  • 261. Data: 2011-03-01 19:18:04
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 19:51, Smok Eustachy pisze:

    > I z tych pierdoł emerytury będa wypłacane?

    Masz do wyboru że labo malutka część będzie tworzyć PKB i konsumować
    jego większość a reszta będzie stała z boku i czekać na ochłapy albo
    wprawdzie produkt będzioe powstawał dzięki tek nielicznej grupce a
    reszta będzie zaangażowana w różne mało przydatne czynności ale będzie
    wierzyć że współuczestniczy w życiu społecznym. A to co się wyprodukuje
    i tak musi zabezpieczyć emerytury wszystkim.

    MD

  • 262. Data: 2011-03-01 19:18:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello masti,

    > ale ilość lat może być większa niż 40

    W ilu przypadkach? ).0nic%

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 263. Data: 2011-03-01 19:33:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nigdzie nie pisałem, że można zastąpić konieczność opłacania zdrowotnego
    > z DG, innym ubezpieczeniem.
    >
    > Napisałem tylko, że koszt takiego ubezpieczenia w DG może być uznany za
    > zbyt wysoki, skoro ktoś inny, za mniejsze pieniądze, może dostać to samo.

    Napisałeś (że Ciebie zacytuję).
    "Jedynie składka zdrowotna do czegoś się przydaje, ale też jest
    przepłacona, bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele
    mniejszym kosztem."

    Nie podałeś "można sobie wykupić, pod warunkiem że (...)".
    Po pierwsze nie dopowiedziałeś, po drugie przyparty do muru
    zasugerowałeś metody które są co najmniej wątpliwe legalnie,
    wymagają dużo zachodu (czas) i nie są zdecydowanie dla
    wszystkich, co Twoje zdanie sugeruje, skoro nie dodałeś
    fragmentu o warunkach.

    Słowem: postawiłeś na niedopowiedzenia, żeby w przypadku kumatych rozmówców
    umiejących liczyć, móc raczkiem się wycofać z trollingu zwalając na
    "nieumiejętność czytania" rozmówców. A może sam masz problem z poprawnym
    wyrażaniem myśli, skoro tak hurtowo nie zostałeś zrozumiany?

    Napisz czytelnie (i bez odsyłania do googla, poprzednich postów, wątków z innego
    tysiąclecia) jakie rozwiązanie proponujesz w imię "takie ubezpieczenia można
    sobie wykupić o wiele mniejszym kosztem", albo przyznaj uczciwie, że argument
    Ci nie wyszedł.

    Twoje rozwiązanie to (w przeciwieństwie do pseudo porównania z chlebem) jak
    porównanie Windowsa OEM do Windowsa Box i twierdzenie, że to jest to samo.
    Z grubsza jest to podobny produkt, ale jak się wgryziesz w detale,
    to wyjdzie, że jednak nie. I o te detale się rozchodzi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 264. Data: 2011-03-01 19:52:15
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 11:54:46 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Płacąc 50 zł ZUS w UK i korzystając z opieki zdrowotnej w Polsce.

    Albo za darmochę, rejestrując się jako bezrobotny LOL

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 265. Data: 2011-03-01 19:55:33
    Temat: Re: {OT] Koszta pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Mar 2011, 'Tom N' wrote:

    > Nikogo nie pomylił.

    A to nie wykazałem się czujnością ;)

    > Nie zauważyłeś, że obecna dyskusja jest CROSSem na podatkach i pręgierzu? :O

    Nie, bo całego pręgierza nie czytam! A do nagłówków zaglądam tylko
    jak post wydaje mi się podejrzany.

    pzdr, Gotfryd

  • 266. Data: 2011-03-01 19:56:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:4d6d370b$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Może lepiej byłoby zrobić followup na pręgierz bo ten flejm z podatkami
    > tu już dawno nie ma nic wspólnego ...

    Toteż w swojej pierwszej wiadomości zmieniłem temat (przepraszam za {
    zamiast [).

    A FUTa, to autor wątku, aka Jasio mógł ustawić, o ostrzeżeniu o CROSS nie
    wspomnę, bo by Jasia F(i)UT znikł całkiem.
    Choć wątek jest całkiem nieźle kalibrujący...

    EOD

    P.S.

    To co poniżej to z automatu :D

    FUT: poster
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 267. Data: 2011-03-01 20:32:50
    Od: Mich <n...@n...pl>

> [...]
    > sobie wykupić o wiele mniejszym kosztem", albo przyznaj uczciwie, że argument

    Wszyscy tak najeżdzają na Liwiusza, Ty nawet wypominasz mu jakieś cytaty i
    czepiasz się słówek, nie zważając na sens całej rozmowy, a facet ogólnie ma
    rację.
    Krótkie zerknięcie do Google na hasło "budżet NFZ" i mamy, że w 2008
    budżet ten wynosił ok. 50mld zł
    (http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/budzet_nfz_w
    _2008_r_489_mld_zl-a_5027.htm)
    Dzielimy 50mld na 40mln Polaków i jeszcze przez 12 miesięcy i wychodzi nam
    z grubsza 100zł/mc na ludzia. Jeżeli zatem przedsiębiorca płaci 250zeta, to
    faktycznie przepłaca i to 2,5 krotnie.
    Po drugie całe to grupowe gadanie to zwykłe teoretyzowanie więc można iść
    dalej i spokojnie powiedzieć, że prywatna firma mogłaby zaoferować takie
    same usługi medyczne (włącznie z leczeniem raka itp) za jeszcze niższą
    cenę. Że teraz takiej nie ma to nie ma znaczenia - jest to spowodowane
    wieloma czynnikami, ale na pewno nie tym, że jest to niemożliwe.

  • 268. Data: 2011-03-01 20:33:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Prywatne czy państwowe. Zawsze płaci obywatel. Tyle że w prywatnym płaci
    mniej, bo nie ma tylu pośredników.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 269. Data: 2011-03-01 20:34:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 21:33:01 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
    wystukał:

    > Prywatne czy państwowe. Zawsze płaci obywatel. Tyle że w prywatnym płaci
    > mniej, bo nie ma tylu pośredników.

    tak, zwłaszcza w gospodarce monopolistycznej
    wiem, wiem, zaraz powiesz, że w idealnie kulistym kapitaliźmie nie ma
    monopoli

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 270. Data: 2011-03-01 20:35:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Albo za darmochę, rejestrując się jako bezrobotny LOL

    No tak. Że też na to nie wpadłem. Proste i działa. :)