  • 1. Data: 2012-06-06 09:57:47
    Temat: Zaległa faktura sprzedaży
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    Witam

    Prowadze jednoosobową DG.

    W mc maju okazało się że nie wystawiłem jednej fv sprzedażowej za mc
    luty.

    Vat mam kwartalny, więc zrobiłem korekte deklaracji (kwota mała więc
    odsetek nie było)

    Teraz mam pytanie jak ją zaksięgować do KPIR?

    W mc lutym z jakąś inną numeracją ? (bo przecież numeracja faktur
    biegnie cały czas do dziś)

    Czy w mc bieżącym?

    Kwota podatku w mc lutym też oczywiście minimalnie wzrosła, więc ją
    już dopłaciłem do US osobno.

    Podpowiedzcie co robi się w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2012-06-06 23:06:09
    Temat: Re: Zaległa faktura sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2012, ARTUR WIERZBICKI wrote:

    > W mc maju okazało się że nie wystawiłem jednej fv sprzedażowej za mc
    > luty.
    >
    > Vat mam kwartalny, więc zrobiłem korekte deklaracji (kwota mała więc
    > odsetek nie było)

    W swietle dalszych pytań intryguje mnie, co wpisałes do ewidencji :)
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    Art. 109
    [...]
    3. Podatnicy [...] sš obowišzani prowadzić ewidencję zawierajšcš: [...]
    dane niezbędne do okreœlenia przedmiotu i podstawy opodatkowania [...]
    ---
    (po polsku: deklaracja powinna wynikać z ewidencji :D)

    > Teraz mam pytanie jak ją zaksięgować do KPIR?
    >
    > W mc lutym z jakąś inną numeracją ? (bo przecież numeracja faktur
    > biegnie cały czas do dziś)

    Jak widać zadajesz dwa pytania, nie jedno.
    Możesz próbować przejrzeć archiwa na tę okolicznosc, bywały dyskusje.
    Jako, że faktura, wystawiona nieprawidłowo, będzie i tak wystawiona
    TERAZ (tak czy nie?), to IMVHO powinna "po prostu" dostać kolejny numer.
    Nie mam pojęcia, czy "wyjasnienie" składane wraz z deklaracja wyczerpuje
    wymogi ochrony przed ukaraniem za nieprawidłowe wystawienie f-ry, czy
    jednak lepiej złożyć czynny żal, może ktos zechce skomentować.
    Oczywiscie, można przyjac (sobie? ;)) wersję, że tamta faktura była
    wystawiona i jednoczesnie:
    - przeoczono fakt jej wystawienia, przez co jej numer został powielony
    (istnieje inna f-ra o takim samym numerze, która została wpisana
    do ewidencji VAT i ew. do KPiR)
    - nie została zaewidencjonowana

    IMVHO, skutki sa te same (poproszę o krytykę jesli ktos uważa inaczej,
    ale najlepiej ze wskazaniem przepisów z których ma wynikać różnica).

    W takim układzie pozostawałaby korekta tamtej przeoczonej
    faktury metoda "numer/wyróznik" albo podobnie.

    > Czy w mc bieżącym?

    A widzisz podstawę prawna, która do tego uprawnia?
    Bo ja nie.
    Lata temu zdarzyło mi się składać korektę PIT, bo zapomniałem dopisać
    do przychodu odsetki z konta (groszowe).
    Własnie dlatego - o ile np. "koszty zwykłe" można wpisać w danym
    roku i już, to dla przychodów nie widać uprawnienia do zaniżania
    zaliczki.

    > Kwota podatku w mc lutym też oczywiście minimalnie wzrosła, więc ją
    > już dopłaciłem do US osobno.

    Ototo.
    I teraz wyjasnij skad tę kwotę wziałes, bo IMO powinna wynikać
    z KPiR i nie ma zmiłuj :)
    (po polsku: konieczna jest korekta KPiR)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-06-12 17:01:13
    Od: a...@g...com

    W dniu środa, 6 czerwca 2012 09:57:47 UTC+2 użytkownik ARTUR WIERZBICKI napisał:
> [...]
    > już dopłaciłem do US osobno.
    >

    > Podpowiedzcie co robi się w takiej sytuacji?

    Już wyjaśniam (sorki że tak późno....Euro 2012 :)

    Ewidencje prowadze w Excelu wiec duża dowolność.
    Dopisałem więc tą fakturę do lutego i wyszła mi ta kwota.

    Nie wiem tylko jak powinno być z numeracją..
    Bo tak:

    Faktura: data sprzedaży luty 2012, data wystawienia maj 2012
    nr kolejne w księdze też juz lecą po kolei i co mam zmieniać wszystkie aby tamtą
    dopisać?

  • 4. Data: 2012-06-12 22:44:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, a...@g...com wrote:

    > Ewidencje prowadze w Excelu wiec duża dowolność.

    Odnotowujemy.
    Przynajmniej nie grozi "program nie pozwala" ;)
    (FYI: ja też w Excelu, daaawno przymierzałem się do zatrudnienia
    Accessa, ale jakos tak ciagle jest na liscie "na póżniej" :))

    > Dopisałem więc tą fakturę do lutego i wyszła mi ta kwota.
    >
    > Nie wiem tylko jak powinno być z numeracją..
    > Bo tak:
    >
    > Faktura: data sprzedaży luty 2012, data wystawienia maj 2012

    No. Znaczy przyjęto.
    Wbrew przepisom, ale po to jest chyba czynny żal i korekty.

    > nr kolejne w księdze też juz lecą po kolei i co mam zmieniać wszystkie aby tamtą
    dopisać?

    Hm... a na takie niedyskretne pytanie, kiedy zajrzałes do rozporzadzenia,
    odpowiesz? ;)
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,721,,2
    0110101,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-2608
    2003-r-w-sprawie.html
    +++
    § 12.
    1. Zapisy w księdze [...]
    2. Stwierdzone błędy w zapisach poprawia się przez:
    [...]
    2) wprowadzenie do księgi niewpisanych dowodów [...]
    ---

    No i tyle.
    Wniosek: minister nie każe przejmować się w takim razie numeracja.
    Znaczy "dopisaniem".
    Istniejacej IMO *nie* należy zmieniać - bo na pewno celem przepisu nie
    jest spowodowanie jedna korekta setki korekt :> (wystarczy, że trzeba
    będzie korygować sumy).
    Podstawa, że korektę musi być WIDAĆ.
    Poprzednie punkt trzeba doczytać do końca :) ("widoczne" i "data")

    Jak mi się zdarzył kiks z niewpisaniem przychodu, to po prostu
    sporzadziłem (zostawiajac stary arkusz) i wydrukowałem na nowo
    stronę z dopisana pozycja, z zaznaczeniem że "korekta".
    Wiersz z korekta też oznaczyłem i tyle.
    AFAIR wtedy miałem komulację (3 korekty w jednym miesiacu, w tym
    korekta jednej poprzedniej korekty kosztów, druga "bieżaca" korekta
    kosztów i korekta przychodu, w wyniku czego US wezwał mnie na
    czynnosci sprawdzajace :) i nikt się nie czepiał wersji przedstawionej
    wyżej ("drugi wydruk").

    pzdr, Gotfryd