  • Data: 2008-09-21 11:34:19
    Temat: Dziwna faktura z UE - jak to zaksiegowac?
    Od: "Kuba" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Kupilem cos na ebayu niemeickim. Podalem swoj NIP UE (jestem zarejestrowany),
    podalem dane firmy... I dostalem szybciutko towar wraz z faktura. NA fakturze
    dane niemieckiej firmy ich NIP (TEZ UNIJNY!), ale faktura jest... zwykla, nie
    wewnatrzwspolnotowa.
    Czyli ma wartosc netto, obliczony podatek VAT niemeicki - 19%, i wartosc
    brutto...
    Pokazalem to w urzedzie skarbowym, to powiedzieli ze musze do wartosci brutto
    dodac 22% polskiego VAT, a po zwrot podatku VAT niemeickiego (19%) moge sie
    starac w niemeickim urzedzie skarbowym, albo - alternatywnie - prosic o korekte
    tej faktury na poprawna wewnatrzunijna. Ale jak mi pani powiedziala - niemcy
    czesto boja sie wystawiac faktury wewnatrzunijne bo mja tam drakonskie rzepisy
    (podobno).

    Bede czekac na korekte - moze dostane a moze nie, tak czy inaczej fakture chce
    (i musze) zaksiegowac. Tylko wlasnie... JAK?

    Rozumiem ze powinienem sobie zrobic fakture vat wewnetrzna ? Do wartosci brutto
    (czyli tego co faktycznie zaplacilem) dodac 22% vat i to zaksiegowac u siebie
    jako koszt.
    Tylko wlasnie nie bardzo wiem gdzie u diabla wpisac to wszystko w deklaracje
    VAT-7... ? Rozumiem ze wp ozycji 46 i 47, ale czy z przodu tez ? No bo przeciez
    musi mi sie jakos ten "wirtualny vat" wyzerowac, bo mi go panstwo nie bedzie
    oddawalo, skoro go tak naprawde nei zaplacilem... ?

    Ktos mial taki problemik ?

    pozdrawiam,
    Kuba