  • 21. Data: 2011-03-01 08:28:31
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 09:20, Jan Werbinski pisze:

    > Widzisz jakąś różnicę (poza nazwą) między rentą a wcześniejszą
    > emeryturą? Czy pozostałe składniki składki nie idą do tych samych emerytów?

    Faktem jest, że składki, czy to emerytalne, czy rentowe, idą na obecnych
    emerytów oraz na koszty ZUS, zatem mówienie, że obecnie pracujący coś
    sobie "odkładają" i lepiej, aby odkładali w Polsce 800zł niż w UK 50zł,
    jest jawnym oszustwem.

    Bo tak na logikę: z faktu, że teraz płacimy na obecnych emerytów nie
    wynika, że ktoś za 30 lat będzie płacił na nas. Tym samym zmuszanie pod
    groźbą komornika i więzienia do płacenia składek ZUS bynajmniej nie ma
    na celu "ochronę przed rozwścieczoną tłuszczą emerytów za 30 lat", jak
    to niektórzy naiwnie uważają.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-03-01 08:42:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    Tuesday, March 1, 2011, 9:20:10 AM, you wrote:

    [...]

    > Widzisz jakąś różnicę (poza nazwą) między rentą a wcześniejszą emeryturą?

    Widzę różnicę pomiędzy ubezpieczeniem emerytalnym a pozostałymi.

    Przeproś!

    > Czy pozostałe składniki składki nie idą do tych samych emerytów?

    Nie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-03-01 08:47:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Tuesday, March 1, 2011, 9:28:31 AM, you wrote:

> [...]
    > emerytów oraz na koszty ZUS, zatem mówienie, że obecnie pracujący coś
    > sobie "odkładają" i lepiej, aby odkładali w Polsce 800zł niż w UK 50zł,

    Jawnym oszustwem jest używanie napisu "800zł" jako kwoty rzekomo
    odkładanej na cokolwiek. Żądam odrobiny uczciwości jedynie. Na te 800
    PLN składają się całkowicie różne składki, nie mające nic wspólnego z
    emeryturą. Ani obecną, ani przyszłą.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-03-01 08:51:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 01-03-2011 09:20, Jan Werbinski pisze:

    > Widzisz jakąś różnicę (poza nazwą) między rentą a wcześniejszą
    > emeryturą? Czy pozostałe składniki składki nie idą do tych samych emerytów?

    To jest zupełnie inny fundusz, z innymi kryteriami przyznawania
    świadczeń DLA OSÓB KTÓRE NIE SĄ EMERYTAMI.
    Nie można pobierać jednocześnie renty i emerytury. Emeryt nie dostanie
    renty z funduszu rentowego. Nigdy.
    Rencista w momencie kiedy przekracza wiek emerytalny zostaje
    "przesunięty" do funduszu emerytalnego i dostaje emeryturę.

    Ubezpieczenie wypadkowe finansuje zasiłki i odszkodowania dla osób,
    które uległy wypadkowi PRZY PRACY - żadnego związku z emerytami poza
    zbiegiem okoliczności.

    RoMan nie wymienił jeszcze składki chorobowej, która jest dobrowolna,
    ale jest najbardziej opłacalną częścią całej składki ZUS (chociaż trzeba
    pilnować terminów płatności jak oka w głowie). Ona też z emerytami ma
    zbieżność przypadkową.

    Jak dla mnie różnice są kolosalne.
    No ale ja taka dziwna jestem, że chciało mi się kiedyś dowiedzieć na co
    faktycznie idą moje pieniądze, w jakich kawałkach i co z tego mogę mieć,
    zamiast sobie wymyślać i się tym niezdrowo podniecać.
    Fantazjować to ja sobie wole na temat Christiana Bale'a.
    ZUS mnie nie kręci.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 25. Data: 2011-03-01 09:17:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 09:51, Maddy pisze:

    > i co z tego mogę mieć,

    I uwierzyłaś?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-03-01 09:32:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Tuesday, March 1, 2011, 9:51:22 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > ale jest najbardziej opłacalną częścią całej składki ZUS (chociaż trzeba
    > pilnować terminów płatności jak oka w głowie). Ona też z emerytami ma

    Nie wymieniłem składki na ubezpieczenie chorobowe, ponieważ poruszaliśmy
    się w kontekście 800 PLN a ta kwota nie obejmuje tej składki.

    "Opłacalność" tej składki jest najbardziej wątpliwa właśnie w związku z
    idiotycznym pilnowaniem terminów i brakiem zawiadomień o utracie praw
    do korzyści wynikających z płacenia tej składki.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-03-01 09:33:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Tuesday, March 1, 2011, 10:17:28 AM, you wrote:

    > I uwierzyłaś?

    I tylko tyle zrozumiałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-03-01 09:47:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I tylko tyle zrozumiałeś?

    Mi naprawdę wszystko jedno na co idzie te 800zł i jak się nazywa,
    ponieważ uważam, że i tak niczego w zamian za to nie otrzymam.

    Tak samo jak herbata nie staje się słodka od mieszania, tak samo
    żonglowania nazwami składek nie zmienia faktu, że są to pieniądze
    wyrzucone w błoto.

    Jedynie składka zdrowotna do czegoś się przydaje, ale też jest
    przepłacona, bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele
    mniejszym kosztem.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2011-03-01 09:58:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Tuesday, March 1, 2011, 10:47:30 AM, you wrote:

> [...]
    > Jedynie składka zdrowotna do czegoś się przydaje, ale też jest
    > przepłacona, bowiem takie ubezpieczenie można sobie wykupić o wiele

    Inaczej zaśpiewasz, jak bez opłaconej składki zdrowotnej wylądujesz na
    dłużej w szpitalu. Wtedy się przekonasz, co sobie wykupiłeś i mocno się
    zdziwisz, jak Cię ustabilizują i wystawią za drzwi ze sporym rachunkiem
    do zapłaty.

    Zanim zaczniesz dalsze pienia na temat prywatnych ubezpieczeń
    zdrowotnych, to wczytaj się _dokładnie_ w umowę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-03-01 09:59:59
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > odkładanej na cokolwiek. Żądam odrobiny uczciwości jedynie. Na te 800
    > PLN składają się całkowicie różne składki, nie mające nic wspólnego z

    To proste. ZUS nie jest składką. Jest zwykłym PODATKIEM.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/