  • Data: 2002-05-15 21:54:13
    Temat: Re: kiedy zgłaszać?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik [...]
    >+ > >+ > dzialalnosci gospodarczej jeszcze nie prowadze,
    >+ >
    >+ > Zauważyłeś ten tekst ? -:O :)
    >+ > Pytający NIE POPEŁNIŁ WYKROCZENIA.
    >+ > I może taką "nieaktywną" DG potrzymać sobie, ile uważa
    >+ > za konieczne - aż "rozpocznie działalność".
    [...]
    >+ Ja we wpisie do Ewidencji w p.6 mam "Data rozpoczęcia działalności
    >+ gospodarczej". I od tej datu w ZUSie policzyli mi składki. Nie interesowało
    >+ ich czy mam jakieś zakupy, sprzedaż, itp.

    Pewnie nie zgłosiłeś im, że faktyczną działalność zaczniesz
    później niż w zezwoleniu. Niemniej - u mnie stwierdzili "acha"
    (dosłownie) i tyle - a byłem przygotowany na dyskusję :)

    [...]
    >+ A może i tak. Zapominam, że można nie mieć pracowników. Ja nie mogę.

    -:)

    >+ Pieczątka do założenia rachunku firmowego tez musi być. Najgorzej jest jak
    >+ masz pilna sprawe i nagle okazuje sie ze nie masz pieczatki. :-)

    Poważnie ?? -:O
    Bo AFAIK wszędzie poza TPSA (z miejsc z którymi się kontaktowałem)
    można wstawić (oprócz podpisu) tekst: "nie posiadam pieczątki"
    dodatkowo zaparafowany :) !
    I nie dam głowy - ale zdaje się że pytałem (również) w banku.

    [...]
    >+ > Data wpisu w UM - jako rzeczono - musi tylko być wcześniejsza
    >+ > od faktycznego rozpoczęcia.
    [...]
    >+ Tylko nie wiemy czy gościu nie zbiera już jakiś faktur. Dla niektórych
    >+ *rozpoczęcie działalności* to jak np. otworzą sklep itp.

    A to racja, nie zawadzi wspomnieć.
    Przy czym - na grupie pogląd że MOŻNA dokonywać zakupów
    "na firmę" i NIE liczyć tego jako "DG" miał nieco zwolenników.
    Przyznaję że obowiązek zrobienia remanentu początkowego
    (a jest taki !) świadczy *ZA* taką opinią, niemniej... ja tam
    byłbym ostrożny :)

    >+ pozdrowienia też.

    ...i wzajemnie.

    Gotfryd