  • 71. Data: 2003-01-30 09:38:21
    Temat: Re: Będą niższe podatki-hura:-))
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
    news:b18ver$3h$1@news.tpi.pl...
    > Hiszpanii.
    >
    > Ta wiedza nic nie da.Podatek dochodowy jest sprawą wewnętrzną i
    > nienormowaną przepisami UE.Co chciałeś udowodnić proponując takie
    > porównanie? Powtarzam po raz ostatni.Wejście do UE nie zmieni naszych
    > przepisów i nie zmniejszy obciążeń z tytułu pod.dochodowego.Są szanse na
    > zwiększenie,ale to też nie będzie decyzja Brukseli.

    Chcialem "udowodnic", ze to brednie, ze UE wymusi na nas wyzsze podatki.
    Chcialem udowodnic, ze przystapienie do UE otworzy przed nami mozliwosc
    pracy tam, gdzie sa nizsze podatki, mozliwosc przesiedlenia sie bez
    proszenia o azyl.
    Mozliwosc legalnej pracy przez opare miesiecy i mieszkania
    DALEJ u siebie w Polsce. i NIC mi UE nie musi "dawac"
    oprocz swobody. Z reszta zawsze sam sobie radzilem.

    Boguslaw

  • 72. Data: 2003-01-30 21:36:50
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > Chcialem "udowodnic", ze to brednie, ze UE wymusi na nas wyzsze
    podatki.

    Kto twierdzi że wymusi?Istnieje realne niebezpieczeństwo ich zwiększenia
    i nie przez Brukselę jak pisałem (proszę uważniej czytać) bezpośrednio.
    Taki układ kosztuje (2.4mld Euro) i kasa musi się znaleźć.A skąd to łatwo
    się domyśleć.

    > Chcialem udowodnic, ze przystapienie do UE otworzy przed nami mozliwosc
    > pracy tam, gdzie sa nizsze podatki, mozliwosc przesiedlenia sie bez
    > proszenia o azyl.

    Tak jest już od dawna przecież.Coś przegapiłeś.Jak jesteś tam potrzebny
    to możesz jechać choćby jutro,ale jeśli nikt Cię nie będzie potrzebował
    to i będąc w UE pojedziesz sobie na wycieczkę.Poza tym poczytaj ,że
    "swobodny" przepływ siły roboczej np do Niemiec będzie możliwy DOPIERO po
    7 latach bycia unitą.

    > Mozliwosc legalnej pracy przez opare miesiecy i mieszkania
    > DALEJ u siebie w Polsce. i NIC mi UE nie musi "dawac"
    > oprocz swobody. Z reszta zawsze sam sobie radzilem.

    Wolna rączka ,ale w trybach jak mawiał Kaczmarek.UE faktycznie nic nie
    musi dawać i dlatego nie da.I dalej będziesz musiał sam sobie
    radzić,tylko w trochę innych warunkach,co wcale nie znaczy
    lepszych.Popatrz co się dzieje z dopłatami dla rolnictwa.Już się zaczęło
    .Jak jest w innych "rozdziałach" dowiemy się zapewne,ale za późno.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 73. Data: 2003-01-30 21:48:00
    Temat: Re: jaka korzysc ma producent z tego, ze konsument ma nizsza stawke VAT
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > To przeceiz bardzo proste:

    Zacząłem czytać od końca zgodnie z Twoją sugestią.

    > "Ja" wystepuje w obrocie gospodarczym w dwoch "osobach"
    > 1 JA-konsument
    > 2 JA-producent.

    Pełna zgoda.

    > oprocz mnie konsumenta sa jeszce inni konsumenci i niektorzy z nich
    > rowniez wystepuja w obrocie jako producenci.
    Pełna zgoda.

    > JA-producent mam interes zarowno w tym bym JA-konsument mial nizsza
    stawke
    > VAT,
    > ale mam tez interes aby inni konsumenci mieli nizsza stawke VAT
    dlaczego ?

    Proste i logiczne-najlepiej żeby VAT nie istniał.Jestem za.

    > Bo JA-producent nie mam NIC z zebranego od konsumentow VAT
    > wplacam go do US i tyle go widze.

    Powiem więcej,pod warunkiem że go zbiorę,a jak nie zbiorę płacę póki co z
    własnych.

    > Natomiast konsument (w tym JA-konsument) placi CENE ,
    > ktora dla niego jest "cena brutto" czyli to,
    > co JA-producent otrzymam (cena netto) + VAT kotry dostaje US.

    Nic odkrywczego w tym nie widzę.

    > Wieksza cena dla konsumenta to mniejsza podaz, przy kotrej nastepuje
    > rownowaga

    Protest.Większa cena to mniejszy POPYT jeśli już o tych kategoriach mamy
    pisać precyzyjnie.

    > "popyt-podaz", jet to tez mniejsza cena (brutto) rownowagi co daje
    nizsza
    > cene netto.
    > nizsza cena netto daje mniejszy zysk JA-producentowi.

    Mogę to ewentualnie uznać traktując jako skrót myślowy.

    A dlaczego ta znajoma zbankrutowała? Gdzie tu możliwość wpływania
    producenta na stawkę VAT? Tym razem chyba oślepłem.
    Proszę mi to wyjaśnić.Przedstawiasz abecadło mechanizmów rynkowych,ale
    tych bardziej zawiłych wątków które sam wymyślłes nie jesteś w stanie
    dowieść i uciekasz od nich.Dlaczego?

  • 74. Data: 2003-01-31 00:20:40
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Taka króciutka informacja z prasy i p5rzepraszam że na priv,ale może
    ludziska na grupie będą się mniej denerwować.
    Cytuję"
    Doradca ministra finansów Grzegorza Kołodki, prof. Elżbieta Chojna-Duch
    powiedziała w środowym wywiadzie dla "Gazety Wyborczej, że resort planuje
    uprościć system podatkowy poprzez likwidację ulg. "Jak najszybciej trzeba
    też podwyższyć stawki VAT" - powiedziała."

    Już zaczynają kombinować, jak tu uzbierać kasę na dopłaty dla rolników i
    składkę na UE.
    Proszę dokładnie przeczytać na czym to uproszczenie ma polegać.

  • 75. Data: 2003-01-31 08:20:29
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > składkę na UE.
    > Proszę dokładnie przeczytać na czym to uproszczenie ma polegać.

    Sugerujesz ze obeca ekipa rzadzaca nie chciala by takiego "uproszczenia"
    systemu podatkowego gdybysmy nie wchodzili do UE ???

    Daniel

  • 76. Data: 2003-01-31 08:31:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Jacek wrote:
    [....] i p5rzepraszam że na priv,

    Hm...

    >+ ale może ludziska na grupie będą się mniej denerwować.

    Przesadzasz. Nas mało co zdziwi :<

    [...]
    >+ że resort planuje
    >+ uprościć system podatkowy poprzez likwidację ulg.

    Po polsku: "no to wykorzystamy wszystkie zalety zamieszania
    z podatkiem liniowym bez jego wprowadzania".

    >+ "Jak najszybciej trzeba też podwyższyć stawki VAT" - powiedziała."

    "Może szybciej gospodarka dojdzie do bankructwa" ?
    Nie, nie wiem w jakim celu to bankructwo...ale zdaje się że
    to jest metoda.

    >+ Już zaczynają kombinować, jak tu uzbierać kasę na dopłaty dla
    >+ rolników i składkę na UE.

    Jasne. Tylko nie będzie miał kto płacić... Ile to jest na razie
    *planowanego* wzrostu bezrobocia ?

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2003-01-31 08:58:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Daniel Chlodzinski wrote:

    >+ "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    >+ Sugerujesz ze obeca ekipa rzadzaca nie chciala by takiego "uproszczenia"
    >+ systemu podatkowego gdybysmy nie wchodzili do UE ???

    Sugeruję że sugeruje że chciałaby, ale ze strachu przed reakcją
    społeczną dłużej by się zastanawiała.
    A tak problemu z zastanawianiem nie ma: składkę UE zapłacić
    trzeba (i to "konieczniej" niż świadczenia ZUS) no i rolnikom
    dopłacić, bo PSL się zbuntuje że rolnicy na UE tracą.

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2003-01-31 09:31:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Sugeruję że sugeruje że chciałaby, ale ze strachu przed reakcją
    > społeczną dłużej by się zastanawiała.

    IMO w takim przypadku przedmiotem owego zastanawiania
    się byłoby nie to czy podnieść podatki, a to pod jakim pretekstem
    to zrobić (a takich można zawsze wymyśleć sporo i bez pomocy UE).

    pozd.Pix

  • 79. Data: 2003-01-31 17:48:35
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > Trzeba sie zastanowic ile doplacimy NETTO i czy doplacimy,
    > i czy to na co mamy szanse dostac kase jest warte wykonania.
    >
    > Bo jeslinp mamy wplacic 2.4 a dostaniemy 2.5 na to co nam potrzebne,
    > to nie szkodzi.

    Ano trzeba.Trzeba też oprócz czystych pieniędzy policzyć inne
    straty,które w rezultacie też przełożą się na pieniądze.A to nie jest
    takie łatwe.
    Pieniądze "dawane" przez UE są bardzo trudne do wzięcia.Wykorzytanie ich
    nie przekracza 70% możliwych do uzyskania,a i tak to jest rekord wśród
    krajów unii,zaprawionych już w bojach o tą kasę.My jako kraj jesteśmy za
    biedni i za słabo przygotowani do "brania" tych Euro,więc będzie dobrze
    jak stopień wykorzytania tych środków wyniesie 30-35%, co też należy
    uwzględnić w ogólnym bilansie.generalnie uważam że niestety trzeba będzie
    do tego "interesu" dopłacić.

    > Nic ine przegapilem. Znam wielu ludzi usilujacych dostac legalna prace.
    > Nielatowo biurokratycznie udowodnic, ze pracownik jest potrzebny.

    Skoro tego udowodnić nie można teraz,to będzie tak samo za lat
    osiem.Pracowników zatrudniają pracodawcy i to od nich w głównej mierze
    zależy,czy będzie praca czy nie,a to zależy od stanu gospodarki.Jak nie
    będzie pracy to żadne ułatwienia nie pomogą.Poza tym "biurokracja"
    kieruje sie potrzebami gospodarki i w zawodach deficytowych na danym
    rynku pracy,ta praca jest od dziś bez specjalnych problemów.Czy po
    wejściu do UE nagle wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników? Bajka.

    > Poza tym jesli Polacy nie rusza lawa, okresy beda krotsze.
    > Juz dzis wiele krajow zglasza rezygnacje z okresow przejsciowych

    Bo potrzebują pracowników w deficytowych zawodach.I tylko tacy znajdą
    zatrudnienie.

    > Wcale nie powinno byc dolat,
    Zgoda,ale jest to nierealne w państwach gdzie rządzą socjaliści i
    Bruksela.Ktoś te pieniądze dzieli,mnoży dodaje itd za niezłą pensję,więc
    będzie bronił dopłat, po to by miał pracę.

  • 80. Data: 2003-01-31 18:05:26
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Daniel Chlodzinski <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Sugerujesz ze obeca ekipa rzadzaca nie chciala by takiego
    "uproszczenia"
    > systemu podatkowego gdybysmy nie wchodzili do UE ???

    Można to i tak odebrać,ale przypuszczam że przyczyn jest więcej.