eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Jak to zaksiegowac
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 41. Data: 2004-10-08 09:58:56
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > On Thu, 7 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    > >+ > ściśle rzecz biorąc większość faktur "telefonicznych", "gazowych"
    > >+ > i za inne media zawiera płatności za DWA okresy, RÓŻNE...
    > >+ > - abonament za miesiąc BIEŻĄCY
    > >+ > - rozliczenie licznika za miesiąc POPRZEDNI
    > >+ >
    > >+ Akapit wyżej piszesz o kosztach ogólnych wrzucanych bez związku
    > >+ z przychodem. No to w czym problem?
    >
    > Ano w tym, że *bez związku z przychodem* wrzuca się fakturę
    > w okres *którego dotyczy koszt*.
    > Okres którego dotyczy rozliczenie to grudzień, okres którego
    > dotyczy abonament na tej samej f-rze to styczeń.
    > Późniejsze ujęcie kosztu *w danym roku* najwyraźniej problemem
    > nie jest (patrz "pytanie Maddy", pomimo twojego zastrzeżenia
    > do par. 17.2 :)).
    >
    Eee, ono tylko formalne było. Zawsze (z grubsza) przecież mogę "naprawić
    błąd".

    > Ale "przez przełom roku" pozwolenia za
    > bardzo nie ma...
    >
    A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?

    > >+ > Na deser pozostaje nam "pytanie Maddy": a co stoi na przeszkodzie
    > >+ > żeby lipcowy koszt wpisać do KPiR w sierpniu ??
    > >+ > IMHO - trudno uznać że coś stoi. AFAIR nikt nigdy nie wykazał
    > >+ > że "stoi".
    > >+ >
    > >+ Hm. A par. 17.2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR?
    > >+ "Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem
    > >+ § 20 i 30,
    >
    > Przyznam iż optymalnym jest korzystanie z owych "zastrzeżonych"
    > paragrafów :] - dokładniej par. 30.3 :)
    > Prowadzenie ewidencji sprzedaży zwalnia od "bieżącego" wpisywania
    > WSZYSTKICH zdarzeń...i tu jest niekonsekwencja (wobec towarów
    > handlowych).
    >
    Ja bym to wyjątkiem nazwał :)
    Ech, żeby jeszcze było można wpisywać je zbiorczo na podstawie ewidencji
    zakupów... /nadzieja on/ A może znów czegoś nie znalazłem? /off/
    Swoją drogą wychodzi mi, że zastąpienie ewidencji sprzedaży kasą
    fiskalną odbiera tę możliwość i niedługo będę znów musiał codziennie
    wpisywać. Mylę się?

    >
    > >+ jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie później niż
    > >+ przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z uwzględnieniem zasad
    > >+ określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym."
    >
    > Może ktoś objaśni czy "zastrzeżenie zasad" powinno obejmować
    > (przy memoriale) "wpisywanie w okresie którego dotyczy" - IMHO
    > jest to po prostu NIEWYKONALNE.
    > Po to podatek "ostatecznie" rozlicza się do kwietnia żeby większość
    > kosztów "których nie da się rozliczyć we właściwym okresie" zdążyła
    > "spłynąć" (w postaci papierów) do podatnika.
    >
    > "Znalazłem we wrześniu lipcową fakturę kosztową". Co proponujesz ? :)
    >
    Wpisać we wrześniu. §12.2.2.

    > Nie da się ukryć że "przepis jest".
    > Nie da się ukryć że jest mało konsekwentny, szczególnie wobec
    > "zasad...art. 22 ustawy".
    >
    Hmm. Przyznam, że nie widzę tej niekonsekwencji.

    > >+ > Krótko mówiąc - można sobie dla spokoju sumienia
    > >+ > wpisywać "później" i już.
    > >+ > Niestety jest haczyk: co zrobić na przełomie roku....
    > >+ >
    > >+ A tu się nie kłania to, czym mnie szturchałeś?
    >
    > Hm... a szturchałem ? ;)
    >
    Maddy twierdzi, że tak - 22.4 i 22.6. Mnie się też wydaje, że nie mnie,
    aczkolwiek szturchnięty zostałem.

    --
    pozdrawiam
    Jarek
    To moje prywatne wypowiedzi - nie stanowisko firmy.


  • 42. Data: 2004-10-08 10:10:57
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > On Thu, 7 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    > >+ > Ech...
    > >+ > Nie rachunku a faktury, nie za wrzesień a "w terminie płatności"
    > >+ > (NIE z "datą zapłaty" a z "datą NALEŻNEJ zapłaty" !!!).
    > >+ >
    > >+ Jeszcze raz i powoli. Faktura za "usługę, o której mowa w art. 19 ust.
    > >+ 13 p. 1", otrzymana we wrześniu, zapłacona we wrześniu, termin płatności
    > >+ w październiku. MP, MK.
    >
    > Jasne.
    >
    > >+ > Ale reszta (jak w radiu Erewań) się zgadza: tak, jest w ustawie.
    > >+ > Jest w ustawie z tego powodu, że jak było w rozporządzeniu to
    > >+ > TK uchylił :)
    > >+ Znalazłem, 86.16. Tylko ten "kwartał"...
    > >+ Aha - "przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio". Czyli w tym przypadku
    > >+ byłoby jednak "prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w
    > >+ rozliczeniu za okres, w którym przypada termin płatności". No to MPzRK
    > >+ dotyczą te szczególne przypadki czy nie? Czy może znalazłem nie to co
    > >+ trzeba?
    >
    > IMHO to jest ta część przepisu co trzeba.
    >
    > Ale jak tak patrzę na tekst to owo "odpowiednio" może mieć
    > znaczenie takie: prawo powstaje NIE WCZEŚNIEJ niż ODPOWIEDNIO
    > *nie* miesiąc otrzymania *ale* termin płatności.
    >
    > Czyli *nie* przed zapłatą, ale *również nie* przed terminem
    > płatności ! Czyli termin płatności "zastępuje" moment otrzymania
    > w roli ogranicznika prawa do odliczenia również u "kasowca".
    >
    Ale ja się z tym zgadzam. To Maddy w <cju5hk$hvd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    pisała:
    "Przypadki szczególne terminu odliczenia nie dotyczą szczególnego
    podatnika jakim jest MP."
    Może inaczej rozumiemy "szczególne przypadki"?

    > >+ Ustawa nie wyjaśnia. Gotfryd wyjaśnia, chociaż nie chciał - może
    > >+ dlatego, że nie wiedział, czego nie rozumiałem :D
    >
    > A nie nie.
    > Właśnie liczyłem że poczytasz :)
    >
    Eee, do tego mnie zachęcać nie musisz, i bez tego czytam. A tu mam
    pokazywane paluchem, w których kawałkach szukać potrzebnych mi rzeczy,
    co znakomicie oszczędza czas. Prawdopodobnie znajomość 80 proc.
    zawartości aktów, którymi tu rzucamy, nie jest mi do niczego potrzebna
    (i może nie będzie).

    > I pisząc "z głowy czyli z niczego"
    >
    Cytujesz mojego byłego starostę :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek
    To moje prywatne wypowiedzi - nie stanowisko firmy.


  • 43. Data: 2004-10-08 10:34:55
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Brak podstaw: ów koszt jest nadal *należny* :)
    >+ > Przeczytaj powoli art. 22.5: tam NIE MA warunku "zapłaty"
    [...]
    >+ > "...są potrącalne także koszty ... które zostały zarachowane,
    >+ > chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do
    >+ > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ Racja. To załatwia "poniesione" z 22.1, a 22.6 rozciąga rzecz na KPiR.
    [...]
    >+ > >+ 22.1., pierwsze zdanie :)
    [...]
    >+ > A to jest odpowiedź CO jest kosztem, a nie KIEDY jest kosztem :)
    >+ >
    >+ Jeśli tak, to po co Ci informacja "kiedy jest kosztem" dla czegoś, co
    >+ kosztem nie jest (przez zaprzeczenie - skoro "kosztami są poniesione",
    >+ to nie poniesione kosztami nie są)? :)

    Marudzisz ;)
    Przecież wyżej się zgodziłeś że 22.5 stanowi że *w rozumieniu
    artykułu 22* kosztami "poniesionymi" mogą być koszty *zarachowane*
    mimo że ich *nie* poniesiono :)

    >+ > Zacytuj teraz punkt 4 i podkreśl tekst "z zastrzeżeniem"... :)
    >+ >
    >+ Proszę bardzo:
    >+ "22.4. Koszty uzyskania przychodów, _z_zastrzeżeniem_ ust. 5 i 6, są
    >+ potrącane tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione."
    >+ Chcesz pokazać, że on bez sensu jest w świetle 5 i 6? ;)

    Ależ nie.
    Chcę aby jasne było "z zastrzeżeniem" !!
    Czyli JEŚLI p. 5 lub 6 wchodzą w rachunbę - to słowo "poniesione"
    ma INNE znaczenie niż deklarowane przez Radę Języka Polskiego :)
    Mniej więcej tak samo jak "sprzedaż usług", o co na .prawo niedawno
    ktoś się awanturował (że po polsku to usług się nie sprzedaje
    a świadczy - no i trzeba było brać grupowicza w obronę przed
    językologami :)).

    >+ ATSD nie bardzo sobie wyobrażam, jak prowadzić KPiR, żeby się nie dało
    >+ wyodrębnić kosztów odnoszących się do danego roku.

    Wyodrębnić się może i da.
    Ale nie zawsze da się zaksięgować - zaksięgować *na czas* :)

    [...]
    >+ Hm. Kasowiec wpisuje koszt na dany rok, nawet jeśli do końca roku nie
    >+ zapłacił?

    Brak podstaw, IMO.

    [...]
    >+ > >+ A to to akurat bym popierał. I niepłacącym niekasowcom też przywalić :D
    >+ >
    >+ > A ci to już odliczyli !!
    >+ No to dwa razy :)

    A to OK. Ale nie ma podstawy prawnej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)


  • 44. Data: 2004-10-08 11:22:46
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Ale "przez przełom roku" pozwolenia za
    >+ > bardzo nie ma...
    >+ >
    >+ A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?

    Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?
    Jeśli chodzi o możliwość "rozbicia faktury na części" to ona
    jest ZAWSZE - jak kupuję np. towar handlowy ale część jest
    "z założenia" przeznaczona do użytku wewnętrznego, to zaraz tak
    opisuję fakturę ("15 szt na towar handlowy, 3 szt. celem uzupełnienia
    własnej instalacji") i wpisuję do KPiR już "rozłożone" do kolumn
    10 i 14.
    Pytaniem jest czy nalezy się tak fatygować z "głupim telefonem" :(

    [...]
    >+ > Przyznam iż optymalnym jest korzystanie z owych "zastrzeżonych"
    >+ > paragrafów :] - dokładniej par. 30.3 :)
    >+ > Prowadzenie ewidencji sprzedaży zwalnia od "bieżącego" wpisywania
    >+ > WSZYSTKICH zdarzeń...i tu jest niekonsekwencja (wobec towarów
    >+ > handlowych).
    >+ >
    >+ Ja bym to wyjątkiem nazwał :)

    No, tyle że są dwa sprzeczne przepisy szczególne... :(

    >+ Ech, żeby jeszcze było można wpisywać je zbiorczo na podstawie ewidencji
    >+ zakupów... /nadzieja on/ A może znów czegoś nie znalazłem? /off/

    Chyba nie ma :(

    >+ Swoją drogą wychodzi mi, że zastąpienie ewidencji sprzedaży kasą
    >+ fiskalną odbiera tę możliwość i niedługo będę znów musiał codziennie
    >+ wpisywać. Mylę się?

    Hm... :)
    Jedziemy:
    - warunkiem "wpisywania chronologicznie do 20." jest m.in. posiadanie
    ewidencji sprzedaży (LUB prowadzenie sprzedaży "wyłącznie dokumentowanej
    fakturami) - par. 30.3 Wybieramy "prowadzenie ewidencji o której mowa
    w § 8 ust. 1 pkt 2." :)
    - czytamy dla odmiany § 8.1.3: "3. Obowišzek, o którym mowa w ust. 1 pkt
    2, nie dotyczy podatników, którzy ewidencjonujš obrót przy zastosowaniu
    kas rejestrujšcych"

    Krótko mówiąc: najwyraźniej KF *zastępuje* ES ! :)
    Mało: masz zamiar zaprzestać prowadzenia ES VAT ? Jakim prawem ? ;)

    [...]
    >+ > "Znalazłem we wrześniu lipcową fakturę kosztową". Co proponujesz ? :)
    >+ >
    >+ Wpisać we wrześniu. §12.2.2.

    O :)

    >+ > Nie da się ukryć że "przepis jest".
    >+ > Nie da się ukryć że jest mało konsekwentny, szczególnie wobec
    >+ > "zasad...art. 22 ustawy".
    >+ >
    >+ Hmm. Przyznam, że nie widzę tej niekonsekwencji.

    Nakaz wpisywania dowodów przyszłych... :)

    Pomijam kwestię ujmowania dowodów "przeszłych", bo to akurat
    jest niemal normalne :[, znaczy co najmniej jeden przepis
    szczegółówy (§ 22.1.2 i 22.2) reguluje fakt wpisywania dowodów
    księgowych których się NIE sumuje w danym miesiącu ! Akurat
    dotyczy on (par. 22) *przychodów*, ale to sprawa uboczna
    (chodzi o fakt wpisywania zdarzeń na które NIE MA dokumentów).

    Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    sumować do określenia zaliczki lub podatku.
    Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)


  • 45. Data: 2004-10-11 08:11:26
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...porte
    zjan.zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > On Fri, 8 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    > >+ > Ale "przez przełom roku" pozwolenia za
    > >+ > bardzo nie ma...
    > >+ >
    > >+ A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?
    >
    > Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?
    >
    Przełom właśnie. DW ma być "na podstawie" - czyli mogą być dwa, każdy do
    właściwego roku.

    > Pytaniem jest czy nalezy się tak fatygować z "głupim telefonem" :(
    >
    Heh, już wiem, że jesteś przeciwnikiem stawiania rzeczy na głowie dla
    świętego spokoju ;)

    > [...]
    > >+ > Przyznam iż optymalnym jest korzystanie z owych "zastrzeżonych"
    > >+ > paragrafów :] - dokładniej par. 30.3 :)
    > >+ > Prowadzenie ewidencji sprzedaży zwalnia od "bieżącego" wpisywania
    > >+ > WSZYSTKICH zdarzeń...i tu jest niekonsekwencja (wobec towarów
    > >+ > handlowych).
    > >+ >
    > >+ Ja bym to wyjątkiem nazwał :)
    >
    > No, tyle że są dwa sprzeczne przepisy szczególne... :(
    >
    Niby tak. Ale one są na innym poziomie szczegółowości, więc całość się
    od biedy broni.

    > >+ Swoją drogą wychodzi mi, że zastąpienie ewidencji sprzedaży kasą
    > >+ fiskalną odbiera tę możliwość i niedługo będę znów musiał codziennie
    > >+ wpisywać. Mylę się?
    >
    > Hm... :)
    > Jedziemy:
    > - warunkiem "wpisywania chronologicznie do 20." jest m.in. posiadanie
    > ewidencji sprzedaży (LUB prowadzenie sprzedaży "wyłącznie dokumentowanej
    > fakturami) - par. 30.3 Wybieramy "prowadzenie ewidencji o której mowa
    > w § 8 ust. 1 pkt 2." :)
    > - czytamy dla odmiany § 8.1.3: "3. Obowišzek, o którym mowa w ust. 1 pkt
    > 2, nie dotyczy podatników, którzy ewidencjonujš obrót przy zastosowaniu
    > kas rejestrujšcych"
    >
    > Krótko mówiąc: najwyraźniej KF *zastępuje* ES ! :)
    >
    No właśnie nie bardzo. Literalnie rzecz biorąc 8.1.3 zwalnia Cię z
    prowadzenia ewidencji z 8.1.2. i nic poza tym. Zgodnie z 30.3 warunkiem
    wpisywania zbiorczego jest posiadanie ewidencji z 8.1.2 - a Ty jej nie
    masz... Może jakieś rozstrzygnięcia są?

    > Mało: masz zamiar zaprzestać prowadzenia ES VAT ? Jakim prawem ? ;)
    >
    Ups. Czyżby kopniak we właściwym momencie? Muszę doczytać, z
    uwzlędnieniem tej jednej faktury w miesiącu... :)

    > >+ Hmm. Przyznam, że nie widzę tej niekonsekwencji.
    >
    > Nakaz wpisywania dowodów przyszłych... :)
    >
    A :)

    > Pomijam kwestię ujmowania dowodów "przeszłych", bo to akurat
    > jest niemal normalne :[, znaczy co najmniej jeden przepis
    > szczegółówy (§ 22.1.2 i 22.2) reguluje fakt wpisywania dowodów
    > księgowych których się NIE sumuje w danym miesiącu ! Akurat
    > dotyczy on (par. 22) *przychodów*, ale to sprawa uboczna
    > (chodzi o fakt wpisywania zdarzeń na które NIE MA dokumentów).
    >
    To ja mam szczęście, nie dotyczy :)

    > Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    > "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    > *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    > o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    > sumować do określenia zaliczki lub podatku.
    >
    A 22.5? Tam jest "chyba, że ich zarachowanie nie było możliwe"...
    Jajakoprostykioskarz nie mam możliwości ustalenia, ile energetyka weźmie
    za prąd.

    > Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...
    >
    Żeby mi się z amortyzacją pomieszała? ;)

    --
    pozdrawiam
    Jarek
    To moje prywatne wypowiedzi - nie stanowisko firmy.


  • 46. Data: 2004-10-11 08:30:17
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...porte
    zjan.zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > On Fri, 8 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    > >+ > Brak podstaw: ów koszt jest nadal *należny* :)
    > >+ > Przeczytaj powoli art. 22.5: tam NIE MA warunku "zapłaty"
    > [...]
    > >+ > "...są potrącalne także koszty ... które zostały zarachowane,
    > >+ > chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do
    > >+ > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > [...]
    > >+ Racja. To załatwia "poniesione" z 22.1, a 22.6 rozciąga rzecz na KPiR.
    > [...]
    > >+ > >+ 22.1., pierwsze zdanie :)
    > [...]
    > >+ > A to jest odpowiedź CO jest kosztem, a nie KIEDY jest kosztem :)
    > >+ >
    > >+ Jeśli tak, to po co Ci informacja "kiedy jest kosztem" dla czegoś, co
    > >+ kosztem nie jest (przez zaprzeczenie - skoro "kosztami są poniesione",
    > >+ to nie poniesione kosztami nie są)? :)
    >
    > Marudzisz ;)
    >
    Oczywiście :)

    > Przecież wyżej się zgodziłeś że 22.5 stanowi że *w rozumieniu
    > artykułu 22* kosztami "poniesionymi" mogą być koszty *zarachowane*
    > mimo że ich *nie* poniesiono :)
    >
    Tam się kłóciliśmy o coś innego :) Z tego, że nie poniesione może zostać
    zarachowane, nie wynika, że jest kosztem ;)

    > >+ > Zacytuj teraz punkt 4 i podkreśl tekst "z zastrzeżeniem"... :)
    > >+ >
    > >+ Proszę bardzo:
    > >+ "22.4. Koszty uzyskania przychodów, _z_zastrzeżeniem_ ust. 5 i 6, są
    > >+ potrącane tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione."
    > >+ Chcesz pokazać, że on bez sensu jest w świetle 5 i 6? ;)
    >
    > Ależ nie.
    > Chcę aby jasne było "z zastrzeżeniem" !!
    > Czyli JEŚLI p. 5 lub 6 wchodzą w rachunbę - to słowo "poniesione"
    > ma INNE znaczenie niż deklarowane przez Radę Języka Polskiego :)
    >
    Eee tam. Po prostu można wpisać w koszty, chociaż nie jest kosztem, bo
    nie poniesione ;)

    > Mniej więcej tak samo jak "sprzedaż usług", o co na .prawo niedawno
    > ktoś się awanturował (że po polsku to usług się nie sprzedaje
    > a świadczy - no i trzeba było brać grupowicza w obronę przed
    > językologami :)).
    >
    Nie znał się. Przecież to różne rzeczy :)

    > [...]
    > >+ Hm. Kasowiec wpisuje koszt na dany rok, nawet jeśli do końca roku nie
    > >+ zapłacił?
    >
    > Brak podstaw, IMO.
    >
    No to się poddaję.

    --
    pozdrawiam
    Jarek
    To moje prywatne wypowiedzi - nie stanowisko firmy.


  • 47. Data: 2004-10-11 13:15:28
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > >+ A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?
    >+ >
    >+ > Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?
    >+ >
    >+ Przełom właśnie. DW ma być "na podstawie" - czyli mogą być dwa, każdy do
    >+ właściwego roku.

    Ale to tylko *zwiększa* ilość papierów :] i IMHO jest nieprawidłowe
    (brak podstaw do wystawiania kosztowego DW skoro jest "dokument
    oryginalny").
    Nie widzę przeciwsskazań do "dzielenia faktury". Tylko... przesada... :[

    >+ Heh, już wiem, że jesteś przeciwnikiem stawiania rzeczy na głowie dla
    >+ świętego spokoju ;)

    Zgadza się. Jak trzeba "bo z przepisów tak wynika" to ... trudno :>

    [...]
    >+ > Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    >+ > "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    >+ > *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    >+ > o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    >+ > sumować do określenia zaliczki lub podatku.
    >+ >
    >+ A 22.5? Tam jest "chyba, że ich zarachowanie nie było możliwe"...

    No owszem. Jak ci koszt "wylezie" w maju roku następnego to
    ten przepis pozwala IMO nie dokonywać korekty deklaracji :)
    Mniemam że "rozsądne" zamknięcie KPiR też jest tym objęte.
    Nie wiem czy 1.I łapie się pod ową "niemożliwość" :)
    Niemniej... mi chodziło o co innego: robisz "większą" robotę
    za którą sam rozliczasz przychód 15.X. Ale do owej "roboty"
    kupujesz (*ewidentnie* do niej) inną usługę wartą pół ceny,
    którą ci fakturują z datą 15.IX.
    Kiedy to jest koszt ?
    Dlaczego coś co kosztem nie jest ma być JUŻ wpisane do KPiR ?

    >+ Jajakoprostykioskarz nie mam możliwości ustalenia, ile energetyka weźmie
    >+ za prąd.

    Ale się dowiesz ;>

    >+ > Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...
    >+ >
    >+ Żeby mi się z amortyzacją pomieszała? ;)

    Ups... a co mnie obchodzi co JESZCZE do "16" piszesz :)

    Załóżmy że byłoby tak jak piszesz: MUSISZ wpisać koszt "w dniu
    następnym". Przykład jak wyżej. 21.IX dostajesz f-rę (jest dowód,
    posłali poleconym). Co zrobisz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)


  • 48. Data: 2004-10-11 13:30:38
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Przecież wyżej się zgodziłeś że 22.5 stanowi że *w rozumieniu
    >+ > artykułu 22* kosztami "poniesionymi" mogą być koszty *zarachowane*
    >+ > mimo że ich *nie* poniesiono :)
    >+ >
    >+ Tam się kłóciliśmy o coś innego :) Z tego, że nie poniesione może zostać
    >+ zarachowane, nie wynika, że jest kosztem ;)

    IMHO internal logic error - chodzi o zarachowanie w ciężar kosztów :)
    22.5 odnosi się do PK, a tam "zarachowanie" jest podstawą do obliczenia
    podatków. To że KPiR *nie* stosuje kompletu zasad ksiąg rachunkowych
    to jedno, ale z 22.6 wynika zastosowanie do KPiR *takiej samej zasady*
    (podatkowej) jak dla PK :)
    [...]
    >+ > Chcę aby jasne było "z zastrzeżeniem" !!
    >+ > Czyli JEŚLI p. 5 lub 6 wchodzą w rachunbę - to słowo "poniesione"
    >+ > ma INNE znaczenie niż deklarowane przez Radę Języka Polskiego :)
    >+ >
    >+ Eee tam. Po prostu można wpisać w koszty, chociaż nie jest kosztem, bo
    >+ nie poniesione ;)

    Wrrrr.... "poniesione w rozumieniu ustawy", ufff... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)


  • 49. Data: 2004-10-12 08:48:33
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...portez
    jan.zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > On Mon, 11 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    > >+ > >+ A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?
    > >+ >
    > >+ > Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?
    > >+ >
    > >+ Przełom właśnie. DW ma być "na podstawie" - czyli mogą być dwa, każdy do
    > >+ właściwego roku.
    >
    > Ale to tylko *zwiększa* ilość papierów :]
    >
    Nie przeczę.

    > i IMHO jest nieprawidłowe
    > (brak podstaw do wystawiania kosztowego DW skoro jest "dokument
    > oryginalny").
    Rozporządzenie w sprawie KPiR, art. 14.2.
    "Dowody, o których mowa w ust.1 (wewnętrzne - J.), mogą dotyczyć
    wyłącznie:
    (...)
    7) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną,
    telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na
    działalność gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest
    dokument obejmujący całość opłat na te cele,"

    > Nie widzę przeciwsskazań do "dzielenia faktury". Tylko... przesada... :[
    >
    Ano. Do tej pory wpisywałem jak dostałem - no i po wejściu w VAT
    nadziałem się na wyjątek... :[[

    > >+ Heh, już wiem, że jesteś przeciwnikiem stawiania rzeczy na głowie dla
    > >+ świętego spokoju ;)
    >
    > Zgadza się. Jak trzeba "bo z przepisów tak wynika" to ... trudno :>
    >
    > [...]
    > >+ > Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    > >+ > "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    > >+ > *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    > >+ > o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    > >+ > sumować do określenia zaliczki lub podatku.
    > >+ >
    > >+ A 22.5? Tam jest "chyba, że ich zarachowanie nie było możliwe"...
    >
    > No owszem. Jak ci koszt "wylezie" w maju roku następnego to
    > ten przepis pozwala IMO nie dokonywać korekty deklaracji :)
    > Mniemam że "rozsądne" zamknięcie KPiR też jest tym objęte.
    > Nie wiem czy 1.I łapie się pod ową "niemożliwość" :)
    > Niemniej... mi chodziło o co innego: robisz "większą" robotę
    > za którą sam rozliczasz przychód 15.X. Ale do owej "roboty"
    > kupujesz (*ewidentnie* do niej) inną usługę wartą pół ceny,
    > którą ci fakturują z datą 15.IX.
    >
    Wstecznie? Czy kupujesz 15.IX?

    > Kiedy to jest koszt ?
    > Dlaczego coś co kosztem nie jest ma być JUŻ wpisane do KPiR ?
    >
    Tu poczekam na odpowiedź z wyższego piętra :)

    > >+ Jajakoprostykioskarz nie mam możliwości ustalenia, ile energetyka weźmie
    > >+ za prąd.
    >
    > Ale się dowiesz ;>
    >
    Ano. Ale później...

    > >+ > Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...
    > >+ >
    > >+ Żeby mi się z amortyzacją pomieszała? ;)
    >
    > Ups... a co mnie obchodzi co JESZCZE do "16" piszesz :)
    >
    > Załóżmy że byłoby tak jak piszesz: MUSISZ wpisać koszt "w dniu
    > następnym". Przykład jak wyżej. 21.IX dostajesz f-rę (jest dowód,
    > posłali poleconym). Co zrobisz ?
    >
    Wpiszę 21.IX. Z datą wystawienia i uwagą, kiedy otrzymana.

    --
    pozdrawiam
    Jarek
    To moje prywatne wypowiedzi - nie stanowisko firmy.


  • 50. Data: 2004-10-12 17:35:45
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Niemniej... mi chodziło o co innego: robisz "większą" robotę
    >+ > za którą sam rozliczasz przychód 15.X. Ale do owej "roboty"
    >+ > kupujesz (*ewidentnie* do niej) inną usługę wartą pół ceny,
    >+ > którą ci fakturują z datą 15.IX.
    >+ >
    >+ Wstecznie? Czy kupujesz 15.IX?

    Kupujesz 15.XI. Sprzedajesz w grudniu - IMHO nie ma podstaw
    wcześniejszego uznania za koszt. Towary i materiały najwyraźniej
    można, koszty ogólne można, ale na usługi o pozwolenie się
    nie potknąłem :(
    No i na grupie nikt nigdy nie zapodał !

    >+ > Kiedy to jest koszt ?
    >+ > Dlaczego coś co kosztem nie jest ma być JUŻ wpisane do KPiR ?
    >+ >
    >+ Tu poczekam na odpowiedź z wyższego piętra :)

    Daj znać jak (odpowiedź) dojdzie :)

    [...]
    >+ > >+ > Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...
    >+ > >+ >
    >+ > >+ Żeby mi się z amortyzacją pomieszała? ;)
    >+ >
    >+ > Ups... a co mnie obchodzi co JESZCZE do "16" piszesz :)
    >+ >
    >+ > Załóżmy że byłoby tak jak piszesz: MUSISZ wpisać koszt "w dniu
    >+ > następnym". Przykład jak wyżej. 21.IX dostajesz f-rę (jest dowód,
    >+ > posłali poleconym). Co zrobisz ?
    >+ >
    >+ Wpiszę 21.IX. Z datą wystawienia i uwagą, kiedy otrzymana.

    Mi chodziło o to gdzie (w którą kolumnę) wpiszesz kwotę :)
    Dla przypadków które są "wystarczająco objaśnione" wychodzi że
    kwotę można wpisać w kol. 16, zaś w momencie w którym ma być
    ona *ujęta* robi się kolejny wpis - odwołujacy się do już
    wpisanej pozycji KPiR :)
    Jak wpiszesz 21.IX w kol. 14 a koszt dotyczyłby dopiero grudnia - to
    jest ciekawie: albo "suma na dole" nie obejmuje całej kolumny, albo
    wpis do PIT nie przystaje do sumy... :]

    Zastrzegam że NIE DAM GŁOWY czy NA PEWNO prawidłowo marudzę w odnieniesiu
    do ZALICZKI przy KPiR ! - tj. czy dobrze dedukuję że *nie wolno* owego
    kosztu (usługi dotyczącej przyszłej sprzedaży) ująć wcześniej.
    Może się mylę... jakby tak kto zechciał skomentować...

    Maddy, jesteś w okolicy ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1