  • Data: 2002-04-29 21:31:49
    Temat: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Apr 2002, Kaizen wrote:
    [...Tristanowi...]
    >+ Podaj mi przepis, który zezwala na wystawianie noty przez wystawcę faktury
    >+ plizzz.
    ...dzisz waść, nie dalej jak parę(dziesiąt) minut temu byłem
    już twardo zasugerowany. Ale sprawdziłem:
    - komentarz z GP (był na stronie, nie ma, może jest
    w archiwum - "korekta faktury" jest stosowana o ile korygujemy
    wartości, pozostałe przypadki to nota)
    - przepis (wziąłem nieszczęsne rozporządzenie - tj.
    poszukałem :> i przeczytałem :> :

    ROZPORZĽDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 16 grudnia 1999 r.
    W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
    [...]
    § 12. [...]
    6. [...] Dowody obce mogš być poprawione przez wystawienie
    i przesłanie kontrahentowi dowodu
    korygujšcego (noty). Dowody własne zewnętrzne
    przesłane uprzednio
    kontrahentowi mogš być poprawione tylko przez wystawienie
    dowodu korygujšcego (noty).
    § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    [...]
    2) noty księgowe, sporzšdzone w celu skorygowania zapisu dotyczšcego
    operacji gospodarczej, wynikajšcej z dowodu obcego lub własnego,
    otrzymane od kontrahenta podatnika lub przekazane kontrahentowi,
    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd