  • 21. Data: 2013-03-09 09:00:16
    Temat: Re: DG - remont budynku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, 2...@7...214448.invalid wrote:

    > Teza została postawiona na podstawie doświadczenia -- ja je mam, a ty? ;P

    Jeśli chodzi o niepodpadnięcie pod "nieruchomości gospodarcze" to tak ;)

    > Nie, nie chcę dyskutować co by było gdyby sie odwołać od decyzji, tylko o
    > faktach

    > Przecież urzędnik może (nie koniecznie ma prawo) określić podatek jaki mu
    > wyjdzie...

    Może.
    Ale to jest relatywnie mało groźne.
    W szczególności nie grozi bonusami w rodzaju mandatu.
    Już zajrzałem do ustawy :> - rzeczywiście, nie ma samoopodatkowania,
    więc nie ma problemu.

    > Chwila, "Stawający <rodzice> darują zabudowaną działkę gruntu numer XXX",
    > skąd Ci się Ewidencja Wyposażenia objawiła w tym kontekście? ;P

    A z kiksu, jakżeby inaczej, o KW myślałem :) (równie bez sensu
    bo takiej informacji tam również nie ma).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-03-09 18:22:27
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    wyjaśniam. w dniu umowy notarialnej złożyłem do gminy IN-1 (chyba) i sam
    określiłem ze to grunt + budynek związany z DG i naliczają go zgodnie z u. o
    podatkach i opłatach lokalnych. zresztą budynek figuruje jako niemieszkalny
    w ewidencjach geodezyjnych czy tam innych.

    wracając do pytania:
    Czy zapis w akcie notarialnym jak w poście wcześniejszym wymusza na mnie
    konieczność wprowadzenia do DG (do EŚT)
    tejże nieruchomości??? Być może jest to gdzieś uregulowane w przepisach?

  • 23. Data: 2013-03-09 19:26:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-09 18:22, cac wrote:
> [...]
    > konieczność wprowadzenia do DG (do EŚT)
    > tejże nieruchomości??? Być może jest to gdzieś uregulowane w przepisach?

    Bez względu na odpowiedź na Twoje pytanie wpisz sobie do googla
    "obowiązek wprowadzenie nieruchomości do ewidencji środków trwałych".

    Jeśli istotą Twojego pytania są kwestie dotyczące opodatkowania
    przychodów ze sprzedaży tej nieruchomości to z *pobieżnego* przejrzenia
    wyników wynikają dość (nie)ciekawe wnioski.

    Piotrek

  • 24. Data: 2013-03-09 19:30:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-09 19:26, Piotrek wrote:
    > [...]

    Jeszcze w kontekście Twojej wcześniejszej uwagi na temat
    nieamortyzowania remontu zapodaj googlowi "inwestycja w obcym środku
    trwałym".

    Piotrek

  • 25. Data: 2013-03-10 15:28:19
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    > Jeśli istotą Twojego pytania są kwestie dotyczące opodatkowania przychodów
    > ze sprzedaży tej nieruchomości to z *pobieżnego* przejrzenia wyników
    > wynikają dość (nie)ciekawe wnioski.

    nie zamierzam sprzedawać tej nieruchomości - zastanawiam się co będzie za
    dziesiąt lat gdy chciałbym ją sprzedać, dać w darowiźnie bliskiej osobie lub
    co będzie jak będę zamykał działalność

    swoją drogą dlaczego (nie)ciekawe wnioski?

    >Jeszcze w kontekście Twojej wcześniejszej uwagi na temat nieamortyzowania
    >remontu zapodaj googlowi "inwestycja w obcym środku trwałym".

    środek nie jest obcy, jest moją własnością.

  • 26. Data: 2013-03-11 13:44:32
    Od: "sz." <c...@p...onet.pl>

    > Bez względu na odpowiedź na Twoje pytanie wpisz sobie do googla "obowiązek
    > wprowadzenie nieruchomości do ewidencji środków trwałych".

    czasem trudno jest mądrze zapytac google :) dziękuje za podpowiedź.
    wpisałem i znalazłem coś takiego jak interpretacja jakiejś izby soarbowej
    chyba, choć sytuacja dotyczy osoby która sprzedaje nieruchomość (ja nie
    zamierzam, jak sie zestarzeje dam ją w darowiźnie komuś z rodziny):

    "Reasumując, skoro przychód ze sprzedaży dotyczy nieruchomości o charakterze
    niemieszkaniowym, należących do Skarżącej i wykorzystywanych przez nią na
    potrzeby związane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, a
    składnik ten stanowi środek trwały i jako taki winien być objęty ewidencją
    środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, to przychodu tego
    nie można kwalifikować, jako przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości, o
    którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 u.p.d.o.f. Uwzględniając jedną z
    najbardziej podstawowych dyrektyw wykładni systemowej, tj. zasadę wykładni
    przepisów ustawy zgodnie z konstytucją (powszechnie przyjętą w judykaturze i
    zbadaną w nauce prawa - por. L. Morawski, Zasady wykładni prawa, Toruń 2010,
    s. 127 i powoływane tam orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego) należy
    ocenić, że w świetle zasady praworządności (art. 7 Konstytucji RP), zasady
    sprawiedliwości (art. 2 Konstytucji RP) oraz zasady powszechnego obowiązku
    podatkowego (art. 84 Konstytucji RP) przepis art. 14 ust. 2 pkt 1 u.p.d.o.f.
    należy interpretować w ten sposób, że w sytuacji kiedy podatnik w celu
    osiągnięcia korzyści uchyla się od obowiązku wpisania danego składnika
    majątku do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
    prawnych (obowiązek z art. 22d ust. 2 u.p.d.o.f.), to pomimo braku
    stosownego wpisu sprzedaż danego składnika generuje przychód z pozarolniczej
    działalności gospodarczej, o ile faktycznie składnik ten wykorzystywano w
    działalności gospodarczej. Kwestia braku wpisu do ww. ewidencji pozostaje
    kwestią drugorzędną i nie może przesądzić o kwalifikacji danego przychodu w
    świetle art. 10 u.p.d.o.f., bowiem ów brak jest konsekwencją uchybienia
    prawu przez podatnika." (...)

    z tego jednak wnioskuję, że skoro używam te nieruchomość do swojej DG to
    jednak muszę ją wykazać (ujawnić) w EŚT i amortyzować.

  • 27. Data: 2013-03-11 20:18:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2013, sz. wrote:

    > zbadaną w nauce prawa - por. L. Morawski, Zasady wykładni prawa, Toruń 2010,
    > s. 127 i powoływane tam orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego)

    Moment, moment.
    2010 to jest ROK?

    To ja się pytam, po co Sejm nowelizował UoPDoOF na 2003 rok, jeśli nie
    właśnie m.in. w sprawie obłożenia podatnika podatnika podatkiem od
    ST *nie ujętych w ewidencji* (co wcześniej rzeczywiscie miało miejsce)?

    To Sejm przestawia treść ustawy, pracowicie dopisując wszędzie
    "ujętych w ewidencji", a prawnicy mają to w nosie i "interpretują"
    dochodząc do tego samego wniosku, który był przed wpisaniem tych
    słów i które zostały wpisane DLATEGO, że wcześniej użycie sprzętów
    "stanowiących własność podatnika", mimo nieującie w EST, stanowiło
    dochód z DG - bo TAK STANOWIŁA USTAWA?

    > należy ocenić

    No ja oceniam.
    Bardzo negatywnie :>
    Ale w tym świetle należy oczekiwać sporu kończącego się apelacją
    w NSA. Wcześniej czy później ktoś taką sporządzi - chyba, że wszyscy
    sędziowie WSA *nie* będą się zgadzać z takimi pomysłami.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-03-12 00:21:11
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    > Moment, moment.
    > 2010 to jest ROK?

    tak, ale to jest rok przytoczenia jakiegoś opracowania

    http://www.podatki.biz/artykuly/28_15815.htm

    to jest cytowany przeze mnie dokument z końca 2011 r.