  • Data: 2005-08-03 09:20:00
    Temat: Re: ulga za net : START
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Wed, 3 Aug 2005, Jan Werbiński wrote:
    > [...]
    >
    > No nie, zapisano tak że jak klient przyjdzie w określonym czasie
    > (uwagę o 90 dniach widziałem) to jest obowiązek dać mu taki "opóźniony
    > rachunek". Otrzymać może kiedykolwiek, w szczególności jak f-ra poleży
    > sobie pół roku w szafie :) (jest obowiązek wystawienia f-ry na
    > żądanie, nie ma obowiązku ponoszenia kosztów związanych z jej
    > dostarczeniem).

    Dla większości klientów faktury rzeczywiście sa w szufladzie i czekają. Dla
    tych, którzy nie podali danych do faktury lub dosłownie powiedzieli że nie
    trzeba, albo nic nie powiedzieli, to obrót jest księgowany jako
    nieudokumentowany fakturami.

    > No dobra. Obrót księgujesz jako bezrachunkowy - gość przyłazi po
    > zaksięgowaniu - i tak wystawiasz mu fakturę (samemu tylko oznaczając
    > na kopii bądź w inny sposób żeby nie wykazać obrotu dwa razy).
    > Fakt "rodzaju zaksięgowania" nie rzutuje najyraźniej na możliwość
    > wystawienia rachunku lub faktury i to chciałbym ustalić :)

    > Zmierzam do tego żebyś wyraźnie napisał że NIE CHCESZ mu wystawić
    > - i masz pełne prawo aby posłać go "na drzewo".
    > Ale to nie oznacza że NIE MOŻESZ.
    > "Podatnik nie ma obowiązku"... ale zakazu TEŻ nie ma !

    Acha, czyli jednak mogę wystawić fakturę z września 2004 roku? A jeżeli mi
    się kolejne numerki nie będą zgadzać, to będzie dobra wymówka? Wygląda to
    nieco podejrzanie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/