eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie › Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
  • Data: 2004-02-06 15:11:44
    Temat: Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
    Od: "JDLewkowscy" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402061001430.-260753@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 6 Feb 2004, JDLewkowscy wrote:
    > [...]
    >
    > Wrr.... z co ma ustawa o VAT do amortyzacji i uznania za ST ??
    > Poza być może tym drobiazgiem że *uznajemy* coś za ST (a tym samym
    > nie zostanie to "coś" uznane ze wyłączone z odliczania VAT).

    ++ samochod kupowany byl na firme, z kratka, homologacja, zarejestrowany
    jako ciezarowy, zarejestrowany w ewidencji srodkow trwalych. - kontrolujacy
    stwierdzili, ze nie ma najmniejszych watpliwosci, ze nalezy sie zwrot vat
    (chodzi tylko o termin)

    > CO TAKIEGO ???
    > Przecież odliczenie *VAT* dokonywane jest "natychmiast" !
    > Na pewno to ekipa z VAT się przyczepiła "zdatności" ?
    > Przecież VAT wolno odliczyć TYLKO w miesiącu odebrania f-ry
    > (lub następnym), nie wolno "sobie opóźniać".

    ++ no wlasnie dlatego rozliczalem zaraz w miesiacu otrzymania/odebrania
    faktury - pazdziernik

    > A to nie. Wtedy nie mógłby być zaliczony w koszt, a więc odliczenie
    > VAT nie przysługuje :)

    ++ oczywiscie z ta altanka przesadzilem, ale chodzi o to, ze samochod jako
    taki jest zdolny do uzytkowania i chyba nie zmienia tego fakt, ze nie jest
    zarejestrowany - bo przeciez (kolejny skrajny przypadek) np. gdybym mial
    spora posiadlosc i jezdzil autem tylko z domu do bramy, zeby witac klientow,
    to nie musialbym chyba auta rejestrowac (uprawnia do jazdy po drogach
    publicznych)

    > Jeśli WZIĘŁAŚ F-RĘ w październiku... to nie widzę powodu
    > żeby nie odliczać. Ale nie liczy się moment wystawienia, za co
    > już oberwałem na grupie przeoczywszy :)
    > Da się udowodnić kiedy ją ODEBRAŁAŚ (ową fakturę, nie towar !) ?
    > Prawdą jest, iż w prasie opisywano praktykę czepiania się US
    > do wydania f-r przed wydaniem towaru - z powołaniem na przepis
    > że f-ra powinna "dokumentować wydanie" :]
    > Ale jeśli ODEBRAŁAS.... i najlepiej zapłaciłaś 0,01 zł za
    > przechowanie auta w depozycie... ;)

    ++ fakture odebralem ficzycznie 31.10 na fakturze jest moj podpis, jest tez
    regulka, ze faktura i towar odebrano 31.10.
    > [...]
    >
    > Cóż....

    ++ wlasnie ;-(

    > --