  • Data: 2005-06-14 14:05:28
    Temat: Re: ile podatku od darowizny-PILNE!!!
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Slayer wrote:

    > i znowu IMHO ;-) zgodnie z ordynacją podatkową w każdej tego typu
    > sprawie US powinien wszczynać postępowanie podatkowe i zawieszać je na
    > okres 5 lat... wtedy dopiero termin przedawnienia leciałby przez 5 lat
    > od momentu sprzedaży mieszkania otrzymanego w drodze darowizny...
    >
    > Takie jest moje skromne zdanie ;-)

    Radzę jeszcze zwrócić uwagę na bardzo zdradliwy art. 6.4 ustawy:

    4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma;
    jeżeli pismem takim jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje
    z chwilą uprawomocnienia się orzeczenia. Gdy nabycie w drodze darowizny
    nie zostało zgłoszone do opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z
    chwilą powołania się przed organem podatkowym na okoliczność dokonania
    tej darowizny.