  • Data: 2006-11-28 20:29:56
    Temat: Re: sprzeda? miote?
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-11-2006 o 21:13:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > On Tue, 28 Nov 2006, t wrote:
    >
    > [...miotły..]
    >
    > :)
    > Niedawno nie udało mi się przekonać allegrowicza że MOŻE wystawić
    > rachunek :]

    :) Ludzie nie czytają .podatków to nie wiedzą że mają do czynienia z guru
    i się boją ;)

    > Hm... IMVHO jakby przyjąc taki punkt widzenia, że owe miotły zrobił
    > na umowę o dzieło - być może ustną (ew. dopiero później usankcjonowaną
    > rachunkiem) to byłoby na mój gust zdrowiej ... dla VAT :>
    > Raczej mam na myśli oszczędność lasów.

    Po chwili zastanowienia .... masz racje :)

    > Popatrz tak: ktoś robi 20 mioteł.
    > Dla siebie? Sam w to wierzysz??? :)
    > No a jak nie dla siebie, to na sprzedaż.
    > A to już z p. widzenia VAT podpada pod VAT.
    > Oczywiście - jest zwolnienie, a jakże :)
    > Ale... ale również jest obowiazek prowadzenia ewidencji VAT!!! - jako
    > ze zwolnienie jest "podlegające" (pod VAT).
    > Pamiętasz post pewnego allegrowicza?
    > "brak ewidencji - oszacowanie. Szacujemy, że tych mioteł był 20, ale
    > 20 tysięcy. Proszę wykazać że było mniej." Po co się kopać z koniem...
    > Czy w powyższej logice jest błąd? - a jeśli tak, to gdzie :)

    Jak wyżej - masz racje, tak zdrowiej to zrobić

    > IMVHO wykazywanie własnej inicjatywy przy produkcji mioteł jest
    > prowadzeniem DG, no nie?? :)
    > A w odróżnieniu o malowania obrazów, pisania programów i powieści
    > czy robienia zdjęć nie da się toto podciągnąć pod "twórczość luzem"
    > (aktualnie jak widzę jest wyłączone z VAT, w końcu ktoś pomyślał).

    Mozna sobie dłubać hobbistycznie w piwnicy jeśli masz maszynę,
    ale tak jak piszesz nie warto potem kopać się koniem

    pozdrawiam