eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie › Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
  • Data: 2004-02-06 15:15:17
    Temat: Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
    Od: "JDLewkowscy" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:bvvmrc$8ik$1@flis.man.torun.pl...

    > Wg mnie to sprzedaż nastąpiła dopiero 5 listopada ponieważ w tym dniu
    > nastąpiło wydanie towaru, a VAT można odliczyć najwcześniej w miesiącu
    > otrzymania towaru.

    ++

    jesli chodzi o wydanie towaru, to moglo ono/nastapilo 31.10, jednak na moja
    prosbe auto zostalo dluzej w salonie - chcialem aby zainstalowali alarm, a
    ja mialbym czas na rejestracje i ubezpieczenie pojazdu. fizycznie jednak
    moglbym towar zabrac juz 31.10.

> [...]
    > Wtedy argumentacja urzędu IMHO jest bez sensu. Oczywiście samochód NIE
    > był zdatny do użytkowania, ale wg mnie urząd dokonał nieuprawnionego
    > zawężenia interpretacji art. 20 ust. 3 ustawy o VAT w powiązaniu z
    > przepisami o podatku dochodowym. Środek trwały musi być zdatny do
    > użytkowania w momencie oddania do użytkowania, co nie znaczy, że
    > wcześniej nim nie jest. Tak wynika z art. 22a ust. 1 updf. Gdyby było
    > inaczej to nie można by było odliczyć VATu od inwestycji np.
    > budowlanych, które ciągną się czasem kilka miesięcy.

    ++ wlasnie tego punktu nie rozumiem, ze nie byl zdatny do uzytkowania - wg
    mnie byl, bo mial wszystkie elementy i mozna nim bylo jezdzic, a ze nie po
    drogach publicznych (nie byl zarejestrowany w tym dniu), ale interpretowac
    zdatnosc do uzytkowania mozna chyba tylko w ten sposob. zreszta podales
    bardzo dobry przyklad z ta budowa.

    > --
    >
    > /slawek/szczecin
    > http://windsurfing.sytes.net