  • 271. Data: 2011-03-01 20:39:47
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Mich" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:1txehjysj8fmv$.1dknfu7wkgsq0.dlg@40tude.net...
    > Krótkie zerknięcie do Google na hasło "budżet NFZ" i mamy, że w 2008
    > budżet ten wynosił ok. 50mld zł
    > (http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/budzet_nfz_w
    _2008_r_489_mld_zl-a_5027.htm)
    > Dzielimy 50mld na 40mln Polaków i jeszcze przez 12 miesięcy i wychodzi nam
    > z grubsza 100zł/mc na ludzia. Jeżeli zatem przedsiębiorca płaci 250zeta,
    > faktycznie przepłaca i to 2,5 krotnie.

    Koszt funkcjonowania ZUS to 60%, a nie 11% składki?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 272. Data: 2011-03-01 20:42:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 21:39, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Mich" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    _2008_r_489_mld_zl-a_5027.htm)

    > Koszt funkcjonowania ZUS to 60%, a nie 11% składki?

    Czy ty zrozumiałeś ten tekst? Co ma budżet NFZ do kosztu funkcjonowania ZUS?

    MD

  • 273. Data: 2011-03-01 20:45:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Mich <n...@n...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > z grubsza 100zł/mc na ludzia. Jeżeli zatem przedsiębiorca płaci 250zeta, to

    Epic fail.
    Przedsiębiorca to z własnej kieszeni płaci ~35 zł.
    Reszta pochodzi z daniny państwowej zwanej podatkiem dochodowym.

    > Po drugie całe to grupowe gadanie to zwykłe teoretyzowanie więc można iść
    > dalej i spokojnie powiedzieć, że prywatna firma mogłaby zaoferować takie
    > same usługi medyczne (włącznie z leczeniem raka itp) za jeszcze niższą
    > cenę. Że teraz takiej nie ma to nie ma znaczenia - jest to spowodowane
    > wieloma czynnikami, ale na pewno nie tym, że jest to niemożliwe.

    Tak, masz rację. Jest możliwe, tylko po prostu nieopłacalne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 274. Data: 2011-03-01 20:50:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 21:39:47 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
    wystukał:

    wróć może do podstawówki i się doucz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 275. Data: 2011-03-01 20:52:44
    Od: Mich <n...@n...pl>

    Tu nie wiem o co chodzi. Rozwiń Janie.

    > Czy ty zrozumiałeś ten tekst? Co ma budżet NFZ do kosztu funkcjonowania ZUS?

    A tu chyba Ty nie zrozumiałeś co napisałem - odniosłem się do wypowiedzi
    Liwiusza, który napisał, że przedsiębiorcy przepłacają składkę zdrowotną.
    I z tych prostych obliczeń wychodzi, że faktycznie przepłacają.

  • 276. Data: 2011-03-01 21:07:51
    Od: Mich <n...@n...pl>

    > Epic fail.
    > Przedsiębiorca to z własnej kieszeni płaci ~35 zł.
    > Reszta pochodzi z daniny państwowej zwanej podatkiem dochodowym.

    Fail? Niby czemu? Wg. mnie ten fakt (zapewniam Cie - znany mi) nie ma tu
    nic do rzeczy.

    Dlaczego? (i tu owszem może być fail) - z tego co sie orientuję, osoby nie
    prowadzące DG też odliczają składkę zdrowotną w picie rocznym. Jest tak?
    Jeżeli jest, to nie warto tego brać pod uwagę, skoro wszyscy temu
    podlegają.
    Jeżeli nie jest to i tak - rozważałem tu *statystyczną* składkę miesięczną
    na łebka. Statystyczną - czyli jeden płaci 35zł, a drugi 350zł.

    > Tak, masz rację. Jest możliwe, tylko po prostu nieopłacalne.

    No teraz możliwe, że nieopłacalne. Teoretyzujemy.

  • 277. Data: 2011-03-01 21:13:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Tu nie wiem o co chodzi. Rozwiń Janie.

    ZUS odbiera 250 zł, a przekazuje 100 zł.
    Po drodze zostaje 60%

  • 278. Data: 2011-03-01 21:17:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 22:13:36 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
    wystukał:

    komu przekazuje? sobie?

  • 279. Data: 2011-03-01 21:18:35
    Od: Mich <n...@n...pl>

    > ZUS odbiera 250 zł, a przekazuje 100 zł.
    > Po drodze zostaje 60%

    ;) Hm, można i tak na to patrzeć. Z drugiej strony innym zabiera 30zł, ale
    też przekazuje 100zł, więc nie jest taki zły.

  • 280. Data: 2011-03-01 21:24:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 22:13, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Mich" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ZUS odbiera 250 zł, a przekazuje 100 zł.
    > Po drodze zostaje 60%

    ZUS pobiera od jednych 230 i przekazuje 230. Od innych pobiera 80 i
    przekazuje 80. Średnio wychodzi po 100zł/mc od osoby. Coraz bardziej się
    kompromitujesz.

    MD