  • 11. Data: 2007-12-21 18:31:06
    Temat: Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    Od: <s...@a...pl>

    > Może z czystym sumieniem uznać że taka faktura nie stanowi KUP :)

    Tu racja :)

    > Lepiej podaj przepis który zabrania złożenia zeznania za 2007 w trakcie
    > 2007 roku. :)

    Przepis że zielone jest zielone? :)

    Nie ma zakazu składania, tyko takie zeznanie *nie będzie* zeznaniem w
    rozumieniu art. 45.10 ustawy PIT.
    A teraz wyjaśnienie:

    Encyklopenia PWN wydanie 26
    rok - jednostka czasu zwiazana z okresem obiegu Ziemi wokół słońca; słońce
    pojawia sie na tle tych samych gwiazd; trwa 365 dni 6 godzin 9 minut 10
    sekund

    Encyklopenia PWN wydanie 26
    rok gospodarczy - okres obrachunkowy stosowany z planowaniu oraz rozliczaniu
    działalnosci gospodarczej (...) ustalany w zależnosci od charakteru
    działalności podstawowej danej branży i jest tak wyznaczany, aby z roku
    gospodarczym zamykał się pełny cykl tej działalnosci. nie zawsze pokrywa sie
    z rokiem kalendarzowym.

    Rok podatkowy dla PIT pokrywa sie z rokiem kalendarzowym. Ten trwa od
    00:00:00,00 1 stycznia do 23:59:59:99 31 grudnia.

    Art. 45.1. ustawy PIT
    Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w
    roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku
    podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    Zeznanie jest o wysokosci dochodu/straty w roku podatkowym. A zatem zeznanie
    to dotyczy okresu od 00:00:00,00 1 stycznia do 23:59:59:99 31 grudnia.
    Składając zeznanie w trakcie trwania tego okresu (nieważne czy 15 maja 15:00
    czy 31 grudnia 22:00) zeznanie to nie bedzie dotyczyć roku podatkowego, a
    jedynie jego części. Nie bedzie zatem zeznaniem, o którym mowa w art. 45.1
    ustawy PIT.

    Jesli uważasz inaczej, złóż wcześniej! Chętnie porównam późniejsze
    uzasadnienie WSA czy NSA z tym powyżej :)

  • 12. Data: 2007-12-21 18:50:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

> [...]
    > maja 15:00 czy 31 grudnia 22:00) zeznanie to nie bedzie dotyczyć roku
    > podatkowego, a jedynie jego części. Nie bedzie zatem zeznaniem, o którym

    Wg. mnie zeznanie nadal jest zeznaniem "o wysokości osiągniętego dochodu w
    roku podatkowym", nawet jeżeli zostanie złożone kilka minut przed końcem
    tego roku.

    Argument o Bogu i o tym że nie da się nic przewidzieć można odłożyć do
    szuflady - podaj mi przykład kiedy wątkotwórca będzie miał dochód wbrew
    swojej woli?

    A nawet jakby taki miał, to zacytowany przez ciebie przepis nakazuje złożyć
    zeznanie:

    a. wg. ustalonego wzoru
    b. zeznanie ma być o wysokości osiągniętego dochodu/straty.
    c. dochód/strata wykazany na zeznaniu ma być osiągnięty w roku podatkowym.
    d. zeznanie ma być złożone przed 30 kwietnia następnego roku.

    Więc (duże IMHO) jeżeli ktoś powiedzmy 1 czerwca 2008 roku dojdzie do
    wniosku że już zarobił co jego, i w tym roku ani grosza więcej nie zarobi,
    może od razu złożyć zeznanie, bo:

    a. jest spełnione (o ile już jest dany wzór).
    b. jest to niewątpliwie zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu/straty
    c. niewątpliwie dochód na zeznaniu będzie osiągnięty w 2008 roku.
    d. jest niewątpliwie złożone przed 30 kwietniem 2009 r.

    Jeżeli potem się zdarzy temu komuś zarobić, to jest obowiązany złożyć
    korektę.

    p. m.

  • 13. Data: 2007-12-21 19:10:59
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przepis że zielone jest zielone? :)

    Można by powiedzieć, że tak, w podatkach nie raz powinno być potwierdzone,
    że zielone to zielone
    ... ale nie o to chodzi
    raczej , że zielone to to samo co fala elektromagnetyczna o długości xxx
    patrz niżej

    > Rok podatkowy dla PIT pokrywa sie z rokiem kalendarzowym. Ten trwa od
    > 00:00:00,00 1 stycznia do 23:59:59:99 31 grudnia.

    To tylko Twoje stwierdzenie.
    Pytającym chodzi o to, gdzie w przepisach zdefiniowano,
    że rok podatkowy pokrywa się co do miesiąca, dnia, .... , sekundy
    z rokiem kalendarzowym, czyli jest tym samym.

    Czy jest jasna odpowiedź ? Zakładam, że brak uściślenia w przedmiotowych
    przepisach (nie sprawdzałem),
    co nie wskazuje automatycznie na czyjąjkolwiek rację.
    Więc nie bądźcie uparciuchami i nie przekonujcie się na siłę do swoich
    przekonań.

    A wystapienie o wiążącą interpretację jest bardzo dobrym i właściwym
    pomysłem.
    Cokolwiek tu napiszemy, nie ma żadnego znaczenia

  • 14. Data: 2007-12-21 19:37:54
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > przepisach (nie sprawdzałem),
    > co nie wskazuje automatycznie na czyjąjkolwiek rację.

    Gdy jakieś słowo nie jest zdefiniowane, obowiazuje zazwyczaj w wyrokach NSA
    wyładnia słownikowa.

  • 15. Data: 2007-12-21 19:39:53
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > może od razu złożyć zeznanie, bo:

    > a. jest spełnione (o ile już jest dany wzór).

    zgoda

    > b. jest to niewątpliwie zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu/straty

    do momentu złożenia zeznania - zgoda

    > c. niewątpliwie dochód na zeznaniu będzie osiągnięty w 2008 roku.

    sprzeciw.
    w *części* roku 2008

  • 16. Data: 2007-12-21 20:18:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Dec 2007, k...@o...pl wrote:

    > Mogę. Wszystkie obliczenia mam w komputerze. O powiedzmy 12:00 zamykam firmę
    > wklepuję do arkusza kalkulacyjnego utarg z ostatniego dnia. Robię podsumowanie
    > dnia, miesiąca i roku, drukuję zeznanie roczne i składam je (na poczcie albo
    > i w urzędzie). Jeśli mam pewność, że zamknąłem wszystkie księgi i nie wpłynie
    > już żadna złotówka, która rozbiłaby mi zestawienie roczne, to mogę wydrukować
    > PIT36L i go złożyć, choćby nawet do północy brakowało jeszcze iluś godzin.

    ...a w ciągu tych godzin masz pożar, kradzież, dowolne inne "zdarzenie
    wynikłe z sił wyższych" i tyle.
    Znaczy rozliczenie podatków oparte o nierzetelny remanent.
    Nie wspominając, że wydrukowane na nierzetelnie ujętym w ewidencji
    kompie, który w miedzyczasie sie zepsuł ;)
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-12-21 21:08:58
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    > wyładnia słownikowa.

    ... a słownik mówi .....

  • 18. Data: 2007-12-21 22:59:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

    > zgoda

    > do momentu złożenia zeznania - zgoda

    > sprzeciw.
    > w *części* roku 2008

    Jak językowo to językowo. Czy sugerujesz że dochód osiągnięty w części roku
    2008 nie jest osiągnięty w roku 2008? Jeżeli tak, to w jakim? 2007 czy
    2009? :)

    p. m.

  • 19. Data: 2007-12-21 23:00:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Nie wspominając, że wydrukowane na nierzetelnie ujętym w ewidencji
    > kompie, który w miedzyczasie sie zepsuł ;)

    To wtedy korekta.

    p. m.

  • 20. Data: 2007-12-22 00:03:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Dec 2007, mvoicem wrote:

    [...]
    > To wtedy korekta.

    Już chciałem się rzucać, że prawo do korekty przysługuje tylko w razie
    popełnienia błędu przez podatnika, ale rzeczywiście - nie ma takiego
    warunku.
    Pas :)

    pzdr, Gotfryd