  • 11. Data: 2007-08-28 18:55:08
    Temat: Re: Allegro - sprzedaż roślin z hodowli
    Od: f...@g...com

    To są zwykłe rośliny hodowane w ziemi, w doniczkach. Myśle, że będzie
    ich około 80, góra 100. Nie wiem co ja zrobie z taką ilością, chyba
    prędzej zjem niż oddam 800 zł PiSiorom (którzy mam nadzieje wtedy już
    rządzić nie będą...).

    Ale z drugiej strony, przyjmijmy, że nie hodowałem tych roślinek,
    tylko kupiłem je od jakiegoś hodowcy. Wtedy rejestruje działalność,
    płace ZUS około 300 zł i podciąga się to pod handel, a nie działalność
    rolną.
    Bo chyba nikt nie będzie wymagał dowodu, że zakupiłem u kogoś te
    rośliny. Wtedy działalność zarejestrowana jest, ja biore towar od
    nieistniejącego hurtownika i grzecznie odprowadzam podatek.

  • 12. Data: 2007-08-28 19:00:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 20:55:08 <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rośliny. Wtedy działalność zarejestrowana jest, ja biore towar od
    > nieistniejącego hurtownika i grzecznie odprowadzam podatek.

    Nie bierzesz towaru od hurtownika - wrzucasz remenanet do firmy, jako
    swoje.
    A skąd to masz to Twoja sprawa - obowiązku dokumentowania nie ma.

  • 13. Data: 2007-08-28 19:06:26
    Od: f...@g...com

    Z tego wynika, że moge sobie spokojnie hodować roślinki i handlować
    nimi tak, jakbym kupował je od kogoś i sprzedawał drożej. I nie ma
    czym sie przejmować, bo skąd biore towar to już moja,
    nieudokumentowana sprawa.

  • 14. Data: 2007-08-28 19:22:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 21:06:26 <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > nimi tak, jakbym kupował je od kogoś i sprzedawał drożej. I nie ma
    > czym sie przejmować, bo skąd biore towar to już moja,

    Nie.

    To, skąd bierzesz roślinki na wystrój mieszkania - to jest Twoja sprawa.
    W momencie gdy staną się towarem, powinieneś miec już KPiR założoną,
    roślinki wciągnięte remanentem na stan remanentem - i od tej pory już nie
    ma taryfy ulgowej.

  • 15. Data: 2007-08-28 21:20:32
    Od: f...@g...com

    A to takie buty...

    No nic, sie zobaczy.
    Dzięki.

  • 16. Data: 2007-08-29 20:05:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 28 Aug 2007 16:04:45 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Póki nie zaczniesz tym handlować, to nikt się nie doczepi. Więc
    > wystarczy przed rozpoczęciem handelku zarejestrować DG, remenanetem
    > wrzucić towar na stan - i cieszyć się z rosnącego stanu konta :)

    Zwróć uwagę że "przewidywany dochód to 1200zł". Jak od tego ma urosnąć
    konto jeżeli więcej wyda na ZUS po 3 miesięcach ? (nie liczę składek
    zdrowotnych które się "zwrócą same" jeżeli ma jakikolwiek inny dochód).

    p. m.

  • 17. Data: 2007-08-29 20:12:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 22:05:29 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Zwróć uwagę że "przewidywany dochód to 1200zł". Jak od tego ma urosnąć
    > konto jeżeli więcej wyda na ZUS po 3 miesięcach ? (nie liczę składek
    > zdrowotnych które się "zwrócą same" jeżeli ma jakikolwiek inny dochód).

    Ma ulgowy ZUS, po stówce na miesiąc. Poza tym mówimy tutaj o w miarę
    legalnych sposobach
    bo bez zarejestrowanej DG to wiadomo że można sobie sprzedawać - póki się
    nie wtopi.
    Chociaż 20% czy 30% społeczeństwa póki co nie wtapia, więc można i tak.

  • 18. Data: 2007-08-29 20:36:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 22:37:47 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > [1] - pomijając takie drobnostki jak konieczność prowadzenia KPIR,
    > spędzenia kilku godzin miesięcznie w okolicach 20tego, pamiętania o
    > terminach, raz na rok (lub częściej) dylemat "czy nadal nie muszę mieć
    > kasy czy też może MF się znowu przesunął przecinek" oraz śledzenie z
    > zapartym tchem czy MF zdąży w terminie wydać rozporządzenie o kasach czy
    > nie, itd ... itp

    Patrząc na ten obecny cyrk na górze, to zaczynam myśleć że i tak jest
    nieźle,
    jak na kraj wyklęty przez boguff ofkors :)

  • 19. Data: 2007-08-29 20:37:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Aug 2007 22:12:09 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > się nie wtopi.
    > Chociaż 20% czy 30% społeczeństwa póki co nie wtapia, więc można i tak.

    No tak, zapomniałem o ulgowym ZUSie.

    A dodatkowo być może pracuje gdzieś na etacie, wtedy DG byłaby zupełnie
    bezproblemowa [1].

    p. m.

  • 20. Data: 2007-08-29 20:45:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Aug 2007 22:36:49 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Patrząc na ten obecny cyrk na górze, to zaczynam myśleć że i tak jest
    > nieźle,
    > jak na kraj wyklęty przez boguff ofkors

    Tylko dzięki temu cyrkowi jest jako tako. Doświadczenie (i to całkiem
    niedawne) mówi że jak tylko na górze się coś ustabilizuje, to realizują
    nowe durne pomysły - np. ostanie zmiany w sprawie samozatrudnienia.

    p. m.