  • 131. Data: 2011-03-01 12:22:30
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ikint0$tmf$1@news.onet.pl...
    W dniu 2011-03-01 13:04, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > ZUS jest podatkiem podobnie jak VAT, PIT itp.
    > Co za różnica którą drogą? Przecież jak brakuje na emerytury to bierze
    > się z podatków pozostałych, a jak po wojnie było dużo składek, to one
    > posłużyły do wydatków budżetowych niezwiązanych z emeryturami.

    Śmieszne jest obserwować jak się wijesz :) Sam pisałeś o tym co jest
    finansowane z tych składek a teraz piszesz, że to nie ma znaczenia skąd
    jest finansowane bo to i tak jeden worek. Dorzuć do wydatków ZUS pobyt
    wojsk w Afganistanie, szkolnictwo, i budowę autostrad.
    ================
    Coś sobie ubzdurałeś. Kto się wije? Przecież tu nie ma niespójności, bo
    prawdą jest co jest finansowane, ale prawdą jest też że to zwykły podatek.
    Wiesz co się działo ze składkami ZUS po wojnie?

    > ZUS nie jest składką, tylko PODATKIEM. Coś w rodzaju pogłównego
    > zależnego od dochodu, który karze tylko pracujących i nagradza
    > bezrobotnych.

    Akurat bezrobotni niewiele dostają. No chyba, że twoim zdaniem zyskiem
    bezrobotnych jest to że nie płacą.
    =============
    Oczywiście. Liczy im się do emerytury i są ubezpieczeni.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 132. Data: 2011-03-01 12:23:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 13:18, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 01.03.2011, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wroted:

    > Lecz się sam, lekarzu.

    > Zaiste. Np. za terapię rakową, skomplikowaną kardiochirurgię,
    > transplantacje itd. itp. Jak już znajdziesz "rozwiązanie" inne
    > niż publiczna składka zdrowotna nadające się dla kogokolwiek poza
    > ułamkiem promila najbogatszych to daj znać. Na razie w dalszym
    > ciągu bzdurzysz.

    Co jest bzdurnego w tym, że będąc ubezpieczonym w ZUS trzeba nieraz
    wybierać: zapłacić za leczenie, albo umrzeć?

    --
    Liwiusz

  • 133. Data: 2011-03-01 12:27:24
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2011 11:02:07 +0000, masti napisał(a):
    /../
    > co nie zmieni faktu, że wszystkim, którzy do tej pory płacili musisz
    > zapewnić emerytury. A nadal nie wykazałeś skąd wziąć na to pieniądze.

    Nie do końca wiem, jak będzie ale jedno jest pewne: Nie będzie żadnych
    emerytur.Kwestie emerytalne są zaś co do swej natury odmienne od
    zdrowotnych.
    Może eutanazja będzie, może wojna, kto tam wie.

  • 134. Data: 2011-03-01 12:29:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2011 12:17:45 +0100, Mario napisał(a):
    /../
    > Zależy od zdiagnozowanego tempa zmian i momentu podjęcia interwencji
    > chirurgicznej. Przyjęcie było postanowione 2 tygodnie wcześniej po
    > konsultacjach z ordynatorem innego oddziału i widać uznano je za
    > konieczne. Skoro pod koniec roku przyjęcia wstrzymano decyzją dyrektora
    > szpitala to powinni podać nowy termin. Gdyby było bezpośrednie
    > zagrożenie życia to by go przyjęto mimo wstrzymania przyjęć. Jeśli było
    > planowane to nie powinno się go wywalać z listy przyjęć tylko podać nowy
    > termin.

    Będą go zwodzić aż padnie i spokój.

  • 135. Data: 2011-03-01 12:31:17
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2011 12:26:54 +0100, Jan Werbinski napisał(a):
    /../
    > Ja Ci nie będę tłumaczył rzeczywistych kosztów ZUS. Nie jestem
    > nauczycielem, a Ty mi nie płacisz za naukę.

    Nie cwaniakuj, jak kłapiesz paszczą w dyskusji to kłap i merytorycznie.
    Naucz się cytować.

  • 136. Data: 2011-03-01 12:37:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-01 09:51, Maddy wrote:
    > RoMan nie wymienił jeszcze składki chorobowej, która jest dobrowolna,
    > ale jest najbardziej opłacalną częścią całej składki ZUS (chociaż trzeba
    > pilnować terminów płatności jak oka w głowie). Ona też z emerytami ma
    > zbieżność przypadkową.

    Jest to zresztą jedyny fundusz, który nie jest (lub nie był - nie
    sprawdzałem ostatnio) deficytowy. Stąd zapewne zapędy ażeby
    ubezpieczenie chorobowe było obowiązkowe dla wszystkich.

    Piotrek

  • 137. Data: 2011-03-01 12:41:03
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 13:08, Liwiusz pisze:

    > Pisałem - praca w taki sposób, aby podstawa opodatkowania była niska.

    Oczywiście możesz pracować za grosze ale czy to jest satysfakcjonujące
    rozwiązanie? Będziesz żył za grosze.

    MD

  • 138. Data: 2011-03-01 12:41:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 12:06:17 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
    wystukał:

    > Wykazałem,

    nie wykazałeś a wskazałeś. Nie wykazałeś, że tych pieniędzy wystarczy

    > ale Ty nie wykazałeś nie ma kasy.

    to ty twierdzisz, że wystarczy więc ciężar dowodu spoczywa na Tobie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 139. Data: 2011-03-01 12:41:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 12:07:42 +0100 osobnik zwany Liwiusz
    wystukał:

    stąd, że to jego teza.

  • 140. Data: 2011-03-01 12:42:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 03:51:12 -0800 osobnik zwany mihau
    wystukał:

    > Zlikwidować ZUS, a dopóki nie umrze ostatni, który coś ZUSowi dał -
    > emerytury wypłacać bezpośrednio z budżetu. Żeby się zbilansowało, można:
    > 1. spieniężyć majątek ZUS,
    > 2. sprzedać PKP i inne niedochodowe państwowe spółczyny, 3. podnieść
    > akcyzę na wódę i papierosy, 4. podnieść VAT.
    >
    > Myślisz, że nie wystarczy?

    150mld zł rocznie przez nastepne 40 lat.
    Twiedzisz, że wystarczy?