  • 21. Data: 2013-09-06 15:22:24
    Temat: Re: "Jaśniepani" urzędzniczka urzędu skarbowego
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.09.2013 14:00, Liwiusz pisze:

    > Ale może powiedzieć, że dostał (i tu jakaś czysta kartka)

    A koperta gdzie?

    MJ

  • 22. Data: 2013-09-06 15:25:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-06 15:22, Michał Jankowski pisze:

    > A koperta gdzie?

    W niszczarce :)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2013-09-07 20:40:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 05 Sep 2013 18:06:38 -0500, witek napisał(a):

    > Pamietam ze o tym pisalem gdzies w okolicy swiąt składania pit-37, bo
    > ktoś odmawiał przybijania pieczatek na drugim egzempalrzu i niestety
    > miał rację.

    Hm, to czemu na VAT-7 przybijają, a na PIT nie chcą? Bo tak właśnie robi
    "mój" US.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2013-09-07 20:55:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Borys Pogoreło wrote:

    > Hm, to czemu na VAT-7 przybijają, a na PIT nie chcą? Bo tak właśnie robi
    > "mój" US.

    Nie wiem czenu tak robi i większość robi tak samo.
    Formalnie nie powinien.
    Ma obowiązek potwierdzić ci złożenie dokumentu, ale nie jego treść.

  • 25. Data: 2013-09-07 21:22:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-07 20:55, witek pisze:

    > Nie wiem czenu tak robi i większość robi tak samo.
    > Formalnie nie powinien.
    > Ma obowiązek potwierdzić ci złożenie dokumentu, ale nie jego treść.

    Nie wiem skąd wniosek, że "formalnie nie powinien". Zwyczajem
    urzędniczym jest, że potwierdzenie złożenia pisma odbywa się na kopii,
    od reklamacji, na pozwie sądowym kończąc, i nie widzę większego powodu,
    dla którego w przypadku formularzy podatkowych miałoby być inaczej.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2013-09-07 21:31:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie wiem skąd wniosek, że "formalnie nie powinien".

    juz pisalem
    pamietam ze gdzies na taki przepis się natknąłem, ale nie pamietam gdzie
    i kiedy.

> [...]
    > od reklamacji, na pozwie sądowym kończąc, i nie widzę większego powodu,
    > dla którego w przypadku formularzy podatkowych miałoby być inaczej.

    potwierdzenie na kopii jest potwierdzeniem tresci a nie potwierdzeniem
    zlozenia. I o to wlasnie poszlo, ze urzednik w ten sposob nie moze
    potwierdzac tresci dokumentu.

  • 27. Data: 2013-09-07 21:35:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-07 21:31, witek pisze:

    > juz pisalem
    > pamietam ze gdzies na taki przepis się natknąłem, ale nie pamietam gdzie
    > i kiedy.

    Przepis przepisem, ale są jeszcze "setekletnie" zwyczaje urzędnicze.

    > Zwyczajem
    >>

    > potwierdzenie na kopii jest potwierdzeniem tresci

    W praktyce - nie, bo w razie rozbieżności urząd ma prawdziwą treść
    złożonego pisma (z podpisem składającego).

    > a nie potwierdzeniem
    > zlozenia. I o to wlasnie poszlo, ze urzednik w ten sposob nie moze
    > potwierdzac tresci dokumentu.

    No ale się potwierdza na odpisie i jakoś świat się kręci.
    Dobrze, że wróciło do normy (w moim urzędzie).

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-09-07 21:58:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Może poczytajmy Ordynację Podatkową, a wszystko będzie jasne.

    Dz.U. 1997 Nr 137 poz. 926

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

    Rozdział 10

    Udostępnianie akt

    Art. 178.

    § 1. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek,
    kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu
    postępowania.

    § 2. Czynności określone w § 1 dokonywane są w lokalu organu podatkowego
    w obecności pracownika tego organu.

    § 3. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub
    wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów.

    § 4. Organ podatkowy może zapewnić stronie dostęp w swoim systemie
    teleinfor-matycznym do podań wnoszonych w formie dokumentu
    elektronicznego oraz do pism organu podatkowego doręczonych za pomocą
    środków komunikacji elektronicznej, po identyfikacji strony w sposób
    określony w przepisach usta-wy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
    działalności podmiotów realizu-jących zadania publiczne.

    Art. 179.

    § 1. Przepisów art. 178 nie stosuje się do znajdujących się w aktach
    sprawy doku-mentów zawierających informacje niejawne, a także do innych
    dokumentów, które organ podatkowy wyłączy z akt sprawy ze względu na
    interes publiczny.

    § 2. Odmowa umożliwienia stronie zapoznania się z dokumentami, o których
    mo-wa w § 1, sporządzania z nich notatek, kopii i odpisów,
    uwierzytelniania odpi-sów i kopii lub wydania uwierzytelnionych odpisów
    następuje w drodze po-stanowienia.

    § 3. Na postanowienie, o którym mowa w § 2, służy zażalenie.

    Rozdział 11

    Dowody

    Art. 180.

    § 1. Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do
    wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem

    § 2. Jeżeli przepis prawa nie wymaga urzędowego potwierdzenia
    określonych fak-tów lub stanu prawnego w drodze zaświadczenia, organ
    podatkowy odbiera od strony, na jej wniosek, oświadczenie złożone pod
    rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania; przepis art. 196
    § 3 stosuje się odpowiednio.

    Jak więc widać: zgodnie z Art. 178 Pkt. 1, 2 i 3

    Mam prawo robić notatki, kopie i odpisy, a następnie żądać ich
    uwierzytelnienia.

    Szkoda tylko, że zgodnie z § 2 nie zażądałem od jaśniepani, aby raczyła
    się ze mną pofatygować te 3 kondygnacje niżej na ksero :)

    Następnym razem zażądam :D

  • 29. Data: 2013-09-07 23:43:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Przepis przepisem, ale są jeszcze "setekletnie" zwyczaje urzędnicze.

    to zupełnie inna sprawa.

    > W praktyce - nie, bo w razie rozbieżności urząd ma prawdziwą treść
    > złożonego pisma (z podpisem składającego).

    najpierw ktoś musiałby to chciać porównać.

    Kopię mogę użyć np. do dostania kredytu bankowego i nikt nie bedzie
    sprawdzał czy kopia różni się od oryginału.
    I w zasadzie właśnie tak robi się przekręty.
    Pit składa się dwa razy. Raz "ciut" podrasowany, żeby dostać pieczątkę,
    a potem robi się już właściwą korektę "bo mi się jedno zero omskło".

    > No ale się potwierdza na odpisie i jakoś świat się kręci.

    Ale ten odpis robi urząd a nie ty. I na tym polega różnica.
    Po za tym musisz zapłacić 17 zł, za wniosek. A tego już vincent nie
    przepuści.

    > Dobrze, że wróciło do normy (w moim urzędzie).

    niedlugo niedlugo.

  • 30. Data: 2013-09-07 23:51:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uzytkownik wrote:

    > Jak więc widać: zgodnie z Art. 178 Pkt. 1, 2 i 3
    >
    > Mam prawo robić notatki, kopie i odpisy, a następnie żądać ich
    > uwierzytelnienia.

    oczywiscie.
    masz prawo robić odpisy od tego co urząd już ma w aktach , ale nie to co
    dopiero będzie miał.

    Wiec złóż pit, a potem złóż wniosek o wydanie uwierzytelnionej kopii.
    Ale nie możesz chcieć uwierzytelnienia kopii tego co nie wiadomo czy
    kopią jest po drugie czegoś czego nie ma jeszcze w twoich aktach.

    Składając dokument możesz dostać potwierdzenie jego złożenia i tyle.

    > Szkoda tylko, że zgodnie z § 2 nie zażądałem od jaśniepani, aby raczyła
    > się ze mną pofatygować te 3 kondygnacje niżej na ksero :)
    >
    > Następnym razem zażądam :D

    Możesz zażądać. Jak uwierzytelniona kopia zostanie przygotowana bedziesz
    mógł ją z urzędu odebrać
    I nie zapomnij o opłacie skarbowej za wniosek. :)