  • 11. Data: 2007-09-13 16:02:47
    Temat: Re: Faktura dosłana elektronicznie?
    Od: "Fatrix" <fatrix[{@}]poczta.neostrada.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Nie jest łatwo
    > upewnić, że on prowadzi DG, jest płatnikiem VAT i że
    > tę fakturę zaksięguje.

    Hmm, validator NIPów wykazał, że NIP wystawcy OK.

    A czy jakby FV była Pocztą przesłana to też mogła by być jako *wydruk* - bez
    podpisów i pieczątek?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 12. Data: 2007-09-13 16:26:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 o 18:02:47 Fatrix <"fatrix[{"@}]poczta.neostrada.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Hmm, validator NIPów wykazał, że NIP wystawcy OK.

    NIP może być ok, to nic nie znaczy.

    > A czy jakby FV była Pocztą przesłana to też mogła by być jako *wydruk* -
    > bez podpisów i pieczątek?

    Tak

  • 13. Data: 2007-09-13 16:41:16
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Ostatnie intepretacje wskazują, że generalnie drukowanie faktur przez
    > klienta jest be. Niemniej po prostu ją sobie wydrukuj i nie przyznawaj się,
    > że to zrobiłeś. Po prostu nie pamiętasz. Faktura jest? Jest. Nie musi mieć
    > pieczątki, podpisu, więc jest i nie pamiętasz, skąd się wzięła.

    Złóż ją na 4, rozłóż, wyprostuj - i bedzie wygladala, jakby pszyszla
    poczta :)

  • 14. Data: 2007-09-13 16:43:02
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 o 18:41:16 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > Złóż ją na 4, rozłóż, wyprostuj - i bedzie wygladala, jakby pszyszla
    > poczta :)

    :D

  • 15. Data: 2007-09-13 21:45:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Sep 2007, Fatrix wrote:

    > Witam,
    >
    > Był zakup, ale nei dołączono FV, teraz jest opcja albo FV pocztą (duuuużo
    > czekania) albo FV przesłana na maila.
    >
    > Co w tej drugiej opcji trzeba dopilnować?

    W tej drugiej opcji wystawca ryzykuje, że jak "drukarz" nie dotrzyma
    umowy o wydrukowanie f-ry to on oberwie :>
    Przejrzyj, było wiele razy wałkowane w archiwum.
    IMO - wydrukowanie faktury można *powierzyć* dowolnej osobie, prawda?
    Zarząd może wyznaczyć pracownika odpowiedzialnego za wystawiania
    faktur.
    Niektóre firmy "masowa sprzedaż" powierzały wydruk i wysyłkę f-r
    wyodrębninym podmiotm.
    W zasadzie... nie widać przeciwwskazań.

    No to jak ktoś widzie przeciwwskazanie, żeby to klient był tym,
    komu "powierzono", niech napisze :) (dotąd nikt nie napisał).

    Uprzedzając: wszelkie opisane na grupie interpretacje US dotyczyły
    pytania, czy klient może *sobie* wydrukować f-rę!
    Odpowiedź jest oczywista: "nie".
    Natomiast ja pytam - czy osoba trzecia moze wydrukować *na zlecenie*
    wystawcy?
    Sądzi ktoś, że prezesi np. telekomów wystawiają f-ry? Nie? ;)
    No to znaczy że KAŻDY może "powierzać".

    Problem jest w tym, że zobowiązany do wystawienia *nie przestaje*
    być odpowiedzialny za prawidłowe wystawienie!
    Jak się okaże, że on sobie wydrukować kopię, w przekonaniu że
    oryginał wydrukowano, a ktoś kiedyś udowodni że tak NIE było...

    > Dodam, że sprzedaż miała między firmą a firmą.
    >
    > Czy wymagana jest pieczątka, podpis?

    Hm... może być do przepisów zajrzał? ;)

    FYI: dyrektywa UE *zabrania* żądania podpisów na f-rze.
    A Polska przystąpiła do UE.
    Oczywiście f-ry *wolno* podpisywać, żeby ktos nie wyskoczył
    z dziwnym pomysłem :), tylko żadem *przepis* nie może tego
    *wymagać*.

    pzdr, Gotfryd