  • 1. Data: 2002-06-02 09:46:46
    Temat: Aukcje - Licencje i DG
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    Pytanie nie jest mocno zwiazane z grupa - ale jesli by mi ktos odpowiedzial,
    to bylbym wdzieczny.

    Chcialbym kupic program komputerowy na aukcji w internecie - lecz
    sprzedajacy nie wystawia FV. Czy jezeli kupie ten program - to bede mogl go
    legalnie uzywac w firmie ? W koncu bede mial z niego jakis dochod.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-03 11:46:09
    Temat: Re: Aukcje - Licencje i DG
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik roo <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adcpvb$que$...@n...tpi.pl...
> [...]
    go
    > legalnie uzywac w firmie ? W koncu bede mial z niego jakis dochod.

    Nie musi być faktura. Najważniejsza jest umowa licencyjna i um kupna
    sprzedaży lub jakiś rachunek. Możesz wliczyć wtedy w koszty DG i używać
    całkiem legalnie.

    WS

  • 3. Data: 2002-06-03 14:51:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Jun 2002, roo wrote:

> [...]
    >+ legalnie uzywac w firmie ? W koncu bede mial z niego jakis dochod.

    1. O legalności używania decyduje licencja. Przykładowo dla
    M$ wszystkie konieczne hologramy i inne takie oraz [2]
    2. Rachunek bądź umowa sprzedaży są równie dobrym dokumentem
    księgowym: jakbys kupił u nieVATowca to też nie dostaniesz
    f-ry VAT :) przy umowie z osobą "nie DG" musisz zapodać ile
    toto ma kosztować, bo powyżej "tysiąca i trochę" płaci się PCC
    i rejestruje w urzędzie (dokładnego progu nie pamiętam).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-03 20:26:11
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    [...]

    Gd> f-ry VAT :) przy umowie z osobą "nie DG" musisz zapodać ile
    Gd> toto ma kosztować, bo powyżej "tysiąca i trochę" płaci się PCC
    Gd> i rejestruje w urzędzie (dokładnego progu nie pamiętam).

    Jesli jedna ze stron umowy (dowolna!) jest płatnikiem VAT, to taka czynność nie
    podlega PCC... (o ile mnie skleroza...)

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 5. Data: 2002-06-04 00:05:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jun 2002, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >+
    >+ [...]
    >+
    >+ Gd> f-ry VAT :) przy umowie z osobą "nie DG" musisz zapodać ile
    >+ Gd> toto ma kosztować, bo powyżej "tysiąca i trochę" płaci się PCC
    >+ Gd> i rejestruje w urzędzie (dokładnego progu nie pamiętam).
    >+
    >+ Jesli jedna ze stron umowy (dowolna!) jest płatnikiem VAT, to taka czynność nie
    >+ podlega PCC... (o ile mnie skleroza...)

    Nabrałem wątpliwości: zapis *zdaje się* mówi, że "jeśli podlega
    VAT lub jest zwolniona" - ale dotyczy AFAIR *transakcji*.
    Jakiś komentarz (GP ?) tak sugerował jak piszesz, ale zdanie
    później było napisane co innego; nie mam zdrowia sprawdzać :]
    bo pora niestosowna ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-04 06:44:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > komentarz (GP ?) tak sugerował jak piszesz, ale zdanie później było
    > napisane co innego; nie mam zdrowia sprawdzać :] bo pora
    Moim zdaniem masz Gotfrydzie rację:
    (ustawa o podatku od czynności cywilnoprwanych)
    "art.2 Nie podlegaja podatkowi ...... (ciach co niedotyczy)
    pkt. 4 czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z
    tytułu dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przeisów jest
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona z tego
    podatku."
    koniec cytatu

    A więc faktycznie dotyczy to transakcji, innymi słowy - jeżeli firma
    sprzedaje osobie fizycznej cos co jest zwolnione z VAT, to nie ma PCC,
    ale jeżeli firma kupuje cos od osoby fizycznej, to stosuje sie
    przepisy o PCC , poniewaz z tytułu tej transakcji VATowi podlegałby
    sprzedawca, a ten nie prowadząc dzialalności gospodarczej, z zasady
    nie podlega :-) (czy mi sie wydaje, czy cos jest nie tak z tym
    zdaniem? ale nie wiem co... )
    VATowiec nie jest więc zwolniony z PCC podmiotowo.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-04 09:08:49
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > A więc faktycznie dotyczy to transakcji, innymi słowy - jeżeli firma
    > sprzedaje osobie fizycznej cos co jest zwolnione z VAT, to nie ma PCC,

    Tak

    > ale jeżeli firma kupuje cos od osoby fizycznej, to stosuje sie
    > przepisy o PCC

    Tak

    Orka