w wysokości odliczonej
    > przy zakupie*, żeby jeden z drugim nie wpadł na pomysł że kupi notebooka
    > wartego 5500 zł i da "w roli zapłaty wartej 3500 zł" :)
    > Jak był zakupiony za 3500 zł to 631 zł "wraca do Skarbu" i wszyscy
    > są zadowoleni!
    >
    > Poza oczywiście stronami transakcji, które myślały sobie, że obejdą
    > VAT który wykonawca dzieła musiałby zapłacić, jakby zamiast kupować
    > notebooka za 2868 zł plus VAT dostał go "w roli zapłaty" :P
    > *On* musi zapłacić ten VAT! (a zamawiający dzieło odprowadzić go

    Proszę o wyjaśnienia do moich wątpliwości..