  • 21. Data: 2007-12-22 00:27:11
    Temat: Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    Od: k...@o...pl

    A co może mi grozić?
    Załóżmy, że coś im się nie spodoba, to złożę im jeszcze jedno zeznanie, z tymi
    samymi cyferkami i datą 2008-roczną.

    Nie spodobają im się uproszczone zaliczki, to naliczę sobie nieuproszczone.

    Ja wychodzę z założenia, że "spróbuję, a może się uda"
    Założenie oparte jest na przewidywaniach że moje działania nie skutkują
    kajdankami, milionowymi grzywnami i aresztowaniem przez CBA oraz słowami
    szeryfa w TV: "ten pan już nigdy nie złoży wniosku o uproszczone zaliczki"

    czyżbym był w błędzie?

    pozdr
    Sebastian

  • 22. Data: 2007-12-22 02:34:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    k...@o...pl wrote:

    > A co może mi grozić?
    > Załóżmy, że coś im się nie spodoba, to złożę im jeszcze jedno zeznanie, z
    > tymi samymi cyferkami i datą 2008-roczną.

    Nie wiem co może grozić, pewnie niewiele (w znaczeniu że nie zbankrutujesz
    prawdopodobnie od tego :) ).

> [...]
    > szeryfa w TV: "ten pan już nigdy nie złoży wniosku o uproszczone zaliczki"

    Założenie jest bardzo dobre. Tylko chodzi o to, że nie liczyłbym na to że
    US zbada sprawę i w przypadku kiedy mają inne zdanie na ten temat zastosują
    się do twojego polecenia i nawiążą z tobą "kontakt telefoniczny (numery
    telefonów) lub pisemny w terminie umożliwiającym obliczenie i wpłacenie
    zaliczki w formie nie-uproszczonej.". Szczególnie nie liczyłbym na to że to
    będzie na podane numery telefonów i w podanym przez ciebie terminie.

    Nie liczyłbym też także na "wskazanie (...)bezwzględnie obowiązujących
    przepisów prawa, wykluczających opłacanie przeze mnie zaliczek na podatek
    dochodowy w 2008 w uproszczonej formie".

    Dlaczego? A no dlatego że nie należy to do ich obowiązków.

    Ty musisz być albo 100% pewien swojego stanowiska i w takim wypadku robisz
    tak jak jest słusznie, albo zwracasz się o wiążącą interpretację. Osobiście
    sugerowałbym wiążącą interpretację :)

    p. m.

  • 23. Data: 2007-12-22 08:47:10
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak językowo to językowo. Czy sugerujesz że dochód osiągnięty w części
    > roku 2008 nie jest osiągnięty w roku 2008? Jeżeli tak, to w jakim? 2007
    > czy 2009? :)

    Czy ja to gdzieś napisałem?
    Nie, dochód częsciowy jest dochodem składowym rocznego dochodu.
    Ale chyba czas kończyć dyskusję, bo to juzna polonistyczną część sie nadaje.

  • 24. Data: 2007-12-22 08:53:40
    Od: <s...@a...pl>

    > ... a słownik mówi .....

    Masz powyżej definicję roku z encyklopedii.

  • 25. Data: 2007-12-22 10:17:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Dec 2007, s...@a...pl wrote:

> [...]

    W Ordynacji.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 11
    Rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy, chyba że ustawa podatkowa
    stanowi inaczej.
    ---

    > Gdy jakieś słowo nie jest zdefiniowane, obowiazuje zazwyczaj w wyrokach NSA
    > wyładnia słownikowa.

    Akurat tu nie ma zastosowania :)

    Dla jasności: co do tezy o składaniu korekty, to sam miałem chęć
    poprotestować wobec takiego rozwiązania (znaczy na przypadki losowe
    pomimo CELOWEJ czynności podatnika, który umyślnie złożył deklarację
    przed terminem, wiedząc że istnieje możliwość zajścia zdarzeń które
    wpłyną na jej nierzetelność), ale w tejże Ordynacji sprawdziłem (polecam):
    przepis nie uzależnia prawa do złożenia deklaracji od dobrej woli,
    działania w błędzie czy czegokolwiek.
    Inaczej mówiąc, mimo że podatnik świadomie złożył deklarację która
    NIE obejmowała całego okresu (skoro okres nie upłynął w dniu złożenia),
    prawo do korekty zachowa.
    Pytanie czy "oryginalna" deklaracja będzie prawidłowa, to już trudniejsze
    pytanie. Ale podważaniem "prawidłowości korekty" podważyć się (chyba) nie
    da :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-12-22 10:32:53
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Masz powyżej definicję roku z encyklopedii.
    ... a przytoczona przez Ciebie definicja mówi

    "Encyklopenia PWN wydanie 26
    rok gospodarczy - okres obrachunkowy stosowany z planowaniu oraz rozliczaniu
    działalnosci gospodarczej (...) ustalany w zależnosci od charakteru
    działalności podstawowej danej branży i jest tak wyznaczany, aby z roku
    gospodarczym zamykał się pełny cykl tej działalnosci.(!!!) nie zawsze
    pokrywa sie
    z rokiem kalendarzowym.(!!!)"

    Czyli nijak do Twojego twierdzenia.

    Żeby być dobrze zrozumianym, nie neguje Twojego stanowiska, nie wiedziałem,
    które jest prawidłowe, ale zastanawia mnie zawsze upór w narzucaniu własnych
    tez.

    A poniżej Gotfryd Smolik news przytacza odpowiedni fragment ordynacji,
    aż tyle i tylko tyle ... i o to co niektórzy pytali, o konkretny zapis

    Pozdrawiam świątecznie

  • 27. Data: 2007-12-22 10:37:31
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Żeby być dobrze zrozumianym, nie neguje Twojego stanowiska, nie
    > wiedziałem, które jest prawidłowe, ale zastanawia mnie zawsze upór w

    Nie zawsze siepokrywa, bo chyba m.in. S.A. moze sobie ustalić inne roczne
    okresy rozliczeniowe (np. od marca do marca). Dla PIT jest po prostu rok.

    Ale wiemy jak jest :)

  • 28. Data: 2007-12-24 10:15:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

    > Czy ja to gdzieś napisałem?
    > Nie, dochód częsciowy jest dochodem składowym rocznego dochodu.

    W przepisie nie ma mowy o "dochodzie rocznym", tylko o "przychodzie
    osiagnetym w roku". Swoja droga, nie ma tez nic o tym ze ma to byc *caly*
    przychod osiagniety w roku :)

    > Ale chyba czas kończyć dyskusję, bo to juzna polonistyczną część sie
    > nadaje.

    Przychylam sie, a watkotworcy nie radze stosowac sie do wlasnego pomyslu,
    mimo ze IMHO formalnie ma racje.

    p. m.

  • 29. Data: 2007-12-24 10:18:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Już chciałem się rzucać, że prawo do korekty przysługuje tylko w razie
    > popełnienia błędu przez podatnika, ale rzeczywiście - nie ma takiego
    > warunku.
    > Pas :)

    Ja jeszcze ze swojej strony dorzuce, ze jakby byl taki zapis, dalej
    uwazalbym ze korekta bylaby wlasciwa.

    A to dlatego, ze podatnik sklada zeznanie z przeswiadczeniem ze jest to stan
    obejmujacy calosc roku, mimo ze czesc roku jeszcze nie uplynela. Inaczej
    mowiac jest przekonany ze nic mu sie w ksiegach juz nie zmieni.

    Teraz okazuje sie inaczej, znacz sie popelnil blad, ktory trzeba skorygowac.
    Od korygowania danych przeszlych rozni sie to tym, ze tam zapomnial, tu nie
    przewidzial. To samo, tylko z przeciwnym zwrotem na osi czasu ;)

    p. m.