  • 1. Data: 2004-06-17 13:08:50
    Temat: struktura sprzedaży - problem :(
    Od: "klaudia " <k...@g...pl>

    Witam,
    prowadzę działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży usług internetowych.
    Vatowcem jestem od 16 kwietnia 2004r., ze względu na przekroczenie progu 10
    tys. euro. W kwietniu 2004 usługi dostępu do internetu były opodatkowane
    stawką 7%. Od maja 2004 usługi dostępu do internetu dla użytkowników
    indywidualnych są opodatkowane stawką zwolnioną.
    Proporcjonalnie za miesiąc kwiecień sprzedaż kształtuje się następująco:
    70% - to sprzedaż 7% vat (miesięczny dostęp do internetu)
    30% - to sprzedaż 22% vat (założenie internetu)
    W maju sprzedaż kształtowała się następująco:
    80% - to sprzedaż zwolniona vat (miesięczny dostęp do internetu)
    20% - to sprzedaż 22% vat (założenie internetu)
    Zakup kształtuje się co miesiąc dość podobnie, ok 95% faktur jest ze stawką
    22%, 4% faktur ze stawką 7% i 1% faktur ze stawką zwolnioną. Wszystkie faktury
    zakupowe sa bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością.
    Sprzedaż w 2003 roku przekroczyła 30 tys. zł, ale nie przekroczyła kwoty 40
    tys. zł. No i oczywiście nie była ovatowana, jeśli by miała byc (ale wtedy nie
    byłam vatovcem)to powinna być ze stawką 7%.
    Jak w takim przypadku prawidłowo obliczyć strukturę vat do deklaracji majowej?

    Pozdrawiam
    klaudia

  • 2. Data: 2004-06-17 13:46:25
    Temat: Re: struktura sprzedaży - problem :(
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "klaudia " <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 80% - to sprzedaż zwolniona vat (miesięczny dostęp do internetu)
    > 20% - to sprzedaż 22% vat (założenie internetu)
    [ciach]
    > Jak w takim przypadku prawidłowo obliczyć strukturę vat do deklaracji
    majowej?

    Art. 90 pkt 8 Ustawy o podatku od towarów i usług z 11 marca 2004 r.
    ... przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z
    naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu.

    Opierając się na powyższym zgłosiłabym na piśmie do ww. naczelnika prognozę,
    że proporcja sprzedaży opodatkowanej do całej sprzedaży wyliczona szacunkowo
    będzie wynosiła np. 20%. Na koniec roku i tak trzeba będzie to jeszcze raz
    wyliczyć opierając się na całym 2004 roku i ewentualnie skorygować.

    Pozdrawiam
    Katarzyna Mikołajczyk