  • 101. Data: 2015-07-15 11:54:22
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.07.2015 o 22:31, (Tom N) pisze:
    > m w

    > "proszę o NIP"

    > <cite>
    > Pan mi podał "Rada rodziców przy SP nr 2"
    > </cite>
    >
    > "Rada rodziców przy SP nr 2" to chyba po dopalaczach się na pytanie o NIP
    > odpowiada, co nie... ;P

    To jeszcze raz: klaus zasugerował że nie można odmówić wystawienia
    faktury, na co ja odpisałem że obsługa tylko dla instytucjonalnych, z
    weryfikacją czy kupujący jest tym za kogo się podaje, jest częsta. Np. w
    hurtowniach wszelkiej maści. I przedstawiłem scenariusz sytuacji kiedy
    ktoś chce kupić na radę rodziców i podaje przypadkowy NIP (jak ktoś
    zasugerował w innym podwątku).

    p. m.

  • 102. Data: 2015-07-15 17:29:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "klaus" napisał w wiadomości grup
    W dniu 10-07-2015 o 15:34, stejaz pisze:

    >Słuszna uwaga.
    >Wątpię żeby wystawca faktury miał obowiązek sprawdzania poprawności
    >danych które poda my kupujący więc jak najbardziej może być to "Rada
    >Rodziców...".

    No, US przecwiczyly sprzedawcow oleju opalowe z weryfikacji nabywcow.
    Moze i nie musza, nie moga, ani nie maja jak sprawdzic, ale kary sa
    wysokie, a odwolania nie sa uwzgledniane.

    Z drugiej strony ... skad sprzedawca ma wiedziec, ze Rada Rodzicow nie
    ma zadnej osobowosci ?
    No ale NIP mu nie podadza. Tyle ze NIP juz niepotrzebny do faktury.
    http://wartowiedziec.org/index.php/edukacja/prawo-i-
    zarzadzanie/13695-nip-dla-rady-rodzicow

    J.

  • 103. Data: 2015-07-17 18:00:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015, klaus wrote:

    > Ciekaw jestem czy kiedykolwiek w historii ktoś został ukarany za "wystawia je
    > w sposób wadliwy" w kontekście danych nabywcy na FV.

    Nie wiem, ale podejrzewam iż raczej w kontekście innej sprawy.
    Dajmy na to - wyłudzenia VAT albo podobnie.
    Jak kto woli - "przy okazji".

    > W sumie mógłbym to sprawdzić doświadczalnie, dość niedawno zamiast nazwy
    > firmy podałem miasto i taką dostałem fakturę.

    A jak niby byś to sprawdził?
    "Tajemnica skarbowa" (a z opisu dedukuję, że to nie Twoja faktura).

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2015-07-17 18:10:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015, Liwiusz wrote:

    > "Urząd" jest tworem określonym w przepisach i jego prawidłowość wynika
    > z nazwy.

    Owszem, przyczepiłem się iż Twój mail tak wyglądał, jakby lista
    "prawidłowych nazw" była krótka, zamknięta i do policzenia na
    palcach jednej ręki.
    A że tak nie jest, to określenie prawidłowości zaczyna się
    komplikować.

    Oczywiscie nie zaprzeczam, że jest druga strona medalu, dura lex
    sed lex i patrz przypadek nieoznakowanej drogi wewnętrznej
    (kończącej się na nieoznakowanym "skrzyżowaniu" z drogą publiczną).
    No to wystawca f-ry ma więcej czasu na rozpoznanie sytuacji...

    pzdr, Gotfryd

  • 105. Data: 2015-07-17 18:14:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2015, Liwiusz wrote:

    > Dyskutujemy o zdolności prawnej,

    Nie.
    Dyskutujemy o podmiotowości podatkowej, w szczególności "innych
    podmiotach" wspomnianych w VAT, a ta *nie* jest skorelowana
    z podmiotowością prawną, z przypadkiem spółki cywilnej (która
    może być kupującym) na czele.
    Pytanie o to, czy dowolne "powołanie podmiotu" w ustawie
    wypełnia znamiona z ustawy o VAT literalnie sprowadza się
    do podziału zdania (opisałem w innym poście) - a tym samym
    określenia, czy działalność gospodarcza stanowi obligatoryjne
    kryterium zaliczenia takiego innego podmiotu (z *tej*
    pozycji ustawy, bo przykładowy urząd miasta ma dodatkowe,
    odrębne zaliczenie).

    pzdr, Gotfryd

  • 106. Data: 2015-07-18 14:56:16
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-07-2015 o 18:00, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie wiem, ale podejrzewam iż raczej w kontekście innej sprawy.
    > Dajmy na to - wyłudzenia VAT albo podobnie.
    > Jak kto woli - "przy okazji".

    Takie przypadki się nie liczą ;)
    Domyślam się że jak "Państwo" się uprze to może ukarać za brak
    odprowadzenia podatku od skoszenia trawnika przez sąsiada.
    Przykład może nie najlepszy bo akurat za to może ukarać natomiast za
    błędne dane nabywcy upieram się że nie.

    > A jak niby byś to sprawdził?
    > "Tajemnica skarbowa" (a z opisu dedukuję, że to nie Twoja faktura).

    Zakładam że po wystawieniu faktura jest moja pomimo błędnych danych. Nie
    wiem oczywiście czy jako właściciel fv i zgłaszający miałbym dostęp do
    ewentualnego wyroku. To że w zasadzie ja podałem błędne dane raczej nie
    ma znaczenia.
    W sumie dobry sposób na pozbycie się konkurencji ;)

  • 107. Data: 2015-07-20 17:15:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "klaus" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >odprowadzenia podatku od skoszenia trawnika przez sąsiada.
    >Przykład może nie najlepszy bo akurat za to może ukarać natomiast za

    Google twierdzi nieco inaczej.
    O oleju opalowym juz pisalem, teraz doszly odwrotne obciazenia,
    papierosy
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/250-dokumentacja/251
    -faktury/294-wystawianie-faktury/182003-dane-weryfik
    acja-danych-faktura.html
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/250-dokumentacja/251
    -faktury/294-wystawianie-faktury/166700-dane-faktura
    -weryfikacja-danych.html
    leki
    http://www.rynekaptek.pl/prawo/czy-aptekarz-ma-obowi
    azek-weryfikacji-komu-sprzedaje-lek-na-fakturze,9292
    .html
    MOSS
    http://fakturavat.org.pl/fakturowanie-vat-moss/

    Za to w takim "normalnym" przypadku ... no ciekaw jestem - kontrola
    sprawdza, ze dane nabywcy sa nieprawidlowe, i co wtedy ?

    J.

  • 108. Data: 2015-07-20 17:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w
    >szkoła chce kupić ode mnie urządzenie za 400zł. 200zł chce dać
    >szkoła, 200 Rada Rodziców. Czy mogę wystawić jakoś faktury 2 za jedno
    >urządzenie, połówkowo?

    A moze jedna faktura i dwie platnosci ?

    http://www.rozliczeniapodatkowe.pl/artykul,1808,7200
    ,dwoch-nabywcow-na-fakturze-a-prawo-do-odliczenia-va
    t.html

    Co prawda nadal zostaje problem ze "Rada Rodzicow" jako taka nie
    istnieje, no ale skoro placi ...

    P.S. Jak placi ? gotowka, czy przelewem ... konto wlasne ma, czy
    subkonto szkoly ?

    J.

  • 109. Data: 2015-07-20 17:55:37
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 20-07-2015 o 17:15, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Za to w takim "normalnym" przypadku ... no ciekaw jestem - kontrola
    > sprawdza, ze dane nabywcy sa nieprawidlowe, i co wtedy ?

    Dziękuję za linki, o ile dobrze zrozumiałem to potwierdzają moją ogólną
    tezę.
    W skrócie:
    "Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma obowiązku, wynikającego z przepisów ustawy
    o podatku od towarów i usług oraz przepisów wykonawczych do powyższej
    ustawy, nakładającego na sprzedawcę obowiązek weryfikacji danych
    podawanych przez nabywcę towarów, na podstawie których wystawiana jest
    faktura VAT na rzecz podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą.
    Jednocześnie Wnioskodawca uważa, że wystarczające jest ustne podanie
    przez nabywcę danych potrzebnych do wystawienia faktury.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w
    sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za
    prawidłowe."

  • 110. Data: 2015-07-20 21:55:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jul 2015, klaus wrote:

    > Zakładam że po wystawieniu faktura jest moja pomimo błędnych danych.

    Dobra, dobra, miałem na myśli wystawcę :)

    > Nie wiem
    > oczywiście czy jako właściciel fv i zgłaszający miałbym dostęp do
    > ewentualnego wyroku.

    Nie.
    Jak wyżej.
    Chyba że w wyniku postępowania wyjaśniłoby się, że wyrok (ewentualnie
    decyzja) tak, ale przeciwko Tobie :D

    > To że w zasadzie ja podałem błędne dane raczej nie ma znaczenia.

    Ano ma, bo do wyjaśnienia kto te dane podał US *powinien* dążyć.

    > W sumie dobry sposób na pozbycie się konkurencji ;)

    Nie dostanie się za kratki, bo strażnicy po drodze? ;)

    pzdr, Gotfryd