eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie › Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
  • Data: 2004-02-06 16:46:41
    Temat: Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Feb 2004, JDLewkowscy wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > Wrr.... z co ma ustawa o VAT do amortyzacji i uznania za ST ??
    >+ > Poza być może tym drobiazgiem że *uznajemy* coś za ST (a tym samym
    >+ > nie zostanie to "coś" uznane ze wyłączone z odliczania VAT).
    >+ >
    >+
    >+ ++ samochod kupowany byl na firme, z kratka, homologacja, zarejestrowany
    >+ jako ciezarowy, zarejestrowany w ewidencji srodkow trwalych. - kontrolujacy
    >+ stwierdzili, ze nie ma najmniejszych watpliwosci, ze nalezy sie zwrot vat
> [...]

    No toż właśnie o to chodzi: nie liczy się termin UZNANIA ZA ST,
    ale TERMIN ZAKUPU !
    Wyobraź sobie że NIE kupujesz gotowego ST. To jest powszechna
    praktyka: ktoś sobie kupuje "PCta w częsciach". Na początek
    monitor w okazyjnej cenie....
    Kiedy ma prawo odliczyć VAT od takiego "niekompletnego i niesprawnego
    zestawu komputerowego" ?

    >+ > >+ tak tez zrobilem - vat zaplacony za samochod zaczalem
    >+ > >+ rozliczac od m-ca pazdziernika.
    [...]
    >+ > CO TAKIEGO ???
    >+ > Przecież odliczenie *VAT* dokonywane jest "natychmiast" !

    To żeby była jasność: nie rozumiem twojego stwierdzenia
    "zacząłem odliczać" ! VAT się odlicza RAZ A DOBRZE :)
    To czy chce się i czy można wystąpić o zwrot - to już
    ZUPEŁNIE inna sprawa :)

    >+ > Przecież VAT wolno odliczyć TYLKO w miesiącu odebrania f-ry
    >+ > (lub następnym), nie wolno "sobie opóźniać".
    >+ >
    >+ ++ no wlasnie dlatego rozliczalem zaraz w miesiacu otrzymania/odebrania
    >+ faktury - pazdziernik

    Tu jest tylko jeden drobiazg: na co była f-ra ?
    USy potrafiły się czepiać "nieprawidłowości" f-ry wystawionej
    przed wydaniem towaru; FORMALNIE to w twoim przypadku powinna
    być f-ra na przedpłatę 100% wartości samochodu :) z dnia
    wpłaty - LUB f-ra z dnia wydania (mieści się w 7 dniach od
    wpłaty), IMO.
    Niemniej... jeśli masz f-rę j.w. (na wydanie) to CO NAJWYŻEJ
    można się czepiać tego, że jest źle wydana i powinna być
    korekta :]
    [...]
    >+ > >+ ogrodzie. pojazd do uzytku zdatny byl juz 31. pazdziernika, bo przeciez
    >+ > >+ mozna bylo nim jezdzic,

    Kiedy z p. widzenia VAT IMO (bez H) jest to BEZ ZNACZENIA.
    [...]
    >+ ++ fakture odebralem ficzycznie 31.10 na fakturze jest moj podpis, jest tez
    >+ regulka, ze faktura i towar odebrano 31.10.

    No to towar odebrano i tyle.
    Znaczy, że co najwyżej (jeśli da się to udowodnić, że nie wyjechałeś
    z podaną datą) dałeś go dealerowi w depozyt nieprawidłowy
    bez prawa rozporządzania :>, wtedy AFAIR nie ma PCC :)
    I tego zeznania bym się trzymał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)