  • 101. Data: 2011-03-01 11:37:26
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Inaczej zaśpiewasz, jak bez opłaconej składki zdrowotnej wylądujesz na
    > dłużej w szpitalu. Wtedy się przekonasz, co sobie wykupiłeś i mocno się
    > zdziwisz, jak Cię ustabilizują i wystawią za drzwi ze sporym rachunkiem
    > do zapłaty.
    >
    > Zanim zaczniesz dalsze pienia na temat prywatnych ubezpieczeń
    > zdrowotnych, to wczytaj się _dokładnie_ w umowę.

    Daj spokój, Liwiusz ma zagwarantowane od bozi, że na nic poważniejszego
    niż zapalenie migdałków nigdy nie zachoruje.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 102. Data: 2011-03-01 11:37:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    > Skąd wziąć kasę na emerytów. Pisałem kilka razy w innych wątkach na pregu.
    > Nie będę się powtarzał.

    Nie czytam "pręga". I nie mam najmniejszego zamiaru. Jakbyś nie zauważył
    - wątek jest crosspostowany na inną grupę. Podaj link do swoich tez -
    chętnie poczytam. Całości Twojej twórczości poznawać czasu nie mam.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 103. Data: 2011-03-01 11:40:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Widzisz jakąś różnicę (poza nazwą) między rentą a wcześniejszą emeryturą?
    > Czy pozostałe składniki składki nie idą do tych samych emerytów?

    Wypadaloby przeprosic, a nie wic sie jak ten chlystek bez honoru, przeciez
    nie jestes chlystkiem bez honoru, prawda?

  • 104. Data: 2011-03-01 11:42:19
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 1, 11:24 am, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Wyj ciem z sytuacji mog yby by zreformowane OFE (uwolnione z absurdu
    > wspomagania bud etu) ale obecna ekipa, w imi dora nych cel w
    > bud etowych, postanowi a rozpieprzy nawet t namiastk swobody.

    Wyjściem byłoby zlikwidowanie przymusowych ubezpieczeń społecznych, a
    tym którzy już zostali obrabowani przez państwo - wypłacanie emerytur
    prosto z budżetu. W razie potrzeby można podnieść jakiś podatek, a
    nie - tak jak teraz - kłamać ludziom że haracz dla ZUS to jakaś
    "inwestycja na przyszłość".

    Chyba przyznasz, że to uczciwsze postawienie sprawy?

    Przy okazji zwolni się paru urzędników i sprzeda kilka pałaców ZUSu.
    Czysty zysk.

    --
    mihau

  • 105. Data: 2011-03-01 11:44:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 12:35, Mario pisze:

    > Dziwne bo w twoim poście wyraźnie widzę coś o ubezpieczeniu:
    > "Kolejny. Kto mówi o prywatnych. Chodzi o to, że takie samo
    > ubezpieczenie zdrowotne można mieć - jeśli ktoś chce - taniej."

    Ten argument był w innej odnodze wątku i dotyczył czego innego.

    --
    Liwiusz

  • 106. Data: 2011-03-01 11:45:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 01-03-2011 11:04, Jan Werbinski pisze:

    > Pieniądze są rozkradane przez urzędników (11% składek ginie jako
    > koszt funkcjonowania ZUS), pozostałe są wypłacane emerytowanym
    > nauczycielkom 50 lat, które mają chrypkę, emerytowanym żołnierzom
    > 37lat, którzy jednocześnie pracują jako najemnicy w obcych armiach i
    > na pokrycie składek emerytów, których nie płacą solidarnie rolnicy.

    Ani żołnierze ani rolnicy nie mają składek wypłacanych z pieniędzy ZUS.
    Ani grosz Twojej składki opłacanej do ZUS nie idzie na żołnierzy czy
    rolników, bo to są wypłaty finansowane pośrednio lub bezpośrednio z
    budżetu państwa (dla niekumatych - z podatków; PIT, CIT, VAT itd).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 107. Data: 2011-03-01 11:45:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 12:31, Mario pisze:

    > Nie napisałeś w jaki sposób można mieć legalnie taniej.

    Napisałem.

    > Najlepiej jak już zapłacisz za nasze emerytury i sam rozpoczniesz wiek
    > emerytalny. Możesz wtedy stworzyć reformy likwidujące prawo do emerytury.

    Nie muszę, samo się zlikwiduje.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2011-03-01 11:46:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli nie masz żadnej recepty a jedynym pomysłem jest kanibalizm.

    Recepty są. Poczytaj, pomyśl, a nie tylko bijesz pianę na grupie...

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2011-03-01 11:50:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie można.

    Można, już pisałem.

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2011-03-01 11:51:12
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 1, 12:02 pm, masti <g...@t...hell> wrote:

    > co nie zmieni faktu, że wszystkim, którzy do tej pory płacili musisz
    > zapewnić emerytury. A nadal nie wykazałeś skąd wziąć na to pieniądze.

    Zlikwidować ZUS, a dopóki nie umrze ostatni, który coś ZUSowi dał -
    emerytury wypłacać bezpośrednio z budżetu. Żeby się zbilansowało,
    można:
    1. spieniężyć majątek ZUS,
    2. sprzedać PKP i inne niedochodowe państwowe spółczyny,
    3. podnieść akcyzę na wódę i papierosy,
    4. podnieść VAT.

    Myślisz, że nie wystarczy?

    --