  • Data: 2003-12-13 15:18:28
    Temat: Re: opodatkowanie ryczaltu samochodowego
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0312121041140.-608837@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 12 Dec 2003 a...@p...onet.pl wrote:
    > [...]
    >
    > Proponuję poczytać (nim zniknie z "darmowych" !) w rzepie:
    >
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_031211/
    firma_z_a_2.html
    Re :
    Mam jednak poważne wątpliwości.

    1) Narzędziem jest rzecz ruchoma (może też być wartość niematerialna - np.
    program komputerowy), przy pomocy której wykonywane jest dzieło (wyrób,
    usługa). Istotą użycia narzędzia jest bezpośrednie jego wykorzystanie do
    wytworzenia dzieła/usługi. A więc za sprawą użycia narzędzia przez człowieka
    powstaje wyrób/usługa.

    Samochód więc może być narzędziem do wykonania np. usługi transportowej,
    samochód może być narzędziem jeśli tenże samochód wyciąga inny pojazd z
    rowu, pojazd np. spychacz może być narzędziem do niwelowania terenu. Samolot
    może być narzędziem do wykonania oprysków terenów rolnych.

    O tym, czy coś jest narzędziem, czy też nim nie jest nie stanowi zatem "to
    coś", a "jak jest użyte " w korelacji z wyrobem lub usługą.

    Na pytanie "czy samochód jest narzędziem" nie można zatem odpowiedzieć
    wprost, a jedynie po uzyskaniu informacji do czego ten samochód będzie
    użyty.

    Samochód jako środek transportu pracownika na miejsce wykonywania pracy nie
    jest więc moim zdaniem narzędziem, gdyż brak jest elementu bezpośredniości w
    relacji samochód-wyrób/usługa.

    2) Samochód materiałem z pewnością nie jest (z wyjątkiem np. przerobienia
    go na garnek z gwizdkiem).

    3) Na razie trudno mi ustosunkować się do pojęcia "sprzęt", ale wydaje się
    też konieczny ów bezpośredni jego związek z wyrobem/usługą.

    Pozdrawiam i z przyjemnością przeczytam odmienne opinie. AR