  • 1. Data: 2005-12-05 07:54:13
    Temat: co da mi bycie VATowcem...
    Od: "..::[MS]::.." <z...@g...pl>

    Witam.
    Chcialbym rozpoczac DG w strefie handlu detalicznego z pozniejszym (za jakis
    rok) stanowieniem uslug dla firm i instytucji. Chcialbym sie rozliczac na
    zasadach ogolnych ksiazka przychodow i rozchodow.
    I stad walsnie moje pytanie:
    - co tak naprawde da mi ze bede vatowcem juz teraz ?
    - jakie sa tego plusy a jakie minusy ?
    - czy bedzie mi esie to oplacac ?
    - gdzie szukac prostych porad dla nowicjusza (nie kazdy jest magistrem
    ekonomii) w tym zakresie ?

    Przeszukiwalem archiwum grupy jednak nie moge odszukac zadnej precyzyjnej
    informacji.
    Czy ktos mi moze to jakois lopatologicznie przetlumaczyc ?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Marcin Skulimowski

  • 2. Data: 2005-12-05 13:03:13
    Temat: Re: co da mi bycie VATowcem...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ..::[MS]::.. wrote:

    > Chcialbym rozpoczac DG w strefie handlu detalicznego z pozniejszym (za
    > jakis rok) stanowieniem uslug dla firm i instytucji. Chcialbym sie
    > rozliczac na zasadach ogolnych ksiazka przychodow i rozchodow.

    Dopóki nie masz sprzedaży dla firm wygodniej jest nie byc VAT-owcem.
    Gdy będzie znacząca sprzedaż dla firm lepiej nim być.
    Ale w wypadku handlu detalicznego, jeśli chcesz się z tego utrzymać to
    i tak bardzo szybko przekroczysz odpowiednie kwoty i wejdziesz w VAT.
    Więc może lepiej płacić od początku.

  • 3. Data: 2005-12-05 19:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Dec 2005, jureq wrote:

    > Więc może lepiej płacić od początku.

    ...szczególnie jak się chce w jakieś ST zainwestować :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-06 08:48:06
    Od: "..::[MS]::.." <z...@g...pl>

    Przepraszam ale jestem tu nowy....
    Co to jest ST ???

  • 5. Data: 2005-12-06 09:14:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    ..::[MS]::.. wrote:
    > Przepraszam ale jestem tu nowy....
    > Co to jest ST ???

    Srodki Trwale

  • 6. Data: 2005-12-06 09:30:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2005, ..::[MS]::.. wrote:

    > Przepraszam ale jestem tu nowy....
    > Co to jest ST ???

    Ściślej: "ŚT". Środki Trwałe :)
    W szczególności wszystkie "droższe" rzeczy (>3500 zł) które muszą
    być poddane amortyzacji, ale VAT wolno odliczyć "zaraz".
    I sygnaturkę polecam:

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?